Mala Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Ja jeg sitter jo på en greit habil Sony 1080p TV, og ser ikke for meg å bytte denne med det første da den ikke så så gammel (og plombert ). Håper på god støtte til oss også samt VR forbedring Veldig spent på varmeutvikling og støy her også. Endret 31. oktober 2016 av Mala Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Kan denne TV-diskusjonen kanskje tas i ein anna tråd? PS4 Pro har ikkje 4K, så den er ikkje veldig relevant. PS4Pro leverer 4K og HDR så å diskutere TV som er bra egnet til spill bruk er høyst relevant. Problemet så langt har vært at en må være i SpillModus for å få lav nok input lag. Men det er først nå en kan få HDR i SpillModus på endel TV'r. Alt over 50ms er katastrofe. En må helst under 35ms for at det blir en bra nok opplevelse for en som spiller mye. Det er derfor det har vært endel mas om hvilke TV en burde kjøpe osv. Samsung sin 7,8 og 9 serie leverer 4K HDR SpillModus rundt 23ms om jeg ikke husker feil og er hvorfor så mange kjøper disse til spill bruk. Er enig med Zeph, er jo en PS4 PRO tråd. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Nå har jeg "bare" et stereoanlegg, og skal på ingen måte si at jeg har et hi-end anlegg heller selv om nyprisen er sekssifret. Jeg har også de siste 20 årene hatt en spillkonsoll tilkoblet anlegget, men det har aldri falt meg inn å bruke den som cd-spiller, selv om de kunne/kan brukes som det. Mulig vi stereofolk har en annen formening om sammensetting av utstyr som en helhet? Minner om at første PS3 også spilte av SACD. Så den var faktisk noe jeg brukte til de få SACD-ene jeg har. Mulig jeg spikker fliser og/eller er en snobb, men det jeg reagerte på er at Tor sier "For oss med high-end utstyr" og i samme innlegg skiver det slik at hvis PS4 Pro hadde et UHD-drev, så hadde det sklidd rett inn med resten av high-end utstyret hans. Kan du sitere og vise meg hvor jeg skriver det? Jeg skriver "PS4 kunne vært en inngang for UHD-formatet." Tro meg, jeg har dedikert UHD-avspiller. Jeg mener ikke PS4 nødvendigvis sklir inn og er en "diamant" i et high-end oppsett. Tror ikke jeg har skrevet det. Men jeg mener at hvis UHD-formatet skal få overleve, så trenger vi mange som har tilgang på formatet. Og det jeg er litt lei av, er en del som er "overbevist" om at 4k i streaming-tjenester representerer ca. det samme som en Blu-rayplate i ekte 4k. For det er en god del forskjell mellom dem. Samtidig anerkjenner jeg at de aller aller fleste: a) ikke sitter med ustyr som gir særlig forskjell, og/eller b) ikke har trening/kompetanse til å kunne se/høre forskjellene. Veldig mange velger enkelhet foran kvalitet, og det er fullt forståelig. Hadde stereo vært forbehold cd-plater, og all streaming skjedde i mono. Så hadde likevel streaming vært en suksess. Igjen, jeg skulle ønske at Sony i denne generasjonen brukte konsollen sin til å gi UHD-formatet til massene, slik PS3 gjorde/gjør en jobb, og PS2 gjorde en jobb. Og dette var det vi startet diskusjonen med og som gjorde at Blu-Ray fikk fotfeste, takket være PS3 Veldig mange i mainstream sjiktet kjøpte på den tiden 720P HD Ready TVer men pga. Blu-Ray veksten fikk også 1080P TVer fotfeste. Jeg er ingen film eller lydnerd men såpass oppegående (noe de fleste i dag er) at jeg hånlo lettere oppgitt når jeg hørte at Netflix planla å tilby 4K streaming for noen år siden. Hvis du kjøper deg en 4K TV pga. Netflix 4K så er du enten en komplett idiot (min ringe mening), ansatt i Netflix eller en TV produsent Netflix måtte velge som partner for å fronte 4K streaming. Det blir som å tilby "5-retters gourmet måltid med 3 Michelin stjerner" i frysedisken på Rema1000. Eller mer konkret, å direkteoverføre et kassettbåndopptak fra radio til SACD og selge det som SACD. EDIT: Kjøper du deg en 4K TV pga. Blu-Ray så er det faktisk mer forståelig. Sammen med dette innlegget og andre som jeg ikke legger inn til en meter lang quote, har du med all mulig tydelighet synliggjort at du ikke har det minste snev av forståelse av hva high-end betyr, eller for bruke din egen setning noe omformulert: Hvis du kjøper deg et high-end anlegg for så å inkludere en PS3 for å se på film så er du enten en komplett idiot (min ringe mening), eller ansatt hos Sony. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Forskjellene på mye som high-end brukere har er ofte så små at det er mer en penger som gjør at det er for spesielt interesserte. Det gjelder både lyd og bilde. Det er unntak selvfølgelig. Lenke til kommentar
samco Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Alt starter med et bra display ..... amen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Ser på Twitter nå at endel anmeldere osv har begynt å få maskinen. Ikke umulig det kommer noen artikler snart..om dem ikke er under embargo da. Men det er vel ikke vanlig på hardware? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Kjøpte en plasma for noen år siden, Panasonic var det vel. Funka dritbra uten innbrenning fra spill, så jeg tok sjansen og koblet til PCen. Vips, nettleserikoner som aldri forsvant. Og spillmodus er et must. Gameplay > litt finere bilde. Hatt både PC, Konsoll, Dekoder og mye annet på den siden 2010, aldri blitt noe innbrenning selv når jeg har glemt å slå den av på pause. Brukes hyppig den dag i dag. Endret 31. oktober 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Sammen med dette innlegget og andre som jeg ikke legger inn til en meter lang quote, har du med all mulig tydelighet synliggjort at du ikke har det minste snev av forståelse av hva high-end betyr, eller for bruke din egen setning noe omformulert: Hvis du kjøper deg et high-end anlegg for så å inkludere en PS3 for å se på film så er du enten en komplett idiot (min ringe mening), eller ansatt hos Sony. Rareste jeg har lest på lenge og arkiveres i kategorien *vonbråten i krasafaren steinbu*. Endret 31. oktober 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 10 dager igjen! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 hmmm......9 dager på min kalender. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Håper Komplett klarer å levere den maskina på senest release da. Har ikke veldige gode erfaringer med Komplett på akkurat det punktet de siste 2 årene.. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Håper Komplett klarer å levere den maskina på senest release da. Har ikke veldige gode erfaringer med Komplett på akkurat det punktet de siste 2 årene.. etter hva jeg har hørt så sender de ut på releasedagen og ikke før Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 O boy, gjett om jeg gleder meg til å laste ned alle spillene på nytt over huseiers gratis wifi! Lurer på om jeg skal ta den med på besøk til noen med fiber... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Noen som vet om det følger med overføringskabel? EDIT: Problemet løst folkens https://gamerant.com/ps4-playstation-4-pro-data-transfer/ For de av oss som da ikke leverer inn konsollen i bytte mot Pro da Hvordan er det med backup til ekstern HDD og mulighetene der? Kanskje håp den veien. Endret 1. november 2016 av Mala Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) For oss som bytter inn gammelboksen er det til liten nytte. Men kanskje jeg endelig skal få ræva i gir og kjøpe en ekstern harddisk. Endret 1. november 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Du kom meg i forveien på eliten Burde vel strengt tatt kjøpt en ny og raskere en jeg også. Er så sjeldent jeg bruker det så å utsette kjøpet er lett. Er vel håp for dere også http://manuals.playstation.net/document/en/ps4/settings/backup.html Endret 1. november 2016 av Mala Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Håper Komplett klarer å levere den maskina på senest release da. Har ikke veldige gode erfaringer med Komplett på akkurat det punktet de siste 2 årene.. etter hva jeg har hørt så sender de ut på releasedagen og ikke før Da klarer de ikke å levere til release da? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 Da er vist The Last of Us patchet og klar for PS4Pro. Ser ut som kanskje HDR vil virke på PS4 versjonen også..? Må nesten testes.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Håper Komplett klarer å levere den maskina på senest release da. Har ikke veldige gode erfaringer med Komplett på akkurat det punktet de siste 2 årene.. etter hva jeg har hørt så sender de ut på releasedagen og ikke før Da klarer de ikke å levere til release da? Var det komplett som fikk tyn etter VR-slippet? Enkelte fikk jo pakken sin fredagen før lansering, kjenner en heldig en Endret 1. november 2016 av Mala Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Men de får vel PS4 pro på lager den 8. nov. Sender det samme dag har man den TIDLIGST 9 november. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå