Gå til innhold

Homeseer på Rasp. Pi, HW?


Anbefalte innlegg

Er på flyttefot om dagen og vill komme i gang med litt hjemme automasjon til den nye leiligheten, forstår det slik at en kan bruke rasp. pi som kontroller med homeseer, men så må en vell ha en mottaker/sender. Finner lite guider på nette over hvilken en bør velge osv.

 

I utgangspunktet tenker jeg bare å starte enkelt med noe Z wave utstyr, Pi'en og det en evt trenger i tillegg.

 

noen tips til hva jeg må ha og hva jeg bør vurdere som ekstra ?:) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper Zee2 fra HomeSeer, følger det med et interface ferdig i boksen. Det har en fordel med at det er lett å sette opp og bruke, men man har færre muligheter (f.eks. maks 5 plugins).

 

Hvis man er "RPi/Linux-ekspert" er det ingen problemer med å sette det opp selv, og flere av utfordringene Zee2 har forsvinner da. Da mangler du et Z-wave interface, men det er enkelt å ordne: Skaff deg et UZB1 fra Tronika, så har du det du trenger. :)

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper Zee2 fra HomeSeer, følger det med et interface ferdig i boksen. Det har en fordel med at det er lett å sette opp og bruke, men man har færre muligheter (f.eks. maks 5 plugins).

 

Hvis man er "RPi/Linux-ekspert" er det ingen problemer med å sette det opp selv, og flere av utfordringene Zee2 har forsvinner da. Da mangler du et Z-wave interface, men det er enkelt å ordne: Skaff deg et UZB1 fra Tronika, så har du det du trenger. :)

 

Takker for svar! Da tror jeg at jeg går for alternativ to, er langt i fra noen ekspert men liker å knote med det selv og om det gir flere muligheter så er jo det bra!

 

Finnes det noe kablet aksesspunkt? Mulig RPi'en blir plassert i sikringsskapet. 

 

Og er det zee2 jeg bruker i alternativ 2 også? Kjøpt fra homeseer? 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Nei, skal du bruke "alternativ 2" så kjøper du programvaren fra HomeSeer, men du må holde RPi + interface selv (og så står du mye friere hvis du for eksempel vil flytte HomeSeer til en kraftigere server senere). RPi har jo kablet tilgang, så det burde ikke være noe problem. RPi3 har jo også WFi-støtte integrert.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Nei, skal du bruke "alternativ 2" så kjøper du programvaren fra HomeSeer, men du må holde RPi + interface selv (og så står du mye friere hvis du for eksempel vil flytte HomeSeer til en kraftigere server senere). RPi har jo kablet tilgang, så det burde ikke være noe problem. RPi3 har jo også WFi-støtte integrert.

 

Ok, så om jeg skjønner deg rett må jeg kjøpe HS3 fra homeseer pluss aksesspunktet og da har jeg alt jeg trenger(har en RPi fra før.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...