The Martian Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Heisann! Har rett og slett problemer med å forstå hvorfor/hvordan to forskjellige bredbånd (NGT og Canal Digital) kan ha såpass sinnssyke forskjeller når det kommer til hastighet. Har nemlig prøvd samme rutern (Tp-link Archer C3200) i to forskjellige hushold med hvert av de ovennevnte bredbåndene og kjørt en Speedtest. Det skal også sies at vi betaler mer for NGT-pakken. Likevel har det seg slik at speedtesten i husholdet ved NTG ender opp med en download på omkring 16-17 mbps og en upload på 0!?! På den andre siden ved Canal Digital ender jeg opp i rundt 100+ i download og 20+ i upload! Nå har ikke jeg mye kunnskap på dette feltet, men likevel synes jeg dette ikke gir mye mening da vi som sagt faktisk betaler mer for NTG-pakka, og at det dermed eventuelt må være noe galt. Hadde satt pris på andre synspunkter og innspill. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Du har testet med kablet tilkobling for å unngå støy og andre problemer og testet over tid for å utelukke midlertidige variasjoner? Hva slags hastigheter er lovet av leverandørene, får man i nærheten av det som er lovet? Her er det nok snakk om 2 forskjellige teknologier. NGT er sansynligvis ADSL og CD er nok via kabel-TV. Da vil priser, hastighet og stablitet avhenge av teknologien, og CD vil vanligvis komme bedre ut på alt i forhold til ADSL. Hvis du sammenlikner pris og hastighet vil nok alltid fiber komme best ut. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Nextgentel-kunden bør ringe Nextgentel eller gå inn på "min side" og se om det er mulig å oppgradere til et raskere og billigere abonnement. Det er fort gjort å bli hengende igjen med en gammel type abonnement, man blir ikke automatisk oppgradert når de kommer med bedre tilbud. Jeg sparte en god del da jeg for tre år siden byttet fra ADSL til VDSL, og fikk både raskere nett, mer stabilt nett, og lavere pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå