Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo hermer etter lyder fra rommet mitt


Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Om du bråker på natten skjønner jeg at hun kan bli frustrert. Kan hende hun ikke tør å si ifra på en ordentlig måte og gjør det heller på denne barnslige måten. Helt enig med deg i at hun må si ifra, men jeg ville vært stille mellom kl 23 og til kl 7 om morgenen . Det er du faktisk pliktig til  :)

Enig her. Hvis du liker å sitte oppe på natten og lage lyd så må du uansett ta hensyn til normale regler om ro, slik at andre får sove. Det inkluderer å ikke bruke mus/tastatur så andre ikke får sove. Har selv prøvd å sove på rommet mitt hjemme hos mamma mens broderns PC stod på andre siden av veggen, og det hørtes ut som tordenstorm hver gang han skrev på tastaturet, og jeg hørte alle klikkene fra musa. Tydeligvis var vi mer effektive på å finne en løsning da, for vi snakket sammen... :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å skrive på et tastatur er ikke å lage lyd i den sammenhengen, når man har egen leilighet eller hybel. Det må være innafor det man har lov til å gjøre. Høres det så godt, er det noe i veien med støyisoleringa.

Hvis isoleringen er så dårlig at det høres ut som man er på samme rom, og naboen tydelig blir plaget av det.. da må man jo på ett eller annet vis finne en løsning? Det er et bofellesskap, ikke en hybel.

Huseier er jo egentlig den som bør løse dette ved å isolere veggene bedre, men spørs om det er en realistisk løsning på kort sikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns ikke det er noe poeng å irritere seg over noe før du vet om det er noe problem.

Kansje hun ikke tør si noe til deg.

Spør henne heller pent om hun synes det høres godt fordi det er så lytt.

Kansje løser alt seg uten mer irritasjon.

Synes alle burde være litt rundere i kantene og godta at vi er forskjellige.

Lenke til kommentar

Hvor får man tak i så mange eggekartonger billig? Sats heller på et teppe fra europris.

Ja eller det da, problemløsing er hva jeg foretrekker.

 

Men sånn for argumentasjonen sin skyld, konditorier/bakerier har som regel ett sted hvor de kaster papp, vil kunne tro du kan få tak i relativt mange egg kartonger der. Også er det jo heller ikke snakk om å ikle hele veggen.

 

Men støymatte eller teppe fra europris er nok en enda raskere løsning, du har rett i det :)

Lenke til kommentar

 

støymatte

Se der, ja: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddemper/Lydisoleringsfilt-2000021215/

Ikke så pent som et teppe, men sikkert mer effektivt.

 

 

Enig, jeg hadde ei gang ei nabo som festet så mye at jeg nesten klikka. jeg oxo spiller mye, men klikke lyder? Da må det være sjukt lytt ass.

Har du snakka med hu eller er hu ennå slik. Jeg hadde bare spurt henne hva greia er?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du for bruke boremaskin og lage hull i veggen , vis hun skulle lage bråk for deg for du rope ut fra hullet og be henne være stille. også må du  titter  morsk på henne. og da blir  hun nok forskrekka,

nei da hehe du for bare snakke rolig med ho, er nok beste løsningen her,

du kan jo komme mer mer informere senere hva som har skjedd mellom deg og den  "irriterende" naboen din. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Du kritiserer andre her, hvorfor er det så farlig at du blir kritisert?

Kritiserer alt du gidder, så lenge du ikke bitcher når jeg svarer deg.

Slik som du gjør noen ganger? Har sett fler ganger at du nesten tilter i vinkel når du svarer.

Selv om jeg bruker ett veldig fargerikt språk når jeg skriver betyr ikke at jeg ''tilter''. Søt antagelse.
Så det er ikke noe som heter kritisering, bare "fargerikt språk"?

 

TS, du må først prøve å ta opp med denne damen at du føler det er mye lyd fra rommet hennes. Reagerer hun fint, og sier det samme om deg, så prøver dere sammen å finne en løsning.

 

Før du har tatt dette opp med henne, og sett reaksjonen, er det lite å gjøre med saken.

Baksnakking som første løsning fører aldri noen vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hårek låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...