Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo hermer etter lyder fra rommet mitt


Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Bor i student bolig, og deler bad med en og det er veldig lytt mellom rommene. Man kan høre muse klikk, tastatur hvis det er helt stille etc. Særlig stolen min knirker veldig når jeg reiser meg eller endrer positur, og senga litt. alt dette er intill veggen mot nabo.

 

I starten tenkte jeg ikke noe over det, men etterhvert kom det alltid en lyd eller dunking i veggen når jeg skriver med tastaturet, klikker med musa. Sitter ofte om nettene og jobber/surfer etc og sikekrt det som har blitt et problem. Noen ganger hører jeg tramping i rommet så låser døra seg opp også blir det helt stille, akkurat som ho driver å lytter.

 

Poenget er jeg lager ikke lyder fra rommet mitt for å plage noen, men det hun gjør er å oppføre seg som en passiv aggressiv fi**e og hermer eller lager lyder i det jeg gjør noe på mitt rom. Kjenner jeg blir rasende. Hvis hun har et problem får hun si i fra ellers fortsetter jeg å gjøre som vanlig på rommet mitt til alle døgnets tider. I tillegg smeller ho sykt med dørene, enten for å lage et poeng eller bare fordi ho er syk  hodet...

 

I tillegg brukte ho sykt mye dopapir, så valgte å fjerne mitt, bruker egen rull og har merket at ho går på dass rett etter jeg har gjort 2ern for ho lurer vel på om jeg bruker papir eller ikke lol.

 

Gidder ikke å prate til ho engang, ho får si fra om det er et problem. Noen som har vært borti lignende der naboer hermer etter dine "støy"?

 

Syk oppførsel...

Endret av Slettet-INkUtP
Gjenopprettet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP
On 9/9/2016 at 10:33 PM, SailorMoon said:

Hørest sykt ut. alldri vært borti slikt. Har du prøvd å snakke med henne om det?

Fjernet innhold 

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Kan du ikke please ta det opp med henne og skrive resultatet i denne tråden. ;) Jeg vil vite hva som skjer. 
Men for å være ærlig hadde jeg sikkert ikke turt det selv.

Anyway, kanskje hun ikke sier fra fordi hun har vært borti at det ikke hjelper med andre folk. Men dårlig å dømme deg etter det. Jeg har noen folk over meg som ofte bråker om natta med musikk og sang, jeg har sagt fra før, men det hjelper ikke. Ekstra kleint når jeg gikk opp kl 02 om natta for å spørre om de kunne bruke headset i stedet, og en fyr åpner i bare bokseren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du høres ut som tidenes verste nabo i en slik studentbolig. Hun er ikke nødvendigvis noe bedre. Dere får finne en løsning som passer begge to, og det krever at dere snakker med hverandre. Det dere gjør nå er direkte barnslig. 

 

EDIT: Ok, ikke tidenes verste... overdriver litt! :)

Endret av G27
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du høres ut som tidenes verste nabo i en slik studentbolig. Hun er ikke nødvendigvis noe bedre. Dere får finne en løsning som passer begge to, og det krever at dere snakker med hverandre. Det dere gjør nå er direkte barnslig. 

 

EDIT: Ok, ikke tidenes verste... overdriver litt! :)

 Haha hvordan er jeg barnslig? Jeg gjør ikke noe på jøsh for å aggrevate ho. Jaja håper hun har et fint semester.

 

 

 

 

Du er barnslig fordi du selv blir "aggrevated" av hennes hermebråk, noe man ser fra hvordan du omtaler henne i hovedinnlegget.

Derfor er det viktig å ta det opp med henne før du får for mye hat i ditt hjerte, don't join the Dark Side, be the better guy. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg tør å anbefale deg å prate med henne, hun virker jo ikke helt god i hodet sitt. 

Lagde støy på sommeren mens jeg hadde døra oppe om natta, så en nabo hengte en lapp på døren min hvor de sa ifra. Aldri hatt problemer etter det. Skulle ønske alle slike twister var like enkle å løse, men akk nei :p

Du har to valg slik jeg ser det TS (for jeg tror IKKE at noen som oppfører seg sånn vil reagere så veldig bra å bli konfrontert med det..), enten ignorere det eller sett opp noe som lager lave, konstante klikkelyder mens du har i øreplugger bare for å se hva som skjer. (advarsel! hun kan klikke :p )

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

..............

 

I starten tenkte jeg ikke noe over det, men etterhvert kom det alltid en lyd eller dunking i veggen når jeg skriver med tastaturet, klikker med musa. Sitter ofte om nettene og jobber/surfer etc og sikekrt det som har blitt et problem. Noen ganger hører jeg tramping i rommet så låser døra seg opp også blir det helt stille, akkurat som ho driver å lytter.

 

.........

 

Har du en slags enerett på å lage lyd i bofelleskapet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"It takes two to tango".  Så lenge TS ikke har en dialog kan TS umulig vite hva problemet er utover å anta.  TS' antagelse, basert på TS' nedtegnede observasjoner, er at det sitter en "crazy-stalker-bitch" som ikke tåler lyd i naborommet. For alt TS vet sitter det et menneske på naborommet som surfer og skriver på et tastatur som "bråker" like mye som sitt eget til alle døgnets tider.  Dialog er veien å gå for å løse problemet, om man da ikke bare ønsker å være en del av problemet.

 

Min oppfatning er at mitt spørsmål er relevant. Ditt spørsmål derimot anser jeg ikke som særlig relevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...