Gå til innhold

Hijab og Hodne

108 stemmer

1. 1. Hvem støtter du?

• Hodne
      73
    • Bayan
      35
  2. 2. Bør hijab forbys for barn under 18 år?

• Ja
      66
    • Nei
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Ditt problem er at hver gang du åpner kjeften så er det venstreekstreme standpunkt som kommer flyvende. Da blir resten tomme påstander.

Finn et sitat.

Alt du skriver. Ditt første innlegg i denne tråden. Du er i Hijab-hallelulja,å-herregud-jeg-er-feminsit-spark-en-mann-i-balla-ligaen. Fascinerende opptatt av å hate hvite norske menn og febrilsk forsvarer av innføring av kvinneundertrykkende kultur. Det er så venstreradikal som en kan få blitt.

Hvor er sitatene dine som plasserer deg langt til høyre? Er det noen på dette forumet som overhode noen sinne har sitt noe slikt fra deg? Utfordringen går til deg og alle andre som leser i å finne sitater fra deg som viser at du er høyreplassert.

For eller i mot kvinneundertrykkelse. For eller i mot bruk av Hijab. Jeg feiler å se hvorfor dette har noenting med høyre/venstre-skalaen å gjøre.

Det er fullt mulig å være venstreekstrem og i mot innvandring. Og det er fullt mulig å være høyreekstrem og for innvandring.

Ja, Nazisme er jo en venstreorientert ideologi som er motstander av innvandring.

Ellers så er det venstresiden som er kjent for å ivrig forsvare bruken av det kvinneundetrykkende plagget hijab. Høyresiden er litt mer delt der en går fra forbud, til å ikke ville ha forbud men å ha rett til å ta avstand fra. Jeg plasserer meg selv i den siste gruppen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

ja, vi venter ennå på dokumentasjonen på at du er på høyresiden.

Her:

Jeg er til høyre for de aller, aller fleste i Norge.

Du har altså ingen kommentar på at ditt eneste "bevis" er et fullstendig apolitisk innlegg. Patetisk.

Du kommer med bare løse påstander, totalt uten bevis. Det er som å si at jorden er flat, og "beviset" er "fordi den er det!" Kom igjen, hvor og når har du sagt eller gjort noe som helst som plasserer deg på høyreaksen i politikken?

Lenke til kommentar

Du kommer med bare løse påstander, totalt uten bevis. Det er som å si at jorden er flat, og "beviset" er "fordi den er det!" Kom igjen, hvor og når har du sagt eller gjort noe som helst som plasserer deg på høyreaksen i politikken?

Jeg pleier ikke å diskutere politikk, så da finnes det naturligvis ikke så mange innlegg. Hvis du leter så finner du innlegg der jeg argumenterer for varierende grader av liberalisme. Du finner at jeg mener vi bør legalisere prostitusjon og rusmidler. Du finner motstand mot minstelønn og Norges strenge lover ift. arbeidslivet. Du finner sterk støtte til så fri som mulig flyt av varer, tjenester, kapital og mennesker. Du finner støtte for at staten skal selge seg ut av de aller fleste selskaper de har eierandel i. Du finner at jeg vil at barnehager og høyere utdanning skal være privateid, og du finner motstand mot stort sett all statlig styring av ting der det finnes alternativer. Du finner at jeg er mot statsstøtte til religiøse samfunn og lignende. Men, det er noen år siden jeg diskuterte slike ting jevnlig på forumet, og søkefunksjonen er ikke særlig behjelpelig når det er snakk om eldre ting. At jeg skriver dette nå er mer enn nok bevis.

Kom igjen, din tur.

Edit: Jeg lurer på om du også finner støtte for private organmarkeder.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Og bør storsamfunnet vise hensyn eller være positiv til bruk av hijab til tross for at det ikke finnes noen rasjonell grunn for å bruke plagget?

Det finnes heller ingen rasjonell grunn for å ikke kunne kaste bæsj på tilfeldige folk man støter på....

Forstår du hvor meningsløst rasjonalitetsargumenter er uten et spesifisert grunnlag for rasjonaliteten? Skal man dra inn rasjonalitet som argument så man skrive opp hva man legger til grunn for nevnte rasjonalitet.

Lenke til kommentar

Og bør storsamfunnet vise hensyn eller være positiv til bruk av hijab til tross for at det ikke finnes noen rasjonell grunn for å bruke plagget?

Det finnes heller ingen rasjonell grunn for å ikke kunne kaste bæsj på tilfeldige folk man støter på....

Ehh, hva med at å kaste bæsj er lite sympatisk og du hverken vil bli likt av han du kaster bæsj på eller noen andre. Bæsj inneholder også mye bakterier som helst ikke bør kastes rundt. Så bæsj-kasting er ganske urasjonellt.

Lenke til kommentar

Det er på en måte en henvisning til tidligere nevnt grunnlag.

Rasjonell = jeg synes det er "riktig" pga grunnlaget.

Irrasjonell = jeg synes det er "feil" pga grunnlaget.

(Brukte gåseøyne fordi det ikke er helt riktig beskrivende med feil/riktig, men du skjønner nok hva jeg mener)

https://en.wikipedia.org/wiki/Rationality

"Rationality is the quality or state of being reasonable, based on facts or reason"

"It is thus meaningless to assert rationality without also specifying the background model assumptions describing how the problem is framed and formulated."

Du mener altså at ingen har grunn til å bruke hijab siden en frisør ikke ville ta imot en kunde som bruker hijab. Makes total sense!

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg pleier ikke å diskutere politikk, så da finnes det naturligvis ikke så mange innlegg. Hvis du leter så finner du innlegg der jeg argumenterer for varierende grader av liberalisme. Du finner at jeg mener vi bør legalisere prostitusjon og rusmidler. Du finner motstand mot minstelønn og Norges strenge lover ift. arbeidslivet. Du finner sterk støtte til så fri som mulig flyt av varer, tjenester, kapital og mennesker. Du finner støtte for at staten skal selge seg ut av de aller fleste selskaper de har eierandel i. Du finner at jeg vil at barnehager og høyere utdanning skal være privateid, og du finner motstand mot stort sett all statlig styring av ting der det finnes alternativer. Du finner at jeg er mot statsstøtte til religiøse samfunn og lignende. Men, det er noen år siden jeg diskuterte slike ting jevnlig på forumet, og søkefunksjonen er ikke særlig behjelpelig når det er snakk om eldre ting. At jeg skriver dette nå er mer enn nok bevis.

Kom igjen, din tur.

Edit: Jeg lurer på om du også finner støtte for private organmarkeder.

Takk! Støtte fro private organmarkeder? Nei, men jeg støtter gjerne dyrking av organer i det offentlige si regi.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Din tur til å vise at jeg er venstreekstrem, ikke din tur til å beskrive hva du er for. Det interesserer meg ikke.

Du spurte jo...

Dine venstreekstreme ytringer kommer i alle debatter som omfatter feminisme, islam og innvandring fra mindreverdige kulturer. Skal huske å påpeke det hver eneste gang jeg snubler over slike utsagn fra deg. for de som er spesielt interesserte så er det bare å kikke i tråden om angrep fra fredens religion.

Lenke til kommentar

Der klarte du det :w00t:

Ganske unødvendig å forklare opplagte grunner?

Hva du synes er opplagt er irrelevant, siden det er mange meninger om hijab. Det er et kulturelt plagg i mange sammenhenger og kvinner bruker det frivillig for at de vil at bare mannen sin skal se dem. Noe respekt greier. Det gjelder altså ikke alltid om kvinneundertrykking og det er det som gjør hijabsaker vanskelige.

+ at ninjaer bruker hijab :D

Edit; Grunnlag imot hijab; Kvinneundertrykking, skummelt og ikke riktig å skjule seg, stemmer ikke overens med vår kultur + mange fler. Eller alle sammen. Så å vite hvorfor du mener det ikke er noen rasjonell grunn er umulig. Det finnes mange grunnlag som tilsier at det er greit også.

For å ta bæsj-saken jeg la frem; Det er morro å se folk få kastet ekle ting på seg, det er da rasjonellt at det skal være lov.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at å skrive rasjonell/ irrasjonell ikke gir mening uten at man spesifiserer grunnlaget. Har fortalt dette fler enn en gang til folk og svaret inneholder alltid grunnlaget. Stort sett bra grunnlag også, men grunnlagene i diverse diskusjoner har vært veldig forskjellige. Det handler rett og slett om å føre en fornuftig diskusjon.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

I denne saken støtter jeg absolutt frisørens rett til å diskriminere. Om det er hijab, møkkete folk, høylytte folk, hakekors, homoseksuelle, barn, menn, fylliker, eller whatever, så mener jeg det er opp til alle selv å bestemme hvem de vil ha inn i sine butikker og servicesteder. Jeg deler ikke oppfatningen om at en frisørsalong er et offentlig sted.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...