Gå til innhold

Hijab og Hodne

108 stemmer

1. 1. Hvem støtter du?

• Hodne
      73
    • Bayan
      35
  2. 2. Bør hijab forbys for barn under 18 år?

• Ja
      66
    • Nei
      42

Anbefalte innlegg

Ikke overraskende. Men gjelder dette da kun ordet "nazi", eller gjelder det også andre skjellsord? Er det greit å ty til verbale angrep mot hvem man vil så lenge man kaller det satire?

Ja, var jo mange som mente det når det gjaldt Erdogan, og som "ikke kunne forstå" hva det var han hisset seg opp over, etter å ha blitt ærekrenket i tysk satire-show.

Du kan i tillegg til nazi,  da legge til ord som barnemisbruker, ting om dyre-sex, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste nytt i Hodne/nazifrisørsaken:

Hodne vurderer å anke. Dessuten skal hun be kongen og statsministeren om hjelp.. Vil bli overrasket om det har noen effekt..

"– Jeg skal skrive brev til kongen og statsministeren og be om hjelp. De hadde så flotte nyttårstaler der de snakket om mobbing, det var som om de snakket til meg. Og nå føler jeg meg mobbet og tråkket på av den norske stat, sier Merete Hodne."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/01/13/195363055/hodne-vurderer-anke-lognaslag-saken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hodne er glad i å modde andre, men er ekstremt hårsår når det går andre veien.

For et motbydelig menneske.

Både Hodne og denne Charlotte Andersen er skrotinger begge to, skjønner ikke hvorfor noen gidder å gi de oppmerksomhet når hele greia hadde vært en ikke-sak dersom media bare hadde latt være å gi disse tullingene mediedekning.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hodne er åpenbart veldig følsom for egen del, men ikke så følsom når det gjelder andre....

Hva er dette ment å bevise, annet enn at hun (i likhet med Charlotte Andersen), er en skroting? :)

Lenke til kommentar

Hodne er åpenbart veldig følsom for egen del, men ikke så følsom når det gjelder andre....

Hva er dette ment å bevise, annet enn at hun (i likhet med Charlotte Andersen), er en skroting? :)

Vel, en kunne i alle fall vært fristet til å ta et par kopier av facebook innlegget å sende til Kongen og Statsminister slik at de har et sammenligningsgrunnlag, ref. saken under:

Hodne vurderer å anke. Dessuten skal hun be kongen og statsministeren om hjelp.. Vil bli overrasket om det har noen effekt..

"– Jeg skal skrive brev til kongen og statsministeren og be om hjelp. De hadde så flotte nyttårstaler der de snakket om mobbing, det var som om de snakket til meg. Og nå føler jeg meg mobbet og tråkket på av den norske stat, sier Merete Hodne."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/01/13/195363055/hodne-vurderer-anke-lognaslag-saken

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ut ifra norsk lov er det overveiende sannsynlig at hun blir dømt.

Men hva mener folket? Skal din egen rett til å bestemme hvem du vil tilby tjenester overstyres av at noen vil føle seg diskriminert?

Og bør storsamfunnet vise hensyn eller være positiv til bruk av hijab til tross for at det ikke finnes noen rasjonell grunn for å bruke plagget?

Mens IS-sympatisører går fritt rundt. For et land vi lever i! Hun burde selv få velge hvem hun klipper.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

I dag begynner ankesaken mot Løgnaslaget. Hodnes advokat har blant annet tenkt å vise film om nazismen og Auschwitz i et førsøk på å vise hva nazismen sto for. Mon tro om det fører noen vei..

https://www.aftenbladet.no/kultur/i/a2zV3A/--Vi-blir-fremstilt-som-om-vi-ikke-vet-noe-om-nazismen

edit: Ser at artikkelen jeg linker til kun er tilgjengelig for abonnenter av aftenbladet..

Endret av VonMises
Lenke til kommentar

I dag begynner ankesaken mot Løgnaslaget. Hodnes advokat har blant annet tenkt å vise film om nazismen og Auschwitz i et førsøk på å vise hva nazismen sto for. Mon tro om det fører noen vei..

Det er jo positivt om de viser en film om hvor mye nasjonalsosilistene lot seg inspirere av og samarbeidet med Islamske krefter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det er morsomt når enkelte argumenterer for at Facebook er en privat bedrift som har rett til å velge hvem som bruker deres plattform, mens frisører er nazier om de gjør det samme.

Ja, det virker kanskje dobbeltmoralsk, men om Facebook sa at jøder ikke fikk være kunder, så ville nok de også fått problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det virker kanskje dobbeltmoralsk, men om Facebook sa at jøder ikke fikk være kunder, så ville nok de også fått problemer.

Å være islamist eller å bære symboler på islamisme har ingenting med rase å gjøre.

Ville det også vært galt å nekte å betjene noen som bar symboler på en annen voldelig totalitær politisk bevegelse slik som hammer og sigd eller nazi-uniform?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...