Gå til innhold

Hijab og Hodne


  

108 stemmer

  1. 1. Hvem støtter du?

    • Hodne
      73
    • Bayan
      35
  2. 2. Bør hijab forbys for barn under 18 år?

    • Ja
      66
    • Nei
      42


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Det kan ikke bli klarere enn denne saken, så du trenger ikke bekymre deg for terskler foreløpig.

Hvorfor er det klart? Hijab er et POLITISK plagg, utarbeidet av kvinnehatende menn. Jeg ser ikke hvorfor en bedriftseier skal være tvunget til å godta disse nedrige verdiene i et samfunn der menn og kvinner har lik verdi og der kvinner er frie til å mene og tenke uten en mann sin godkjennelse. Hijab, et symbol på et samfunn der kvinner sin rolle er å være mannens lydige slave. Hvem faen vil ha et slikt samfunn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg er til høyre for de aller, aller fleste. Hvor stor andel av nordmenn vil du anslå er venstreekstreme?

Ditt problem er at hver gang du åpner kjeften så er det venstreekstreme standpunkt som kommer flyvende. Da blir resten tomme påstander.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Ditt problem er at hver gang du åpner kjeften så er det venstreekstreme standpunkt som kommer flyvende. Da blir resten tomme påstander.

Finn et sitat.

 

Alt du skriver. Ditt første innlegg i denne tråden. Du er i Hijab-hallelulja,å-herregud-jeg-er-feminsit-spark-en-mann-i-balla-ligaen. Fascinerende opptatt av å hate hvite norske menn og febrilsk forsvarer av innføring av kvinneundertrykkende kultur. Det er så venstreradikal som en kan få blitt.

 

Hvor er sitatene dine som plasserer deg langt til høyre? Er det noen på dette forumet som overhode noen sinne har sitt noe slikt fra deg? Utfordringen går til deg og alle andre som leser i å finne sitater fra deg som viser at du er høyreplassert.

Lenke til kommentar

[...]

Ingenting av dette har skjedd. Du er helt virkelighetsfjern. Mitt første innlegg i denne tråden er fullstendig apolitisk, det handler om juss. Ikke et ord om at hijab er bra, ikke et ord negativt om menn. Du lar din paranoide fantasi løpe løpsk fordi du ikke klarer å kontrollere følelsene dine.

 

Jeg registrerer at du er fullstendig ute av stand til å dokumentere påstandene dine. Det er nesten trist.

 

Edit: Her er sitatet:

 

Det kan ikke bli klarere enn denne saken, så du trenger ikke bekymre deg for terskler foreløpig.

At saken er klar baserer jeg på at det i følge norsk lov er ulovlig å diskriminere folk på grunn av religion, og at hijab er et religiøst plagg. Nå, jeg er ingen jurist, så jeg kan selvsagt ta feil. Men, at jeg sier denne saken er klar sier absolutt ingenting om hva jeg synes om loven, hijab eller noe som helst annet. At du prøver å bruke dette som et bevis på en venstreekstrem uttalelse er rett og slett flaut.

Endret av Sheasy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hijab har ingenting med religion eller spiritualitet å gjøre, det er et hatsymbol og et symbol for å undertrykke kvinner.

 

Til og med IS i Irak er i ferd med å forby heldekkende plagg fordi de er blitt et sikkerhetsproblem.

There's some fucking irony for ya.

 

http://www.ibtimes.com/isis-bans-burqas-islamic-state-deems-hijab-security-problem-iraq-2411854

Endret av misanthrope
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ditt problem er at hver gang du åpner kjeften så er det venstreekstreme standpunkt som kommer flyvende. Da blir resten tomme påstander.

Finn et sitat.

 

Alt du skriver. Ditt første innlegg i denne tråden. Du er i Hijab-hallelulja,å-herregud-jeg-er-feminsit-spark-en-mann-i-balla-ligaen. Fascinerende opptatt av å hate hvite norske menn og febrilsk forsvarer av innføring av kvinneundertrykkende kultur. Det er så venstreradikal som en kan få blitt.

 

Hvor er sitatene dine som plasserer deg langt til høyre? Er det noen på dette forumet som overhode noen sinne har sitt noe slikt fra deg? Utfordringen går til deg og alle andre som leser i å finne sitater fra deg som viser at du er høyreplassert.

 

For eller i mot kvinneundertrykkelse. For eller i mot bruk av Hijab. Jeg feiler å se hvorfor dette har noenting med høyre/venstre-skalaen å gjøre.

 

Det er fullt mulig å være venstreekstrem og i mot innvandring. Og det er fullt mulig å være høyreekstrem og for innvandring.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
At saken er klar baserer jeg på at det i følge norsk lov er ulovlig å diskriminere folk på grunn av religion, og at hijab er et religiøst plagg.

 

Det spørs hvordan du tolker lovene. Slik jeg tolker dem, og har snakket med en politiadvokat om, så er det faktisk ulovlig å lese deler av toraen, bibelen og koranen høyt i Norge. Da er det merkelig at det skal være lov å fremheve de verste delene av dem ved å gå med spesielle plagg som baserer seg på de mest militante tolkningene.

 

Nå fjernet man uniformeringsloven for noen år siden, men hijab er fremdeles egnet til å fremkalle frykt. Den delen av loven er også fullstendig subjektiv. Kanskje vi har det første dokumenterte tilfellet av islamofobi? Akkurat som Winston Churchill ble anklaget for å være nazifob.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...