Gå til innhold

Hijab og Hodne


  

108 stemmer

  1. 1. Hvem støtter du?

    • Hodne
      73
    • Bayan
      35
  2. 2. Bør hijab forbys for barn under 18 år?

    • Ja
      66
    • Nei
      42


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

 

Jeg tror hun vil være sjeleglad den dagen hun kan ha håret fritt uten å risikere å bli drept for det.

Det var ikke det jeg spurte om. Du har sagt at du unngår folk som bruker hijab på grunn av deres meninger. Deretter, i en generell kontekst om muslimer og hijab sier du at du "tar avstand fra alle med menneskesyn og holdninger som er et fritt samfunn uverdig."

 

Malala er muslim, og hun bruker hijab. Hun er en av disse du snakker om, ja?

 

Det er vel ingen som tar avstand fra at det stakkars barnet må redde sitt eget liv fra den kulturen du her så hardt beskytter? Men ellers, så ja, jeg svarer aldri når en hijabkledd kvinne snakker til meg eller prøver å få min oppmerksomhet. Ikke uten at hun har med sen en mann som kan tillate henne å snakke med meg. For vi må jo respektere deres kultur, må vi ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må jeg spørre deg om du snakker om moral eller lovverk, fordi sistnevnte er nokså straight forward. De som diskriminerer er ikke beskyttet av en lov, mens spesifikt de som blir diskriminert er beskyttet av en lov.

 

Personlig så mener jeg at det ikke burde være lover mot diskriminering, på lik linje med all annen ideologi. Men til gjengjeld så bør man kanskje stramme litt inn på de generelle reglene på hvilke plikter man har når man tilbyr en tjeneste. Kardemommeloven er kanskje en god kandidat. :fun:

Når jeg spør om noe er "greit" snakker jeg om moral. At noe er ulovlig vil på samme måte ikke bety at man syns det er umoralsk.

 

En kardemommelov ville jo ikke krevd at en frisør skal klippe hvem som helst. Det er en motsatt kardemommelov. "Du skal være grei og snill, og andre kan forøvrig gjøre som de vil."

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva synes folk om at Malika Bayan aka. Charlotte Antonsen forsøker å fremstille seg selv som araber? Selvhat? Mindreverdighetskomplekser? Hun skal også angivelig ha blitt anmodet om å oppsøke Hodne av en venn som visste hvordan hun følte om hijab.

Jeg synes Malika Bayan burde sendes til Saudi Arabia, så hun kan lære seg å holde munn som en god muslimsk kvinne ;)

Endret av misanthrope
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva synes folk om at Malika Bayan aka. Charlotte Antonsen forsøker å fremstille seg selv som araber? Selvhat? Mindreverdighetskomplekser? Hun skal også angivelig ha blitt anmodet om å oppsøke Hodne av en venn som visste hvordan hun følte om hijab.

 

Jeg synes Malika Bayan burde sendes til Saudi Arabia, så hun kan lære seg å holde munn som en god muslimsk kvinne ;)

 

Hmm, er dette bekreftet, altså at hun er norsk og heter Charlotte? Jeg vet at Hege Storhaug synset om og hintet til dette her for en tid tilbake men uten at hun dokumenterte det på noe vis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva synes folk om at Malika Bayan aka. Charlotte Antonsen forsøker å fremstille seg selv som araber? Selvhat? Mindreverdighetskomplekser? Hun skal også angivelig ha blitt anmodet om å oppsøke Hodne av en venn som visste hvordan hun følte om hijab.

 

Jeg synes Malika Bayan burde sendes til Saudi Arabia, så hun kan lære seg å holde munn som en god muslimsk kvinne ;)

Jeg synes det blir direkte komisk når Malika Bayan (aka Charlotte) klager over at Hodne ikke respekterer hennes rett til å gå med det hun vil. Hva med Charlotte sin respekt for Hodne sin rett til å selv velge hva kleskodeks som skal gjelde i hennes egen frisørsalong?  Nei denne damen må passe på slik at dobbeltmoralen ikke treffer henne i bakhodet på veien ut døren.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva synes folk om at Malika Bayan aka. Charlotte Antonsen forsøker å fremstille seg selv som araber? Selvhat? Mindreverdighetskomplekser? ...

Hva hun kaller seg selv er vel ikke spesielt relevant for sakens kjerne? :) 

Lenke til kommentar

 

Hva synes folk om at Malika Bayan aka. Charlotte Antonsen forsøker å fremstille seg selv som araber? Selvhat? Mindreverdighetskomplekser? Hun skal også angivelig ha blitt anmodet om å oppsøke Hodne av en venn som visste hvordan hun følte om hijab.

 

Jeg synes Malika Bayan burde sendes til Saudi Arabia, så hun kan lære seg å holde munn som en god muslimsk kvinne ;)

Jeg synes det blir direkte komisk når Malika Bayan (aka Charlotte) klager over at Hodne ikke respekterer hennes rett til å gå med det hun vil. Hva med Charlotte sin respekt for Hodne sin rett til å selv velge hva kleskodeks som skal gjelde i hennes egen frisørsalong?  Nei denne damen må passe på slik at dobbeltmoralen ikke treffer henne i bakhodet på veien ut døren.

 

 

Er du seriøs? Tror du dette fungerer sånn at jeg kan cherry picke etter trynefaktor hvem som får handle i butikken min? :)

 

Hodne kan ta seg en bolle, ignorante fremmedfryktige bondske drittkjerring som fortjener en bot i størrelsesorden at hun begynner å behandle folk rundt seg med respekt uavhengig av utseende og ikke minst lærer seg lovene her i samme landet hun hevder er bare sitt.... Patetisk.

Lenke til kommentar

Hmm, er dette bekreftet, altså at hun er norsk og heter Charlotte? Jeg vet at Hege Storhaug synset om og hintet til dette her for en tid tilbake men uten at hun dokumenterte det på noe vis.

 

Ja, dette er bekreftet for lenge siden:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/Kronikk-Diskriminering-loses-ikke-med-politi-og-domstoler--Walid-al-Kubaisi-605225b.html

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/religion/hijabkledd-kvinne-ble-kastet-ut-av-frisoeren-det-handler-om-noe-mye-stoerre-enn-meg-og-henne/a/23788718/

 

Men medis skriver veldig lite om akkurat dette.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Er du seriøs? Tror du dette fungerer sånn at jeg kan cherry picke etter trynefaktor hvem som får handle i butikken min? :)

Ja hvorfor ikke? Det er jo stuerent å nekte for eksempel motorsykkelfolk servering, så hvorfor skal man da ikke kunne nekte de med hijab en hårklipp?

 

Når det kommer å ty til ufine karakteristikker så gidder jeg ikke være med på det.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Hva synes folk om at Malika Bayan aka. Charlotte Antonsen forsøker å fremstille seg selv som araber? Selvhat? Mindreverdighetskomplekser? Hun skal også angivelig ha blitt anmodet om å oppsøke Hodne av en venn som visste hvordan hun følte om hijab.

 

Jeg synes Malika Bayan burde sendes til Saudi Arabia, så hun kan lære seg å holde munn som en god muslimsk kvinne ;)

Jeg synes det blir direkte komisk når Malika Bayan (aka Charlotte) klager over at Hodne ikke respekterer hennes rett til å gå med det hun vil. Hva med Charlotte sin respekt for Hodne sin rett til å selv velge hva kleskodeks som skal gjelde i hennes egen frisørsalong? Nei denne damen må passe på slik at dobbeltmoralen ikke treffer henne i bakhodet på veien ut døren.

Er du seriøs? Tror du dette fungerer sånn at jeg kan cherry picke etter trynefaktor hvem som får handle i butikken min? :)

 

Hodne kan ta seg en bolle, ignorante fremmedfryktige bondske drittkjerring som fortjener en bot i størrelsesorden at hun begynner å behandle folk rundt seg med respekt uavhengig av utseende og ikke minst lærer seg lovene her i samme landet hun hevder er bare sitt.... Patetisk.

Ja, det er faktisk slik det fungerer. Vi må bare få innført lov å nekte tjenester til folk på grunn av deres religiøse holdninger. En må kunne ta avstand fra religion på samme måte som en kant a avstand fra politikk. Heldigvis kan en nekte hijabtullingene på grunnlag av deres forkastelige politiske verdisyn. Vi vil ikke ha franske tilstander, så vi er forpliktet til å stå opp for våre verdier og sikre at både menn og kvinner kan gå der de vil når de vil.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes det blir direkte komisk når Malika Bayan (aka Charlotte) klager over at Hodne ikke respekterer hennes rett til å gå med det hun vil. Hva med Charlotte sin respekt for Hodne sin rett til å selv velge hva kleskodeks som skal gjelde i hennes egen frisørsalong? Nei denne damen må passe på slik at dobbeltmoralen ikke treffer henne i bakhodet på veien ut døren.

Er du seriøs? Tror du dette fungerer sånn at jeg kan cherry picke etter trynefaktor hvem som får handle i butikken min? :)

 

Hodne kan ta seg en bolle, ignorante fremmedfryktige bondske drittkjerring som fortjener en bot i størrelsesorden at hun begynner å behandle folk rundt seg med respekt uavhengig av utseende og ikke minst lærer seg lovene her i samme landet hun hevder er bare sitt.... Patetisk.

Ja, det er faktisk slik det fungerer. Vi må bare få innført lov å nekte tjenester til folk på grunn av deres religiøse holdninger. En må kunne ta avstand fra religion på samme måte som en kant a avstand fra politikk. Heldigvis kan en nekte hijabtullingene på grunnlag av deres forkastelige politiske verdisyn. Vi vil ikke ha franske tilstander, så vi er forpliktet til å stå opp for våre verdier og sikre at både menn og kvinner kan gå der de vil når de vil.

 

 

Slik at grønnsakshandleren på Grønland eller Ali Elektro kan nekte oss troløse hunder deres tjenester? :)

 

Da tenker jeg vi har det gående her.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Jeg synes det blir direkte komisk når Malika Bayan (aka Charlotte) klager over at Hodne ikke respekterer hennes rett til å gå med det hun vil. Hva med Charlotte sin respekt for Hodne sin rett til å selv velge hva kleskodeks som skal gjelde i hennes egen frisørsalong? Nei denne damen må passe på slik at dobbeltmoralen ikke treffer henne i bakhodet på veien ut døren.

Er du seriøs? Tror du dette fungerer sånn at jeg kan cherry picke etter trynefaktor hvem som får handle i butikken min? :)

 

Hodne kan ta seg en bolle, ignorante fremmedfryktige bondske drittkjerring som fortjener en bot i størrelsesorden at hun begynner å behandle folk rundt seg med respekt uavhengig av utseende og ikke minst lærer seg lovene her i samme landet hun hevder er bare sitt.... Patetisk.

Ja, det er faktisk slik det fungerer. Vi må bare få innført lov å nekte tjenester til folk på grunn av deres religiøse holdninger. En må kunne ta avstand fra religion på samme måte som en kant a avstand fra politikk. Heldigvis kan en nekte hijabtullingene på grunnlag av deres forkastelige politiske verdisyn. Vi vil ikke ha franske tilstander, så vi er forpliktet til å stå opp for våre verdier og sikre at både menn og kvinner kan gå der de vil når de vil.

Slik at grønnsakshandleren på Grønland eller Ali Elektro kan nekte oss troløse hunder deres tjenester? :)

 

Da tenker jeg vi har det gående her.....

Sånn er det jo allerede.

Lenke til kommentar

Nei, det er sånn du ønsker at det er.

 

 

Jeg prøvde å huske sist jeg i mine snart 60 leveår ble nektet noe som helst i en innvandrersjappe. Men det har aldri skjedd. Sånn er det nok i videoen fra Frankrike også: Det er ikke butikkene som nekter, det er de selverklærte moralvokterne som ikke jobber, og har slikt å fordrive tiden med.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Nei, det er sånn du ønsker at det er.

 

 

Jeg prøvde å huske sist jeg i mine snart 60 leveår ble nektet noe som helst i en innvandrersjappe. Men det har aldri skjedd. Sånn er det nok i videoen fra Frankrike også: Det er ikke butikkene som nekter, det er de selverklærte moralvokterne som ikke jobber, og har slikt å fordrive tiden med.

 

Geir :)

 

 

Yep, samme her, aldri blitt nektet en handel grunnet livssyn eller hudfarge.

Men har bare halvparten av årene dine på nakken og det er nå alt jeg har å gå etter.. Men på den andre siden så er det en youtube film fra Frankrike da der man ikke kan se hvordan hun er kledd før opptaket blir klipt og hun går ute på gaten så kanskje det *egentlig* er sånn, det hender bare aldri med oss. 

Tipper forøvrig at man kan bli nektet servering på noe så alminnelig som mcdonalds her i Norge uavhengig av hvem du er om du går inn i undertøyet.. men ja noen har iallefall glede av slike opptak.. det er da noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...