Gå til innhold

Hijab og Hodne

108 stemmer

1. 1. Hvem støtter du?

• Hodne
      73
    • Bayan
      35
  2. 2. Bør hijab forbys for barn under 18 år?

• Ja
      66
    • Nei
      42

Anbefalte innlegg

Rettsaken mot frisørdama Hodne, som avviste hijabkledde Malika Bayan aka Charlotte Sunde, har nettopp vært og dom faller på mandag.

Ut ifra norsk lov er det overveiende sannsynlig at hun blir dømt.

Men hva mener folket? Skal din egen rett til å bestemme hvem du vil tilby tjenester overstyres av at noen vil føle seg diskriminert?

Og bør storsamfunnet vise hensyn eller være positiv til bruk av hijab til tross for at det ikke finnes noen rasjonell grunn for å bruke plagget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Islam har veldig mye makt i det norske samfunnet må jeg si. Det er lov til å kritisere kristendommen, men ikke Islam.

Var en islamsk student som nektet å servere svinekjøtt. Ble ikke noe rettsak av dette.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/religion/sykepleierstudent-nektet-aa-servere-svinekjoett-paa-sykehjem/a/23761839/

Muslimer kan nekte å selge alkohol i butikken. Ble ikke noe rettsak av dette.

http://www.nettavisen.no/na24/3731532.html

Spørsmålet blir nå. Hvor mye politisk makt skal islam ha i samfunnet? Skal Islam ha nok politisk makt til å påvirke det sekulære lovverket i Norge? Norge skal være nøytral mot religion, men denne saken er ikke nøytral i det hele tatt.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Islam kan få nok makt gjennom demokrati til at de kan avvikle hele demokratiet.

Dette har du rett i, men hvor mye makt må et nasjon miste før folket våkner opp?

Var en muslimsk politiker I Sverige som nektet å håndhilse på kvinnelig journalist. Ble heller ingen rettsak av dette.

http://www.nettavisen.no/nyheter/khan-nektet-a-handhilse-pa-kvinne-slik-forsvarer-muslimer-ham/3423216892.html

Dessuten fornærmet artisten og sangeren Tooji kirken og kristendommen ved å lage en homovideo. Ble heller ingen rettsak av dette. http://www.tv2.no/a/7020212/

Ikke kom her å si at Sverige og Norge ikke er sammenlignbart. Akkurat nå så har Islam veldig stor makt i samfunnet. I Europa og hele USA har Islam veldig stor makt. Hvis dennen norske damen blir dømt på mandag. Så vil jeg si at muslimer er uovervinnelig. Det vil si at muslimer er immune mot det sekulære lovverket. Det vil si at Norge ikke lenger er en rettstat. 

Endret av Xonophobia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hijaben er som en betennelse. La den være, så går det over. Forstyrr den, og det blusser opp. Ikke tving innvandrerungdom til å velge side, for det er ikke sikkert dere vil like resultatet.

Jeg forbeholder meg retten til å overse og ikke forholde meg til hijab-kledde personer. Samme med kippa-kledde personer. De har alle verdier jeg ikke aksepterer. Samme retten mener jeg en som driver butikk må få lov å ha. Hadde Hodne nektet å klippe noen som gikk med hakekors på armen så hadde hun fått stående applaus av samme folka som nå har dratt henne for retten. Jeg merker jeg blir litt uvell.

Lenke til kommentar

Muslimer prater flytende engelsk. Har integrert seg i det Europeiske samfunn. Allikevel hater de friheten vår. 

Denne mannen forteller sannheten om muslimer. Muslimer spiser opp skattepengene og vestlige nasjoner er dumme.

De lever på trygd og lager Youtube videoer der de fornærmer oss. 

En muslim forteller hvordan muslimer bruker opp skattepenge. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg håper vi ser mange flere slike saker i fremtiden, og at terskelen for å anmelde diskriminering blir lavere.

Terskelen for å føle seg diskriminert vil også bli lavere. 

Alt vil bunne ned til et konformitetspress som paradoksalt nok vil føre til mye mindre personlig frihet. I fremtiden går vel alle på samme rekke, livredd for å diskriminere noe/noen, bortsett fra den "lederen" mener kan diskrimineres da selvsagt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er så digg med Hijab er at det nesten er som ett kinderegg.. Du får en posetiv overaskelse, ei dame og fitte i samme slengen når du tar det av...

Du kan ihvertfall være sikker på dama er ren. Ifølge Islam er det forbudt med sex før ekteskapet. Så det vil si at alle ugifte jenter med Hijab er 100% jomfru helt de gifter seg. Her foregår det en kultur krasj. 

1. Jenter som må holde seg ren helt inntil de gifter seg.

2. Jenter som har 50% likestilling og knuller hvem de vil. En jente kan knulle opptil 100 gutter om hun vil det.

Norske jenter har sex på TV og er veldig stolt av det :D Hvilken rolle spiller det uansett. Norge er jo snart et islamsk nasjon.

https://www.youtube.com/watch?v=CjlgHtjeLsg

Lenke til kommentar

Norge er jo snart et islamsk nasjon.

Tror du bor i Hovedstaten.. Jeg bor på landet.. Og jeg føler ikke det :p De fleste fra utlandet er fra filipinene og er gift med fiskere... :closedeyes:

Yup og slik er det i hovedstaden. Filippinene er jo kristen/buddhist nasjon. Så deres verdier harmoniserer med de norske verdiene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke en beskjed til "muslimer i Filippinene".

Jeg vet hva dere driver med. Dere fører jihad mot brukere som er kritiske mot islam. Jeg har merket at hele dette forumet. Minst 90% av medlemmene som svarer i politikk forumet er islamske. Muslimer skaper trøbbel overalt. Til og med i et nasjon som Japan.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...