zaico_InnleggNO Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg har nettopp bygd en pc. PCen startet opp og alt er tilsynelatende riktig, så stakk jeg en dvi inn i en dvi hub mens PCen var på da fikk jeg en gnistfokk og sikringen gikk, og dvi huben er nå død. Pc og hub var koblet på forskjellige kurser i huset, så PCen var fortsatt på etter at sikringen døde. Koblet alt vekk. Koblet PCen rett i skjerm, og alt fungerer. Hva kan forårsake slike ting? Kursen dvi huben sto på er jordet, pc sto på ujordet kurs. Kan det ha vært problemet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 PC er laget for å kobles til en jordet kurs. Når jording ikke er koblet vil det lades opp spenning i noen filterkondensatorer. Det kan være over 100V til jord, er mange som har kjent at det kan gi støt. Ved å koble den kabelen vil kondensatorene utlades til jord på et øyeblikk. Mulig det var jordfeilbryter som slo ut, hvis du har nyere elektrisk anlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå