Gå til innhold

Denne elsykkelen får folk til å åpne lommeboka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er egentlig drøyt å bruke crowdfunding til å selge denne sykkelen. Det er en kinesisk modell som neppe har mye med dansk design å gjøre. Her er et eksempel:

https://www.aliexpress.com/item/20-36-48V-2016-Fashion-Folding-7-Speed-Electric-Bicycle-Mountain-E-Bike-Double-Damping-Scooter/32709788296.html

Det er verdt å merke seg at sykkelen mangler lys, noe som er påbudt i bruke når man sykler etter mørkets frembrudd i Norge. Den mangler også skjermer, og en kjøper er ikke beskyttet av norsk kjøpslov. Biltema selger en sammenleggbar sykkel for 4999.-, med lys og skjermer. Det fremstår som et mye bedre kjøp, selv om den ikke har fjæring. (Men man kan kjøpe seg en svært eksklusiv fjærende setepinne for mellomlegget.)

• Liker 9
Lenke til kommentar

Tja, det komenteres over et lavt hjul hva e-syklen er.

Var nett i Billund, dagsleige pr sykkel 85,-, pikk up 50,-. Fantastisk billig henting av sykkel.

Eg som bur på vestlandet følte det var ondabakka heile vegen, i ca 20 km/t. En opplevelse var det. Ad notum; sykklen eg leigde i Billund var helt manuell, og på eget initiativ.

E-sykkel trur eg vil glatte ut bakkane, 25 km/t. Veldig fort går det ikke, men litt fantastisk... Og så har vi ondabakkkane.., som gir ca 65 km/t og en snittfart totalt på 36,1 km/t.

Mulig vårt kjære biltilsyn vil forby ondabakker på sykkel, eller at man får et totalforbud.

Miljømessig er ikke kakemotoren mykje å skryte av. Sykkling vinterstid krev meir energi bare på møking en å bli transportert i små autonome biler. Og så er sykkelister med kondomdress ufordraglige trafikanter, lukter og legg att mykje mikroplast i form av kleslitasje.

Uten å vere noke som heldst neglisjerandes, en kvinne med halvlang kjole på sykkel i en slak undabakke på sommeren det er et optimalt parametrisk skue, fin, fin bruk av teknikk.

Smukt; om man kunne se det, sa Folket i Billund.

Umuleg er det ikke.....

raport av Halvor Sølvberg; sykkel- bruk /test i Billund / LEGO

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

på tide med en slik som dette ja..:

https://www.bing.com/images/search?q=electric+scooter&view=detailv2&&id=E3B992D328675A1487B7F14A6F677CC6455C27C1&selectedIndex=1&ccid=sEFGzdIL&simid=608037855528093528&thid=OIP.Mb04146cdd20b05ff6895c9ebb0892fb8H0&ajaxhist=0

Hadde vi hatt vanlige normale politikere og politi her i Norge, og ikke diktatorer som tror at de bestemmer over alt og alle, så kunne jeg laget en slik til alle som ønsker seg en.

Det er hovedsakelig den ulovlige krigen mot narkotika som stopper utviklingen.

De er dumme som tror at de kan føre en krig uten at noen dør.

Nå har flere tusen personer blitt drept i krigen deres, Jeg anbefaler alle som er på feil side i denne krigen å enten legge ned våpnene eller bytte lag.

i krig, så dør folk. Enkelt og greit.

Derfor skal den krigen avsluttes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...