Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har Tiscali kundesupport?

Anbefalte innlegg

Tror det blir unøvendig å kjøre en enkeltsak mot Tiscali så langt som til TV2. De går likevel neppe så langt at Tv 2 e.l. trengs.  De bøyer av lenge før det kommer så langt. Bare litt krasse mailer og  blande lindorff inn i det pleier holde når du vet du har rett, selv om de kan vri på det og drøye det ut lenge.

Det er som en sa engang : de prøver seg en stund, og tenker "går det så går det". Det tror jeg han kan ha rett i. Det virker slik.

At det kan være grunnlag for å anmelde dem generelt for måten de driver på vet jeg ikke, men det kan jo være.

Tiscali går så langt de bare kan. Målet er å skremme flest mulig til å betale mest mulig, noe de også har lykkes med. Det var 2800 krav fra Tiscali, og det står per i dag ca 800 igjen så vidt jeg vet.

Saken kan dere lese om her.

Å svare på henvendelser er noe de unnlater å gjøre, men de fortsetter å sende ut inkassokrav.

tja, er det penger Tiscali har krav på etter loven blir det jo noe annet. Hva de faktisk har i akkurat den saken der vet jeg ikke. Fikk også krav den gangen, men ved henvendelse til Lindorff fikk jeg det strøket med en gang, men vet ikke jeg.

Men den saken opplevde jeg som en bagatell i forhold til mange andre tilfeller, der jeg har fått regninger jeg aldri skulle hatt som var et svare styr å få ordnet og forskjellig rot som vi snakket om (det med feil hastighet og krav senere osv)

Og så er det alt det der med at de ikke svarer og gjør rede for seg osv osv.

Så men framgangsmåtene deres som kundeservice er under enhver kritikk

det er det ikke tvil om.

Det jeg mener, at de virker passelig utspekulerte og sleipe - sånn sett at de passer på å sette grensen for hvor langt de skal gå så de ikke riskikerer FOR mye rabalder rundt en sak med en kunde liksom, hvis du skjønner. Det er jo en ganske mafia-aktig måte å opptre på det. Det blir vanskelig å få noe konkret på dem liksom. Har du rett, bøyer dem av tilslutt hvis du står på ditt.

Men det er selvfølgelig uakseptabelt, helt klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ovenstående tilfelle så har de ikke krav på penger. Det var kontraktfestet at de skulle fakturere en gang i måneden for overforbruk, noe de ikke gjorde. Istedet venter de halvannet år og lager en samleregning, for deretter si at kundene burde forstått at de brukte for mye. De sender fortsatt ut inkassotrusler for denne saken.

De svarer ikke på henvendelser og de viser til avtalen ved inngåelse av abonnement som de har endret i ettertid.

Lenke til kommentar

Jeg må ha vært heldig jeg. Jeg har 704/128-linja til Tiscali og har ennå ikke opplevd ustabilitet.

Jeg har aldri vært under 720 på speedometeret på IT-avisen.

Og den ene gangen jeg trengte kundeservice (ved installasjon) fikk jeg glimrende hjelp....

Lenke til kommentar
Jeg må ha vært heldig jeg. Jeg har 704/128-linja til Tiscali og har ennå ikke opplevd ustabilitet.

Jeg har aldri vært under 720 på speedometeret på IT-avisen.

Og den ene gangen jeg trengte kundeservice (ved installasjon) fikk jeg glimrende hjelp....

Dersom du leser noe av de problemer folk har hatt med Tiscalis support, derers faktureringspolitikk og totale fravær av kundebehandling etter at de har sikret seg din signatur, så ville du ligge langt unna.

Flott at linja di fungerer. Det gjør den i de fleste tilfeller. Jeg har heller aldri klaget over det.

Den gangen du sier opp abonnementet ditt og oppdager at de later som at de ikke hører deg, og sender ut nye fakturaer, ikke bare en gang, men gang på gang,.... deretter truer de med inkasso. Vips, så har de sikret seg dine penger for noen måneder til. Forsøk én gang å sende en e-post til dem, så får du et automatsvar tilbake med et referansenummer. Utover dette får du ingen ting.

Forsøk å ringe om en regning eller noe annet. Da svarer deg gjerne etter en til to timer.

Du må gjerne leve i den villfarelse at Tiscali er bra, men som sagt, du kan lese i svært mage fora etterhvert om det motsatte.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd å si opp abbonementet ennå. Har heller ikke sett noen grunn til det.

Men jeg prøvde å sende en mail med noen spørsmål til kundeservice på tiscali idag. Jeg var litt spent på når jeg skulle få svar, men etter 20 minutter fikk jeg et godt og informativt svar jeg var fornøyd med.

Men for all del, kanskje jeg får sjokk når jeg engang skal si opp. Men jeg følte at jeg måtte nevne at jeg faktisk har hatt god erfaring med tjenestene dems, og har fått god hjelp av kundeservicen når jeg har trengt det.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd å si opp abbonementet ennå. Har heller ikke sett noen grunn til det.

Men jeg prøvde å sende en mail med noen spørsmål til kundeservice på tiscali idag. Jeg var litt spent på når jeg skulle få svar, men etter 20 minutter fikk jeg et godt og informativt svar jeg var fornøyd med. 

Men for all del, kanskje jeg får sjokk når jeg engang skal si opp.  Men jeg følte at jeg måtte nevne at jeg faktisk har hatt god erfaring med tjenestene dems, og har fått god hjelp av kundeservicen når jeg har trengt det.

Må bare si at jeg kjenner veldig godt igjen de forhold Adobe beskriver.

Det kommer nok an på hva slags spørsmål du sendte dem. Har også opplevd å få raske hyggglige svar de gangene jeg har spurt om ting de ville tjene på.

Men stiller du spørsmål ved et fakturakrav du ikke skulle hatt o.l., blir det straks verre.

Det har formelig flommet av dokumentasjon om disse uholdbare forhold rundt tiscali i form av skriverier fra misfornøyde og forbannede kunder på forumer som her, newsgrupper osv . Og det har det gjort i flere år nå. Det burde ikke være mye å tvile på.

Lenke til kommentar

jeg oppgraderte linja mi hos tiscali i oktober i fjord, har enda ikke fått den.

har sendt utallige mails og har ringt flere ganger uten noen nytte.

det er nesten sånn at jeg vurderer å bytte til telenor, for en sånn kundebehandlig er uakseptabel!

Lenke til kommentar

Når det gjelder Tiscali så tester jeg med jevne mellomrom ut kundeservicen til flere aktører i markedet. Når det gjelder Tiscalis privatsupport så har jeg i det siste ikke fått svar på telefonen og har derfor ikke noen målbar tid. Dette er rett og slett utrolig. Imidlertid svarer bedriftssupporten kjapt, så du kan prøve de.

Dersom ikke det går bør du bytte til en annen aktør. Aktører som er kjent for å ha god kundeservice er Bluecom, Telenor og Catch. Jeg holder en god knapp på Bluecom da min erfaring med testing av kundeservicen der viser at de i snitt har bittelitt tregere første-respons enn Telenor, men du kommer umiddelbart til en person med peiling, noe du ikke alltid gjør hos Telenor. Catch er også gull, men dyrt.

Ikke bytt til Telenor eller Tele2 dersom du har planer om å skaffe deg tilleggstjenester ettterhvert som krever fast IP. Forresten, dropp Tele2 i det hele tatt!

Når det gjelder Tiscali kan jeg ikke anbefale noen privatpersoner å benytte seg av dem.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Tiscali så tester jeg med jevne mellomrom ut kundeservicen til flere aktører i markedet. Når det gjelder Tiscalis privatsupport så har jeg i det siste ikke fått svar på telefonen og har derfor ikke noen målbar tid.

Når det gjelder Tiscali kan jeg ikke anbefale noen privatpersoner å benytte seg av dem.

Har som nevnt tidligere her på forumet en kamerat som jobber i Tiscali.

Liten tipsliste jeg fikk av ham:

a) ring til teknisk, ikke kundesenteret (tror svarermaskinfacismen sier hjelp med hjemmeside og epost eller noe slikt for teknisk support)

b) er det noe feil med faktura, snakk med teknisk igjen, ikke faktura eller kundesenteret

c) vær høffelig på telefonen og supportkaren vil nok gjøre alt han kan for å hjelpe deg, kalle han eller hun for idiot hjelper vist ikke i følge mine innside kilder.

Han mener også at svartiden på tlf på teknisk (er her kompisen min jobber ja) _absolutt_ er overkommelig, som regel betydlig bedre enn hos ngt osv.

edit:

dette er da ikke førstehåndsting for min del da jeg selv bruker sdsl fra catch og er relativt fornøyd med det, men litt dårlige åpningstider på supporten (tror de stenger kl 18 om jeg husker rett)

edit2:

ringte ham nå og spurte om dette her med faktureringen av overforbruk.. juridisk sett er vist tidsfristen 3 år på noe sånt. og kontraktsbetingelsene sier at tiscali kan fakturere slik det er mest fordelaktig for dem å fakturere. det var vertfall sånn jeg skjønte det på han.

Endret av Vannpistol
Lenke til kommentar

Bytt til Bluecom; jeg er storfornøyd med dem. Har 1024/256 og har så godt som aldri problemer. Jeg har nedstrøms-hastighet som tilsvarer 1200kbit hele døgnet, 7 dager i uka. De gangene ting er nede (svært sjelden) så er det som regel pga Telenor. Det eneste jeg har å utsette på dem er at de er litt kjipe med prisene. Litt dyrere enn andre / litt tregere med å sette ned prisene i takt med andre.

Lenke til kommentar
Ikke bytt til Telenor eller Tele2 dersom du har planer om å skaffe deg tilleggstjenester ettterhvert som krever fast IP. Forresten, dropp Tele2 i det hele tatt!

Hva er galt med tele2? har hatt internet fra dem i 4 måneder og kun hatt en liten nede tid, og de svarer raskt på kunderservicen. :thumbs: eller er det bare jeg som har vert en av de helldige som har unnslupet alle problemer? :ermm:

Lenke til kommentar
Forresten, dropp Tele2 i det hele tatt!

Hvorfor det? Jeg er meget fornøyd med Tele2. ( Og jeg er ikke en sånn som sier det uten å mene ha grunn til det)

a) ring til teknisk, ikke kundesenteret (tror svarermaskinfacismen sier hjelp med hjemmeside og epost eller noe slikt for teknisk support)

b) er det noe feil med faktura, snakk med teknisk igjen, ikke faktura eller kundesenteret

c) vær høffelig på telefonen og supportkaren vil nok gjøre alt han kan for å hjelpe deg, kalle han eller hun for idiot hjelper vist ikke i følge mine innside kilder.

De gangene jeg har ringt teknisk support ang. fakturaspørsmål, har de greit nok vært hyggelige nok, men har jo bare kunnet videreformidle beskjeder slik jeg har fortalt om før. DE kan ikke gå inn å gjøre/løse noenting.

De jeg har vært borti der, virker ikke nevneverdig kompetente teknisk heller. Fikk inntrykk av at de sitter med et par tre standard-prosedyrer foran seg som de loser deg systematisk gjennom ( alltid de samme. greiene de gjentok hver gang) Hjelper ikke det, sier de bare at det eneste å gjøre er å innstallere windows på nytt og regne med det blir i orden da.

Har som regel funnet ut av problemer bedre selv etter å ha vært i kontakt med dem.

Lenke til kommentar

ringte ham nå og spurte om dette her med faktureringen av overforbruk.. juridisk sett er vist tidsfristen 3 år på noe sånt. og kontraktsbetingelsene sier at tiscali kan fakturere slik det er mest fordelaktig for dem å fakturere. det var vertfall sånn jeg skjønte det på han.

Det er bare det at Tiscali har fakturert meg for overtidsforbruk etter at jeg har kutter dem ut :wow: Jeg lurer på hvordan de har klart å regne frem denne summen som de har fakturert meg for, da jeg ikke har benyttet meg av noe som helst form for analog/isdn i den perioden de har fakturert meg for overtidsforbruk :hmm:

Har sendt dem brev flere ganger for å få dokumentert overforbruket mitt, men det er vist håpløst :thumbdown: Kanskje ikke så rart da jeg kun har benyttet meg av ADSL i denne perioden.

Jeg tror dem lager sine egne regler og driter i forbrukeren!

Lenke til kommentar

Hadde jeg havnet hos supportfolk som ikke viste hva de drev med hadde jeg vel vurdert å sende et brev adressert til leder f.eks jeg da.

Og som sagt; dette er hva jeg ble fortalt når jeg spurte om disse tingene her, er en god kamerat det er snakk om dette her så jeg går ut i fra at han vet hva han snakker om.. men man vet jo aldri :)

Lenke til kommentar

Det er bare det at Tiscali har fakturert meg for overtidsforbruk etter at jeg har kutter dem ut :wow: Jeg lurer på hvordan de har klart å regne frem denne summen som de har fakturert meg for, da jeg ikke har benyttet meg av noe som helst form for analog/isdn i den perioden de har fakturert meg for overtidsforbruk :hmm:

Har sendt dem brev flere ganger for å få dokumentert overforbruket mitt, men det er vist håpløst :thumbdown: Kanskje ikke så rart da jeg kun har benyttet meg av ADSL i denne perioden.

Jeg tror dem lager sine egne regler og driter i forbrukeren!

Slo på tråden til min kamerat igjen (ja jeg har litt lite å gjøre i kveld da samboern min jobber seint i kveld.. bleh) ang dette.

han sa at om du ringer eller sender en mail (til teknisk?) skal de kunne få gitt deg en forbruksoversikt som de også kan få sendt til deg.

videre ble jeg fortalt at det ikke alltid er helt korrekte datoer som faktisk står på fakturaen som blir sendt ut ( :roll: så praktisk) men at de kan få opp riktig datoer hos seg.

heh.

personlig hadde jeg heller sendt en faks eller et brev til whatever adresse som står på sidene til tiscali (Www.tiscali.no går jeg ut ifra) hvor jeg bestrider kravet om de ikke klarer å skaffe en forbruksoversikt til veis. dette kan du jo da gi beskjed om til fakturafolka der om du får noen purringer eller no, er vel noe sånt med at fakturaer ikke kan gå til inkasso om man har en fornuftig klage på den? noen som vet dette bedre enn meg?

Lenke til kommentar

videre ble jeg fortalt at det ikke alltid er helt korrekte datoer som faktisk står på fakturaen som blir sendt ut ( :roll: så praktisk) men at de kan få opp riktig datoer hos seg.

Jeg ble fakturert fra mars til august 2003 og jeg regner med at dette skal være riktig og da har dem ikke krav på noen penger fra meg! Og jeg har alltid betalt overforbruk på alle mine fakturaer før denne datoen og om vi legger til 10000.- på det overtidsforbruket jeg allerede har betalt for, da må jeg sitte på nett over 12 timer om dagen :scared:

Denne regningen kom etter rotet til tiscali og det er nå vi forbrukere som må betale denne regningen :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...