Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Multicom laptop lever sitt eget liv!

Anbefalte innlegg

Hei! (mitt første innlegg) 

Jeg har en Multicom W350TE som uregelmessig skrur seg av og på. 

Hyppigheten er stor, der det maks tar 5 minutter før den skrur seg av og på. 

Når den skrur seg av så er det ikke mulig å skru den på manuelt, ettersom at den bestemmer selv når den skal starte opp. Tar gjerne 10 minutter. 

Den kan også finne på å gå i ventemodus og deretter starte igjen ved berøring av en knapp. 

Det er ikke slik at den kortslutter, den bruker 5-6 sekunder på å skru seg av. 

Jeg har sjekket temperaturer

Jeg har oppdatert BIOS

Jeg har rengjort viften

Jeg har sjekket de ulike komponentene

Jeg har formatert

(Batteriet har en levetid på 5min)  

Håper noen har en løsning på problemet mitt. 

Takk på forhånd!

Endret av AKjoss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Kan det være batteriet som er synderen? Har du prøvd å starte maskinen uten å ha batteriet i, men kun laderen?

Jepp, har prøvd uten å bruke batteriet. Akkurat det samme problemet. Tilstanden har blitt dårligere med tiden. Er det et eller annet som kanskje er på vei til å svikte? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hei! Kan det være batteriet som er synderen? Har du prøvd å starte maskinen uten å ha batteriet i, men kun laderen?

Jepp, har prøvd uten å bruke batteriet. Akkurat det samme problemet. Tilstanden har blitt dårligere med tiden. Er det et eller annet som kanskje er på vei til å svikte?

Ja, dersom du allerede har reformatert/reinstallert som du skriver så må det nesten være noe hardware-relatert. Det kan være så mangt, men jeg ville kanskje begynt med RAM-brikkene. Dersom det er enkelt å komme seg inn til RAM-brikkene, og det er mer enn en brikke, så kan du prøve å ta ut av brikkene bortsett fra en, og så bare teste en og en brikke.

Jeg vet ikke om du har noe garanti på PCen, men dersom du har det så ville jeg ha tatt det opp med Multicom før dj begynner å skru. :)

Lenke til kommentar

Ja, dersom du allerede har reformatert/reinstallert som du skriver så må det nesten være noe hardware-relatert. Det kan være så mangt, men jeg ville kanskje begynt med RAM-brikkene. Dersom det er enkelt å komme seg inn til RAM-brikkene, og det er mer enn en brikke, så kan du prøve å ta ut av brikkene bortsett fra en, og så bare teste en og en brikke.

Jeg vet ikke om du har noe garanti på PCen, men dersom du har det så ville jeg ha tatt det opp med Multicom før dj begynner å skru. :)

Garantien er ute, har allerede kontaktet Multicom :) 

Jeg prøver meg på ram-forslaget! 

Lenke til kommentar

Garantien er ute, har allerede kontaktet Multicom :) 

Jeg prøver meg på ram-forslaget! 

Ingen suksess. Prøvde alle veier mulig :/ 

Lenke til kommentar

Typisk symptom på defekt batteri.

Kjøp nytt.

Maskinen kalles også Clevo W350 ET

Strømstyringsplaner og oppførselen i ACPI kan gjøre at det funker dårlig med defekt batteri (eller fjernet) ved 220v tilkoplet.

Takker for innspill!

Den siste dagen har det vært så mye av/på at jeg ikke har greid å komme inn på den. 

Eneste måten å "holde den på" er å enten være i BIOS eller ved å gå inn på usb-pinnen min med windows. 

Høres litt rart ut at det er batteriet hvis jeg faktisk kan "tvinge" den til å fungere ved spesifisert bruk. 

Noen tanker rundt dette? 

Lenke til kommentar

Typisk symptom på defekt batteri.

Kjøp nytt.

Maskinen kalles også Clevo W350 ET

Strømstyringsplaner og oppførselen i ACPI kan gjøre at det funker dårlig med defekt batteri (eller fjernet) ved 220v tilkoplet.

Takker for innspill!

Den siste dagen har det vært så mye av/på at jeg ikke har greid å komme inn på den. 

Eneste måten å "holde den på" er å enten være i BIOS eller ved å gå inn på usb-pinnen min med windows. 

Høres litt rart ut at det er batteriet hvis jeg faktisk kan "tvinge" den til å fungere ved spesifisert bruk. 

Noen tanker rundt dette?

Du vil trenge at cmos settings er intakt hele tiden slik at de ikke forsvinner eller blir korrupt.

Hvis du ikke har gjort det bytt cmos batteri på den først.

Og last ned (få tak i ) service manualen til Clevo w350 ET

• Liker 1
Lenke til kommentar

I skrivende stund sitter jeg faktisk på laptoppen!
Jeg tok ut ledningen til cmos-batteriet, ventet 30sek og satt den deretter inn igjen.
Er det mulig at en restart av batteriet fikset problemet?
Venter nå i spenning for å se om dette varer lenger enn 30 minutter! ​

Lenke til kommentar

Har du sjekket helsen til HD/SSD? 

http://www.hdsentinel.com

Kommer dessverre ikke inn på laptopen idag, den sliter litt ekstra for tiden :/ 

Som jeg skreiv i et annet innlegg her så kan jeg "tvinge" den til å fungere ved BIOS-menyen og en USB-brikke med windows. 

Sjekket helse, alt var bra :) Håper på at problemet er løst nå med cmos-batteri-restarten

Lenke til kommentar

Det var sannsynlig kurrupte data lagret i cmos minne.

Frakobling av batteriet har da såfall tømt cmos minnets data , og det har lest inn default data fra bios .

Slike batterier vare 3-4 år , 5-7 år alt ettersom.

Har det for lav spenning risikerer du å få korrupte cmos data samt at rtc klokka sakker seg.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...