Roedthaarogfregner Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Har spilt Mario 3D land, ocarina of time, a link between worlds, mye monster hunter 4, en del xenoblade, de nyeste pokemontitlene, muligens et par til. Ser etter noe som er gøy å spille litt av og på, selv om casual ikke nødvendig så lenge det engasjerer. Noen tips? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Prøvd New Super Mario Bros til DS'en? Det er veldig givende å få 5 glitrende stjerner Alle exits, alle mynter, 1000 liv og runde det uten å bruke den gullblokka som kommer når man har daua for mange ganger. Tok meg ca 10 timer med litt hjelp fra YT. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Phoenix Wright Trilogy, Dual Destinies, og Spirit of Justice hvis du liker ordspill og pek-og-klikk-eventyr. Episodebaserte spill, så du kan (i prinsippet) spille i en uke og så legge det fra deg et par uker for så å komme tilbake. Bravely Default og Second, turbaserte RPG-spill Monster Hunter Generations, ikke egentlig egnet til å spilles av og på ettersom spillserien i stor grad handler om å perfeksjonere dine ferdigheter. Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Point and click funker fint så lenge historienbak underholder. RPGs er også veldig innafor. Og heter det bare new super mario bros? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Tror han mener New Super Mario Bros 2, men det er til 3DS. Likte det ganske godt selv, men den siste bosskampen starter hele tiden med en cutscene man ikke kan hoppe over. Har man død noen ganger er det rimelig fort gjort å bli lei, så fullførte aldri spillet. Andre spill jeg kan anbefale: 1. Dragon Quest VII - kommer neste uke. Ikke bare et glimrende spill på alle måter, men det absolutt største DQ-spillet som er laget, og 3DS-versjonen er laget fra bunnen i full 3D, og har enda mer content enn før. Bare å glede seg. 2. Luigi's Mansion 2 3. Kirby: Triple Deluxe og Planet Robobot. Veldig like, og begge er knallgode. 4. Kid Icarus: Uprising. Helt syke kontroller, men blir man vant til det har vi til gjengjeld et av de beste spillene til 3DS til dags dato. 5. Ghost Recon: Shadow War. 6. Metroid Prime: Federation Force. 7. Etrian Odyssey. Velg et tilfeldig, og det er garantert å være knallbra. (Untold er for øvrig remakes av de første.) 8 Etrian Mystery Dungeon. Litt repetitivt, men ellers som vanlig knallbra. 9. Persona Q: Shadow of the Labyrinth. Ekstremt likt Etrian Odyssey når man er i dungeons, men en åpen verden er byttet ut med solid historie, og karakterer fra Persona 3 og 4. 10. Final Fantasy Explorers. En mer casual versjon av Monster Hunter, basert på Final Fantasy. Helt klart et av spillene til 3DS jeg har spilt mest, med godt over 100 timer. Honorable mentions. Ingen av disse er kommet ennå, men har stor tro på begge. - Yoshi's Wooly World 3DS er en port av Wii U-versjonen, og den elsket jeg. - Pikmin 3DS. Et 2D plattformspill basert på Pikmin. Kan bli interessant. Endret 9. september 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Metroid prime federation force og luigis masion ser jo veldig tiltalende ut. Kirby må nok også prøves, men føles mindre hastende ut. Tror et av luigi og metroid + phoenix wright triology blir første runde med nytt til 3dsen denne gangen. Menmen, 3DS ble akkurat forfremmet til eneste stuekonsoll, så skal nok få prøvd litt. Endret 9. september 2016 av Roedthaarogfregner Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Mitt favoritt spill for tiden er Nintendo pocket football club. Morsomt manager spill. Akkurat kommet til finalen i verdens cupen, bare synd jeg røk på straffer mot et 2 divisjonslag i cupen om ikke hadde jeg hatt en sjangse på the trible. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Metroid prime federation force og luigis masion ser jo veldig tiltalende ut. Kirby må nok også prøves, men føles mindre hastende ut. Tror et av luigi og metroid + phoenix wright triology blir første runde med nytt til 3dsen denne gangen. Menmen, 3DS ble akkurat forfremmet til eneste stuekonsoll, så skal nok få prøvd litt. Liker Metroid Prime: Federation Force ganske mye, men det er viktig å huske på at dette er en spin-off fra Metroid Prime. Man spiller en soldat i Federation Force, og ikke Samus selv (men hun er nevnt i historien.) Det er også betydelig enklere å spille i co-op (local eller online), men solo går helt fint. Er en demo av FedForce ute, men den er kun den BlastBall-greia. Gikk veldig fort lei den selv. Btw Picross 3D: Round Two kommer i desember til Europa, og er absolutt verdt å prøve. Ellers er Pushmo-serien absolutt verdt å ta en titt på. De finner på eShop til en billig penge. Endret 9. september 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Har nettopp kjørt gjennom Phoenix Wright Trilogy på 3DS, virkelig gode og artige spill dette, anbefalest på det varmeste Endret 9. september 2016 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Metroid prime federation force og luigis masion ser jo veldig tiltalende ut. Kirby må nok også prøves, men føles mindre hastende ut. Tror et av luigi og metroid + phoenix wright triology blir første runde med nytt til 3dsen denne gangen. Menmen, 3DS ble akkurat forfremmet til eneste stuekonsoll, så skal nok få prøvd litt. Liker Metroid Prime: Federation Force ganske mye, men det er viktig å huske på at dette er en spin-off fra Metroid Prime. Man spiller en soldat i Federation Force, og ikke Samus selv (men hun er nevnt i historien.) Det er også betydelig enklere å spille i co-op (local eller online), men solo går helt fint. Er en demo av FedForce ute, men den er kun den BlastBall-greia. Gikk veldig fort lei den selv. Btw Picross 3D: Round Two kommer i desember til Europa, og er absolutt verdt å prøve. Ellers er Pushmo-serien absolutt verdt å ta en titt på. De finner på eShop til en billig penge. Prøvde et av 2d-picrossene, morsomt til å begynne med, men jeg falt litt ut når brettene ble store. Et par kvelder som gikk fort likevel, da, så skal aldri si aldri, de har definitivt noe. MetroidPFF... Hvor avhengig er man av høyrestikka der, forresten? Resident Evil: Revelations funker jo, forsåvidt, men blir horror til tusen når ikke får sikta presist med gummiknotten på New 3ds xl. Framgangen ble i alle fall en del tregere en den pleier for meg i shooters Har nettopp kjørt gjennom Phoenix Wright Trilogy på 3DS, virkelig gode og artige spill dette, anbefalest på det varmeste Løste den første saken akkurat. Håper virkelige advokater også hopper over å skulle bevise den anklagedes uskyld, men heller anklager vitner for forbrytelsen. Menmen, krim i spill er gøy, håper bare de går litt dypere og råere inn i det etter hvert. Dog, bør kanskje ikke forvente vold og faenskap som i the wolf among us i et aldersgrense 12-spill. Jeg er i alle fall underholdt så langt Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) MetroidPFF... Hvor avhengig er man av høyrestikka der Tja, Nintendo er og blir Nintendo. Den enkleste måten å styre på er ved å holde inne den venstre skulderknappen for å få lock på fienden. Da snur kameraet seg selv etter fienden. Holder du ikke den høyre skulderknappen kan du se deg rundt ved å bevege selve 3DSen. I tillegg kan du holde inne den venstre skulderknappen for å "låse" kameraet, og så holde inne den høyre skulderknappen i tillegg for å få mer presisjon. Tok litt tid før jeg ble vant med det, men synes det fungerer helt utmerket, spesielt siden kameraet retter seg opp til det normale hvis du slipper skulderknappene og beveger deg. Du kan bruke den høyre stikken til å styre kameraet, men gjør det aldri selv. Angående Picross kan det blitt litt komplisert med vanlig 2D når det er store puzzles vi leker med. Tenk deg da de samme i tre dimensjoner? Ikke helt enkelt. Men det er mye mer tilfredsstillende å få til sånne store puzzles. Picross 1 er for øvrig ute på Wii U, hvis du har en sånn. Eller du kan se om du finner det til vanlig DS. Også mulig det kommer en demo til Picross 3D: Round Two. Endret 9. september 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 MetroidPFF... Hvor avhengig er man av høyrestikka der Tja, Nintendo er og blir Nintendo. Den enkleste måten å styre på er ved å holde inne den venstre skulderknappen for å få lock på fienden. Da snur kameraet seg selv etter fienden. Holder du ikke den høyre skulderknappen kan du se deg rundt ved å bevege selve 3DSen. I tillegg kan du holde inne den venstre skulderknappen for å "låse" kameraet, og så holde inne den høyre skulderknappen i tillegg for å få mer presisjon. Tok litt tid før jeg ble vant med det, men synes det fungerer helt utmerket, spesielt siden kameraet retter seg opp til det normale hvis du slipper skulderknappene og beveger deg. Du kan bruke den høyre stikken til å styre kameraet, men gjør det aldri selv. Angående Picross kan det blitt litt komplisert med vanlig 2D når det er store puzzles vi leker med. Tenk deg da de samme i tre dimensjoner? Ikke helt enkelt. Men det er mye mer tilfredsstillende å få til sånne store puzzles. Picross 1 er for øvrig ute på Wii U, hvis du har en sånn. Eller du kan se om du finner det til vanlig DS. Også mulig det kommer en demo til Picross 3D: Round Two. Så lenge det er brukbare alternativer så skal nok ting an. Picross derimot må jeg se an litt, men det minner jo egentlig om sudoku, og det er det jo hinsides tilfredsstillende når man får til skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå