Gå til innhold

Nord-Korea truer med å sprenge jorda..


Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

Nord Korea graver dypt ned i jorda og plasserer en kraftig atombombe..

 

La oss si at Nord-Korea var de eneste som hadde klart dette. Et våpen som truer vår eksistens. For et potent pressmiddel det ville vært.

 

Så mitt spørsmål: ville noen kunne utfordre dem, ville noen prøvd? Og hvordan? 

 

drevil_cover.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nord-Korea har bare blitt oversett because reasons. Et virkelig undertrykket land der det skjer massevis av menneskerettighetsbrudd av den grove sorten visstnok, men "vi" velger å innvadere Irak pga WMD?

 

De er dog ikke ute etter MAD og jeg vet ikke hva de ville fått ut av det pressmiddelet. Ingen hadde godtatt å bli slaver under NK hvertfall så elitestyrker hadde blitt sendt rimelig kjappt. Hva ville NK ha gjort da? Ville de fjernet seg selv fra jordens overflate fordi de ikke liker USA?

Lenke til kommentar

Pakistan og India konflikten er mye verre enn Nord Korea. Nord-Korea og Sør Korea konflikten er bare en minisak i forhold til dette.

 

http://www.aljazeera.com/indepth/spotlight/kashmirtheforgottenconflict/2011/06/2011615113058224115.html

 

 

Det skrives mye dritt om Nord Korea fordi folk ikke ønsker at de får atomvåpen, men jeg synes pakistan/india konflikten er verre enn Nord-Korea. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Nord-Korea har bare blitt oversett because reasons. Et virkelig undertrykket land der det skjer massevis av menneskerettighetsbrudd av den grove sorten visstnok, men "vi" velger å innvadere Irak pga WMD?

 

De er dog ikke ute etter MAD og jeg vet ikke hva de ville fått ut av det pressmiddelet. Ingen hadde godtatt å bli slaver under NK hvertfall så elitestyrker hadde blitt sendt rimelig kjappt. Hva ville NK ha gjort da? Ville de fjernet seg selv fra jordens overflate fordi de ikke liker USA?

 

første delen skjønte jeg ikke.. 

 

ja, elitestyrker hadde vært et alternativ. Men da ville det vel vært en lang prosess med å skaffe etterretning nok til at de tok riktig sted. Tenker det ville vært mange back-up "triggers" plassert på hemmelige steder. 

 

Tanken var at de desperate av ymse grunner, kanskje presset så lenge at de ble lei: enten gi oss det vi vil ha, ellers sprenger vi hele driten. Og når de først har fått kapasiteten så tar de det så langt som mulig. 

 

(skrev dette i farten så det er masse plot holes :p

Lenke til kommentar

Pakistan og India konflikten er mye verre enn Nord Korea. Nord-Korea og Sør Korea konflikten er bare en minisak i forhold til dette.

Det skrives mye dritt om Nord Korea fordi folk ikke ønsker at de får atomvåpen, men jeg synes pakistan/india konflikten er verre enn Nord-Korea. 

Jeg kan lite om India-Pakistan-konflikten men det er ikke konflikten mellom nord og sør-Korea som det fokuseres mest på internasjonalt. Forholdet er spent, men statisk. Det skjer fint lite på grensene. Det er heller ikke atomvåpenprogrammet som bekymrer mest internasjonalt. Det programmet er svært begrenset og lite tyder på at de har kommet særlig langt. Hovedproblemet som bekymrer mest er den voldsomme undertrykkelsen og menneskerettighetsbruddene internt i landet.

 

Nord Korea graver dypt ned i jorda og plasserer en kraftig atombombe..

 

La oss si at Nord-Korea var de eneste som hadde klart dette. Et våpen som truer vår eksistens. For et potent pressmiddel det ville vært.

 

Så mitt spørsmål: ville noen kunne utfordre dem, ville noen prøvd? Og hvordan?

Det blir veeeldig hypotetisk ettersom du forutsetter den ene tekniske umuligheten etter den andre. Dette kunne kanskje vært materiale for en tegneserie/katastrofefilm.

Lenke til kommentar

Dessverre Grynte, det er rimelig enkel logikk. Jeg regner med folk her er klar over at USA (+Sør Korea) og Nord Korea fortsatt offisielt er i krig?

 

At det aldri offisielt ble fred. Korea Krigen er mindre omtalt enn Vietnam Krigen, men dog:

https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_War

 

(nå vil nok idiotene komme her og si at vi er tilhengere av Nord Korea, bare fordi vi orker å se realiteten i situasjonen)

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...