DaRe_deVIl Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 For å spille online osv, må man ha _kreditt_kort eller _bank_kort?? Det er jo to forskjellige ting, ikkesant? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Vel ja. Men i Norge bruker så få kredittkort uansett at det går for det samme. Men f.eks. i USA som de bruker kredittkort mye så betyr det noe annet. Et kredittkort er hovedsaklig et kort du får mellom feks banken din. Som enkelt og greit du kan bruke så mye du vil av. Du kan handle for $100.000,- om du vil. Så får du regninga på det du har kjøpt, i posten neste måned. Lenke til kommentar
simes Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Bankkort er best. Har man ikke penger, så får man ikke brukt dem. Synes det er dumt å bruke penger man ikke har enda. Ikke alle budsjetter blir som man har satt dem opp. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Som sagt er det ikke så mange som har/bruker kredittkort i Norge... Men du må ha enten VISA, Mastercard, Diners eller American Express for å handle på nettet... Dette er sånn generelt sett Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 De fleste bankkort i norge har en del der du må ha penger på kortet, og en visadel, som du kan bruke i barer, taxier som reserveløsning eller på internett, så står det "VISA" logo på bankkortet ditt kan du bruke det Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Og hvor gammel må man være for å få de såkalte "delte kortene", og for å spille MMORPG's på nett. Hva bruker man da.. Siden det er jo kredittkort man bruker til å handle med på nettet? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Og hvor gammel må man være for å få de såkalte "delte kortene", og for å spille MMORPG's på nett. Hva bruker man da.. Siden det er jo kredittkort man bruker til å handle med på nettet? VISA i Norge er som oftest et bankkort og ikke kredittkort, men de fleste får nok kreditt av banken hvis de spør... Uansett må du nok være 18år eller ha et VISA kort registrert på dine foreldre Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) kan bruke så mye du vil av. Du kan handle for $100.000,- om du vil. Så får du regninga på det du har kjøpt, i posten neste måned. Nåvel, det fleste har nok ikke en kredittgrense på hele 700000kr. ...og "Bruke så mye du vil av" ? Endret 27. november 2003 av Vice Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Ok, men da lurer jeg på hva du bruker for å spille mmorpg.? Det er jo helt idiotisk vis man må være over 18 år og i tillegg ha masse penger på kontoen osv for å spille det.. eller? Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Og hvor gammel må man være for å få de såkalte "delte kortene", og for å spille MMORPG's på nett. Hva bruker man da.. Siden det er jo kredittkort man bruker til å handle med på nettet? du må ha et Visa kort ikke visa elektron visa elektron er no sånt rusk man kan få når man er 13 år mener jeg vanlig Visa er for 18+ på det kortet er det trykt in en lankt Nr på forsiden som man feks bruker til å kjøpe ting over nette , det er ikke kretidkort det stopper vis du ikke har penger på konton men man kan også vis jeg husker riktig få en visa kretidkort eller no men det er ikke så lurt Lenke til kommentar
simes Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Det er jo helt idiotisk vis man må være over 18 år og i tillegg ha masse penger på kontoen osv for å spille det.. eller? Nei. Det er ment til de som er villige til å betale for å spille spill. Og _masse_ penger er det vel egentlig ikke. 100kr i mnd er ikke mye hvis man har noen slags jobb i det hele tatt. Hvis du ikke er 18 år, så kan du jo registrere deg med moren din sitt bankkort og gi henne 100kr i mnd.. Lenke til kommentar
simes Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 vanlig Visa er for 18+ på det kortet er det trykt in en lankt Nr på forsiden som man feks bruker til å kjøpe ting over nette , det er ikke kretidkort det stopper vis du ikke har penger på kontonmen man kan også vis jeg husker riktig få en visa kretidkort eller no men det er ikke så lurt Jeg vet at det ikke er lov å snakke nedlatende om andres skrivevansker, men her må jeg bare.. Prøv å jobbe litt med rettskrivingen? Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg fikk visa-kort som 16-åring, det var null problem. Tror Fokus har 15-16 årsgrense nå ... Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 vanlig Visa er for 18+ på det kortet er det trykt in en lankt Nr på forsiden som man feks bruker til å kjøpe ting over nette , det er ikke kretidkort det stopper vis du ikke har penger på kontonmen man kan også vis jeg husker riktig få en visa kretidkort eller no men det er ikke så lurt Jeg vet at det ikke er lov å snakke nedlatende om andres skrivevansker, men her må jeg bare.. Prøv å jobbe litt med rettskrivingen? jeg vet er vant til å høre det dysleksi av den sterke graden ødleger mye =) ...trur det var dysleksi det het ... la oss bare kalle det lese og skrive vansker vi Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg fikk visa-kort som 16-åring, det var null problem.Tror Fokus har 15-16 årsgrense nå ... Du har ikke lov til det, fordi du kan overtrekke kortet. Du er/var under 18 år og kan derfor ikke inngå noen avtale. Du har lov til å ha visa electron fordi da blir ting trukket fra kortet i samme øyeblikk(nesten) som du bruker det, og kortet sjekker alltid saldo før det brukes. Så nei, ingen under 18år har lov til å ha skikkelig VISA kort, hvis da ikke foreldrene skriver under diverese avtaler. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Men, kan jeg bruke ett "visa elektron" kort eller kan jeg bare bruke ett vanlig bankkort,, blir litt forvirra når noen sier at jeg må bruke bankkort og andre VISA (kredittkort) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 kan bruke så mye du vil av. Du kan handle for $100.000,- om du vil. Så får du regninga på det du har kjøpt, i posten neste måned. Nåvel, det fleste har nok ikke en kredittgrense på hele 700000kr. ...og "Bruke så mye du vil av" ? Sjekka farsans american express. Unlimited Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Dette har vel lite med spilling å gjøre......men så lenge en mod ikke har stengt denne tråden så kan vel jeg komme med en liten advarsel..... Få deg VISA gjerne.....bare ta vare på det......drit i mastercard ol. som gir deg bare masse trøbbel. På mine 20000 har jeg vel betalt godt over 30000 tilbake.. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) kan bruke så mye du vil av. Du kan handle for $100.000,- om du vil. Så får du regninga på det du har kjøpt, i posten neste måned. Nåvel, det fleste har nok ikke en kredittgrense på hele 700000kr. ...og "Bruke så mye du vil av" ? Sjekka farsans american express. Unlimited Så kul du er a! FYI; "vanlige" folk har som regel en limit på 20 eller 50 k på Master'n eller Diners'en sin Og en annen ting; det pleier ikke å stå limiten på kortet assa. Jeg har derimot et forsikringskort knyttet til et av kortene mine hvor det står "unlimited". Det betyr bare at hvis jeg blir syk i utlandet skal ikke sykehuset tenke på regningen... Har ingen ting med limiten på kortet å gjøre. Men for all del... Mulig faren din har et AmEx kort uten grense. I så fall er det platinumkortet, og ikke under noen omstendighet tror jeg de er så harry at de skriver på kortet at det har "unlimited" bruk! Endret 29. november 2003 av Jon-d Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) For å si det enkelt du MÅ ha et visakort for å bruke det på nettet til å betale for online spilling og for og få et Visakort du må være 18 år enkelt og greit!! Og Kreditt kort er et kort med "kreditt" som navnet sier så det er omtrent det samme som "låne kort" og Visa er det vanligste "Bankortet" så du må ha penger på kontoen før det kan brukes! It is simple as that! Så Visa er bankort og Mastercard er Kredittkort! Endret 29. november 2003 av Tåka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå