Schreiber Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Kort sagt sitter jeg her med King of Fighters, Street Fighter og Mortal Kombat, og både Tekken og Injustice kommer om en stund med nye spill. Jeg har derfor lyst på en fightstick jeg kan spille disse med. Jeg spiller mest alene på rent amatørnivå, så trenger ikke en dyr, avansert greie. Er bare lei av å slite med gamepaden. Noen som har tips hva jeg kan se etter? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Hva du kan eller bør se etter er en preferanse sak, jeg ville startet med en Madcatz standard edition eller en Hori Stick mini. + Rimelig pris. + Gode alternativer til å tilvenne seg å bruke stick. - Mindre pent design - Dårlig med plass til å hvile hendene når du spiller og vanskelig å ha den på fanget uten at det blir vinglete. Uansett hva du går for så bør du også kjøpe inn en ekstra ramme (gate) så du både har en åttekantet samt en firkantet til sticken for å prøve ut hva som passer deg best. Sanwa har god kvalitet på løse deler, både gater, sticks og buttons. Jeg liker åttekantet gate til charge characters (Chun, Hunda, Guile, Vega etc) og til kaste chars (Honda, Abel, Zangief etc) Visse ting som front dash into chun ult og zangief 360 ulti klarer jeg kun å få til nokså regelmessig med den gaten. Vanlige Ken, ryu, sagat chars så foretrekker jeg firkantet gate så den ikke fester seg i sør sporet. Happy fighting Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Takk for svar. Sjekket litt rundt omkring, og endte opp med denne: Hori Fighting Stick Mini Det er nok helt klart en billigmodell, så forventer ikke det helt store. Men fant en liste over de beste fightstickene, og denne hadde svært positiv anmeldelse når man tenker på pris vs kvalitet. Har litern erfaring med flightsticks, så hvis denne lover bra kan jeg jo heller oppgradere senere til noe mer robust. Endret 9. september 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå