Gå til innhold

Nå er ikke lenger Norge Teslas største marked i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser vi på summen av Norge og UK så er det en nedadgående trend: 1737-1286-890-1596-1467-1044. Hvordan harmonerer det med andre land og produksjonskapasiteten? Er det årsaken til at de gjeninnførte 60 kWh i juni? Skyldes den kraftige dippen i Norge i Q3 2015, Model X? Er valutasvingninger en årsak til svingningene i salg?

Lenke til kommentar

Jeg tenker at hvis Tesla produserer jevnt like mange per måned og lagret med ferdigproduserte biler øker så ligger det vel an til en prisreduksjon eller andre lokkemidler for å få redusere lagret igjen. Den nye 60D modellen er for eksempel en 75D med software-begrenset batterikapasitet og lavere pris.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at hvis Tesla produserer jevnt like mange per måned og lagret med ferdigproduserte biler øker så ligger det vel an til en prisreduksjon eller andre lokkemidler for å få redusere lagret igjen. Den nye 60D modellen er for eksempel en 75D med software-begrenset batterikapasitet og lavere pris.

 

Dette er vell den typiske "nordiske" versjonen som andre folk lager, Tesla må dog pga valuta gjøre det mens andre gjerne gjør dette for å unngå avgifter. Etter hva jeg forstår er salget totalt sett økende for Tesla enda. 

Lenke til kommentar

Ser vi på summen av Norge og UK så er det en nedadgående trend: 1737-1286-890-1596-1467-1044. Hvordan harmonerer det med andre land og produksjonskapasiteten? Er det årsaken til at de gjeninnførte 60 kWh i juni? Skyldes den kraftige dippen i Norge i Q3 2015, Model X? Er valutasvingninger en årsak til svingningene i salg?

 

Ein kombinasjon av at dei fleste som ynskjer Model S allereie har kjøpt eller ventar på ein brukt etter kvart som noverande eigarar byter til ein nyare (bruktbilprisen held seg jo veldig godt), auka pris pga valutakursen og at leveringane av Model X først no har komme i gong i Europa, trur eg.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kom igjen folkens, noe må vi nordmenn være best i, vi kan ikke la Storbritannia vinne dette. Løp til butikken og kjøp en tesla!

 

Mer enn gjerne! Du spanderer?

Lenke til kommentar

 

 

 

Kom igjen folkens, noe må vi nordmenn være best i, vi kan ikke la Storbritannia vinne dette. Løp til butikken og kjøp en tesla!

Mer enn gjerne! Du spanderer?
Erna spanderer.

 

 

En får da ingenting fra staten for å kjøpe en Tesla, en slipper dog å betale noe. 

Alt er relativt .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Alt er relativt .

 

 

Det er fortsatt to forskjellige ting, det er ingen utgift for staten at en kjøper elibl, men det kan gi manglende inntekter. 

 

Jeg vil heller se på det som riktig prisede biler, så får en heller finne andre steder å kreve inn penger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

 

 

Kom igjen folkens, noe må vi nordmenn være best i, vi kan ikke la Storbritannia vinne dette. Løp til butikken og kjøp en tesla!

Mer enn gjerne! Du spanderer?
Erna spanderer.

 

 

En får da ingenting fra staten for å kjøpe en Tesla, en slipper dog å betale noe. 

Alt er relativt .

 

I følge IMF i deres rapport "How Large Are Global Energy Subsidies?" burde bensin koste ca 30-35 kroner/ liter. MEd din logikk  kan man jo si at Erna betaler for litt mer enn halvparten av bensinregninga når du er innom for å fylle tanken. 

 

https://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2015/wp15105.pdf

Endret av X5ZRJ7ZP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...