RobinEriksen1 Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Skruen som holder bremseskiven på plass har rustet fast og den er så bløt i toppen, så når jeg vrir litt med en skrutrekker i den så ødelegger den sporet. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få ut denne? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Skruen som holder bremseskiven på plass har rustet fast og den er så bløt i toppen, så når jeg vrir litt med en skrutrekker i den så ødelegger den sporet. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få ut denne? Normalt ville jeg borret en slik skrue ut. Finn et bor som er litt mindre enn skruens diameter slik at du ikke ødelegger gjengene i godset. Ole Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Hatt nøyaktig samme problem med samme skruer. Sett bilen på bukk (IKKE gjekk) på fast underlag og bruk 5-56 på de, la det virke litt prøv å beveg på de og spray på mer så skal du se de løsner etterhvert. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg har 2 metoder. Først sprayes den inn med rustløser, så slår jeg på den med riktig skrutrekker eller aller helst slagtrekker stilt inn til å løsne. Hjelper ikke det, napper jeg i bremseskiven evt slår med slager fra baksiden på bremseskiven til skruen/bolten ryker. Slag på baksiden forutsetter at bremseskiven skal skiftes ut. I alle tilfeller har resten av skruen/bolten vært løs så den kan skrus med fingrene. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Ville brukt slagskrutrekker, altså en skrutrekker som skrur seg ut når du slår på baksiden av den med hammer, har løsnet slike skruer mange ganger med den metodden. 2 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Enkleste er å bore den vekk. Du må ikke ha skrue som fester bremseskiva da den blir holdt på plass når du får på igjen hjulet uansett. Bor vekk hodet på skruen, så kan det hende den er løs du får fjernet presset på skruen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg vil anbefale å prøve å redde skruen, slagtrekker er nevnt ovenfor, det er det jeg har hatt mest hell med. Som også nevnt ovenfor er du ikke nødt til å ha skruen, men den er med å å redusere faren for å få dritt bak bremseskiva ved hjulbytte, som igjen gir kast i bremsene. 2 Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg har 2 metoder. Først sprayes den inn med rustløser, så slår jeg på den med riktig skrutrekker eller aller helst slagtrekker stilt inn til å løsne. Hjelper ikke det, napper jeg i bremseskiven evt slår med slager fra baksiden på bremseskiven til skruen/bolten ryker. Slag på baksiden forutsetter at bremseskiven skal skiftes ut. I alle tilfeller har resten av skruen/bolten vært løs så den kan skrus med fingrene. Å slå på baksiden av bremseskivene til boltene ryker høres ut som en dårlig ide. Du må hvertfall regne med at hjullagrene ryker også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Slagtrekker er tingen! 4 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Slagtrekkar og evt. det diamantstoffet som gjev betre kontakt. Agro... Argo... A eit eller anna grip. Ei liten flaske med noko flytande stoff med diamant oppi som gjev betre grep på skrua. Edit: Astro Grip. Flotte saker. Skralle med bits på er òg noko som kan fungere dersom det går dårleg med skrujern sidan det er lettare å legge vekt på samtidig som ein skrur. Endret 9. september 2016 av Zeph Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Takk for tips alle sammen. Skal prøve ut noe av dette i morgen. Ny skrue kom med nye bremseskiver så det gjør ikke noe om den gamle ødelegges ☺ Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Ei liten flaske med noko flytande stoff med diamant oppi som gjev betre grep på skrua. Edit: Astro Grip. Flotte saker. Dette fikk jeg lyst tlt å prøve. Hvor kjøper du det hen? Ole Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 10. september 2016 Forfatter Del Skrevet 10. september 2016 Fikk den løs. Bruke dor og noen harde slag med hammer så løsnet den etterhvert ☺ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå