ATWindsor Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg synes ikke det gir meg noen glede å kjøpe nintendos konsoller, jeg vil ha (noen) av nintendos spill, det beste hadde vært om de bare ga det ut på feks PC. Der er også muligheten for spesielle kontroller større om behovet skulle melde seg. AtW Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg synes ikke det gir meg noen glede å kjøpe nintendos konsoller, jeg vil ha (noen) av nintendos spill, det beste hadde vært om de bare ga det ut på feks PC. Der er også muligheten for spesielle kontroller større om behovet skulle melde seg. AtW Kanskje hvis de tok hele "Nintendo-OS'et" over til PC, med alt innebygd. Jeg vil ikke ha Nintendo-spill på Steam, men det hadde vært greit om all software kunne leve inni den Nintendo-bobla, med Mii'er og alt det der. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg synes ikke det gir meg noen glede å kjøpe nintendos konsoller, jeg vil ha (noen) av nintendos spill, det beste hadde vært om de bare ga det ut på feks PC. Der er også muligheten for spesielle kontroller større om behovet skulle melde seg. AtW Kanskje hvis de tok hele "Nintendo-OS'et" over til PC, med alt innebygd. Jeg vil ikke ha Nintendo-spill på Steam, men det hadde vært greit om all software kunne leve inni den Nintendo-bobla, med Mii'er og alt det der. Hvorfor vil du ikke ha nintendo-spill på steam? AtW Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg synes ikke det gir meg noen glede å kjøpe nintendos konsoller, jeg vil ha (noen) av nintendos spill, det beste hadde vært om de bare ga det ut på feks PC. Der er også muligheten for spesielle kontroller større om behovet skulle melde seg. AtW Kanskje hvis de tok hele "Nintendo-OS'et" over til PC, med alt innebygd. Jeg vil ikke ha Nintendo-spill på Steam, men det hadde vært greit om all software kunne leve inni den Nintendo-bobla, med Mii'er og alt det der. Hvorfor vil du ikke ha nintendo-spill på steam? AtW Fordi da hadde du tatt Nintendo-softwaren ut fra den bobla, som jeg nevnte. Føler at de hører hjemme der, og de ikke skal dukke opp som bare en av mange spill i ei lang liste av spill i Steam. Syntes det ødelegger Nintendo-magien. Jeg forstår godt at folk som har et "tja, joa"-forhold til Nintendo ikke skjønner hva jeg mener med det, men grunnen er ikke simpel logikk som alle kan forholde seg til. Derfor poengterer jeg at det bare er min personlige preferanse, og om det er best for Nintendo eller forbrukere har jeg liten formening om. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Man kan også se på andre suksessindikatorer, som for eksempel hvor mange spill som har solgt over et visst nivå. På PS3 er det bare to spill som har solgt mer enn 10 millioner eksemplarer. På X360 er det fem spill. På Wii er det ni spill som har solgt mer enn 10 millioner. Når det kommer til desse spilla som har solgt mest på Wii er di fleste spill som er bundla med konsollen i forskjellige utgaver. I mange tilfeller vart både 2 og 3 spill av desse bundla saman med Wii i forskjellige varianter. Salget av desse spilla er difor ikkje eit mål på sukksess men heller eit mål på at Wii vart pusha ganske hardt med 2-3 spill som gullerot. Av desse spilla var mange av gimmick-typen som var moro ei stund før konsollen vart stua vekk. Tipper Wii U ville greidd seg noko betre om Nintendo hadde pusha den like hardt med både spill og pris. Joda, salget av disse spillene er definitivt et mål på suksess. Det er tross alt ikke snakk om bare 2-3 spill som du snakker om, men hele ni spill. Mot henholdvis to og fem på PS3 og X360. Det interessante er jo at man kunne se at salget av Wii skjøt i taket ved lanseringen av flere av disse. New Super Mario Bros gjorde jo at salget av Wii-konsoller nådde nye høyder noen år etter at den opprinnelig ble lansert. Kvar har du det fra at eg snakker om bare 2-3 spill? Les ein gang til. Refererer til desse spilla som solgte mest, dvs di du tenker på + nokre til. Di vart bundla saman med Wii i forskjellige pakker, 2-3 spill i forskjellige varianter saman med Wii. Derav fekk mange av desse spilla eit stort salg sjølv om det ikkje nødvendigvis var pga spilla i seg sjølv, men heller pakkane som heilhet. Det eneste bundlingen beviser er at det er spill som selger, og ikke selve konsollen. Og det er neppe flere bundles på Wii enn de andre, og selv med bundles klarer de ikke å slå Wii på antall solgte spill. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Ønsker ikke en ny Nintendo Gimmick innpakket i last gen konsollgrafikk. Ønsker å se Nintendo med en ny maskin som ligger en plass mellom originale PS4 og PS4 Pro i maskinvarekraft. Helst må den være helt gimmickfri ut av eska, men må gjerne ha støtte for å bruke både Wii U gamepad og Nunchuks for de som ønsker å lage spill til det. Du synes altså Nintendo skal lage mer av det samme som det er nok av der ute fra før i et mettet marked? Mener ikke du at spillene er det viktige? Hvorfor er det sa viktig om de lager det samme hardware-messig som det "mettede markedet"? AtW Jo, det er spillene som er det viktige. Fokusen på maskinkraft er altså en blindvei. Det ville vært en dårlig strategi av Nintendo å gjøre som de andre. Wii viste at det ikke er maskinkraft, men tilgjengelighet og moro som betyr noe. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Så om det ser spillene som er viktig, så burde de bare gi det ut på PC da? Og hvorfor er det viktig om hardwaren "er mer av den samme"? AtW Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Man kan også se på andre suksessindikatorer, som for eksempel hvor mange spill som har solgt over et visst nivå. På PS3 er det bare to spill som har solgt mer enn 10 millioner eksemplarer. På X360 er det fem spill. På Wii er det ni spill som har solgt mer enn 10 millioner. Når det kommer til desse spilla som har solgt mest på Wii er di fleste spill som er bundla med konsollen i forskjellige utgaver. I mange tilfeller vart både 2 og 3 spill av desse bundla saman med Wii i forskjellige varianter. Salget av desse spilla er difor ikkje eit mål på sukksess men heller eit mål på at Wii vart pusha ganske hardt med 2-3 spill som gullerot. Av desse spilla var mange av gimmick-typen som var moro ei stund før konsollen vart stua vekk. Tipper Wii U ville greidd seg noko betre om Nintendo hadde pusha den like hardt med både spill og pris. Joda, salget av disse spillene er definitivt et mål på suksess. Det er tross alt ikke snakk om bare 2-3 spill som du snakker om, men hele ni spill. Mot henholdvis to og fem på PS3 og X360. Det interessante er jo at man kunne se at salget av Wii skjøt i taket ved lanseringen av flere av disse. New Super Mario Bros gjorde jo at salget av Wii-konsoller nådde nye høyder noen år etter at den opprinnelig ble lansert. Kvar har du det fra at eg snakker om bare 2-3 spill? Les ein gang til. Refererer til desse spilla som solgte mest, dvs di du tenker på + nokre til. Di vart bundla saman med Wii i forskjellige pakker, 2-3 spill i forskjellige varianter saman med Wii. Derav fekk mange av desse spilla eit stort salg sjølv om det ikkje nødvendigvis var pga spilla i seg sjølv, men heller pakkane som heilhet. Det eneste bundlingen beviser er at det er spill som selger, og ikke selve konsollen. Og det er neppe flere bundles på Wii enn de andre, og selv med bundles klarer de ikke å slå Wii på antall solgte spill. Nope, man fekk nesten ikkje kjøpt Wii utan ein eller fleire bundle-spill til forskjell fra Xbox360 og PS3 som nesten ikkje hadde bundle-spill. Di 8 mest solgte bundle-spilla til Wii sto for 217 millioner spillsalg der det meste kom av at di var bundla med konsollen i forskjellige varianter. Mulig du da tenker at Wii bare solgte 101 millioner konsoller, men da må du og ta med at desse 8 spilla kom i forskjellige bundle-varianter på 1-3 spill saman med Wii. 6 av desse bundle-spilla solgte over 20 millioner kvar, der Wii Sports toppa med 82 millioner solgte spill pga av at spillet var med i nesten alt av bundles. Så å legge til grunn at det er spill som selger når man nesten ikkje kunne få Wii utan desse bundle-spilla er i beste fall uvitenhet. Dernest har man pris på konsollen og korleis dette hang saman med bundle-spill. Wii vart først bundla med Wii Sport og deretter med Mario Kart. Når konsollsalget stupte i 2009 vart Wii bundla med begge desse spilla samt at prisen vart satt ned fra $249 til $199. For å opprettholde trykket vart enda fleire spill bundla saman med Wii i forskjellige konstellasjoner på 2-3 spill. Det man ser i ettertid er at Wii er den konsollen med flest bundles samt den konsollen med minst spill-salg utanom bundles. Trekker man fra bundles-spilla sitter man att med at kvar Wii medførte eit kjøp av maks 8 spill. Det er lite, men stemmer bra med at Wii samla støv ganske fort blant di fleste brukere. I så måte er det ikkje spill som selger men heller folks ønske om ein god deal og derav kjøp av billigste konsoll der mest mulig spill er innkludert. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Ønsker ikke en ny Nintendo Gimmick innpakket i last gen konsollgrafikk. Ønsker å se Nintendo med en ny maskin som ligger en plass mellom originale PS4 og PS4 Pro i maskinvarekraft. Helst må den være helt gimmickfri ut av eska, men må gjerne ha støtte for å bruke både Wii U gamepad og Nunchuks for de som ønsker å lage spill til det. Du synes altså Nintendo skal lage mer av det samme som det er nok av der ute fra før i et mettet marked? Mener ikke du at spillene er det viktige? Hvorfor er det sa viktig om de lager det samme hardware-messig som det "mettede markedet"? AtW Jo, det er spillene som er det viktige. Fokusen på maskinkraft er altså en blindvei. Det ville vært en dårlig strategi av Nintendo å gjøre som de andre. Wii viste at det ikke er maskinkraft, men tilgjengelighet og moro som betyr noe. Dette er direkte feil. Det einaste Wii viste var at Nintendo såg seg blinde på konsollsalget samt kor mykje spill di fekk bundla saman med konsollen. Begge deler fekk difor eit godt salg, men gav ingen indikasjon på korleis det egentlig sto til med Wii blant forbrukerene. Det Wii viste med sikkerhet er at gimmick kan selge godt der og da viss man innkluderer opptil fleire spill og senker prisen slik at konsollen heile tida framstår som billigaste og beste alternativet. Det holdt derimot ikkje overfor ein konsolls verste problem, dvs å ikkje bli brukt. Det er og grunnen til at Xbox360 og PS3 opprettholdt eit godt salg lenge etter at Wii-salget stupte samt at Xbox360 og PS3 solgte fleire spill pr konsoll som igjen er eit direkte svar på kva konsoller som hadde mest moro å tilby. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Grunnen til at man lager konsoller er vel strengt tatt å nå et marked man ikke ville nådd via pc. Jeg kjøper Nintendokonsoller pga spillopplevelsen de tilbyr, og jeg liker Nintendo fordi de skaper unike spillopplevelser jeg ikke kan få på PC eller mobiltelefon/nettbrett. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Grunnen til at man lager konsoller er vel strengt tatt å nå et marked man ikke ville nådd via pc. Jeg kjøper Nintendokonsoller pga spillopplevelsen de tilbyr, og jeg liker Nintendo fordi de skaper unike spillopplevelser jeg ikke kan få på PC eller mobiltelefon/nettbrett. Grunnen er nok at man tror man kan tjene mer penger på å ha et propritært system man kan kontrollere. AtW Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Grunnen til at man lager konsoller er vel strengt tatt å nå et marked man ikke ville nådd via pc. Jeg kjøper Nintendokonsoller pga spillopplevelsen de tilbyr, og jeg liker Nintendo fordi de skaper unike spillopplevelser jeg ikke kan få på PC eller mobiltelefon/nettbrett. Grunnen er nok at man tror man kan tjene mer penger på å ha et propritært system man kan kontrollere. AtW Du får mer kontroll. Intekts messig så slipper du å betale lisens for spill mens du får lisens intekter fra andre spill for din konsoll. Her er regnestykket mer tvilsomt for nintendo, ikke så mye intekter fra tredjepart og de ville solg mye bedre om spillene var multiplatform. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå