ivarhoff Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Når de nye .no domenene slippes så er det norid som har ansvaret og delegerer det videre til en del godkjente registrarer. Det betyr at det er ingen vei utenom disse. Nesten alle disse tilbyr "forhåndsbestilling" av domener. Webdeal tilbyr å forhåndsbestille gratis, men tar 398,- kr + moms for å aministrere domenet i året og krever samtidig full pakke med webhotell ++ og ender opp på 791,- kr inkl. mva for billigste løsning. Hvis jeg bare er ute etter å skaffe meg domenet og evt forwarde det (www+mail) til et annet domene, hvor gjør jeg det enklest og billigst? Dvs billigste "administrasjonsgebyr" og minst mulig annet dill. Er det mulig å komme noe vesentlig under 800 kr? Regnes ikke forwarding som "administrering" av domene? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Når de nye .no domenene slippes så er det norid som har ansvaret og delegerer det videre til en del godkjente registrarer. Det betyr at det er ingen vei utenom disse. Nesten alle disse tilbyr "forhåndsbestilling" av domener. Webdeal tilbyr å forhåndsbestille gratis, men tar 398,- kr + moms for å aministrere domenet i året og krever samtidig full pakke med webhotell ++ og ender opp på 791,- kr inkl. mva for billigste løsning. Hvis jeg bare er ute etter å skaffe meg domenet og evt forwarde det (www+mail) til et annet domene, hvor gjør jeg det enklest og billigst? Dvs billigste "administrasjonsgebyr" og minst mulig annet dill. Er det mulig å komme noe vesentlig under 800 kr? Regnes ikke forwarding som "administrering" av domene? Sånn jeg har skjønt det så kan du vel ikke bruke æøå i et domene for e-mail? Eller tar jeg feil? Er vel bare noe java greier som gjør at det funker med web? Synes personlig dette er en dårlig løsning, vært bedre å satset på løsning der du kunne ha æøå i ekte domenenavn. Men det har krevd oppgradering av DNS servere over alt. Men ikke umulig. Men for sent nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå