Gå til innhold

Slik så Galaxy 7 Note 7 ut etter at batteriet «eksploderte»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper folk er flinkere til å returnere Note 7 enn de var da det samme problemet ble oppdaget med Pinell Go-radioene.

Et år etterpå er det fortsatt 10 000 farlige radioer som ikke er blitt byttet batterier på, og vi leser jevnlig i nyhetene om radioer som tar fyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper folk er flinkere til å returnere Note 7 enn de var da det samme problemet ble oppdaget med Pinell Go-radioene.

Et år etterpå er det fortsatt 10 000 farlige radioer som ikke er blitt byttet batterier på, og vi leser jevnlig i nyhetene om radioer som tar fyr.

 

Det skulle kommet en pushmelding fra Samsung

Lenke til kommentar

Han har ingenting å klage på. Smsung startet mass recall for en stund siden allerede. Han brukte en telefon som han visste det var problemer med, og opplevde at den ble skadet. Han råder folk til å ikke bruke den? Virkelig? Samsung sa det liksom bare for sånn en uke siden. Han vet åpenbart hva internet er også.

 

 

Angående pushmelding. Samsung har faktisk gjort mer angående recall en det som er vanlig. Helt klart. Det er nesten ingen selskapet som tilbakekaller 2.5 millioner enheter, pga 35 tilfeller. Eksempelvis har du touchscreen på iPhone som slutter å virke der folk starter søksmål nå. Da artikkelen kom her på tek, så var det vel 4 iPhones som var bekreftet at de hadde det i kommentarfeltet alene. Så åpenbart større forekomst, uten at det engang er innrømmet som en produksjonsfeil fra Apple sin side.

 

Samsung tilbyr deg jo ekstra penger, og å bytte den i andre modeller osv, noe som er mye mer enn det de trenger å gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han har ingenting å klage på. Smsung startet mass recall for en stund siden allerede. Han brukte en telefon som han visste det var problemer med, og opplevde at den ble skadet. Han råder folk til å ikke bruke den? Virkelig? Samsung sa det liksom bare for sånn en uke siden. Han vet åpenbart hva internet er også.

 

 

Angående pushmelding. Samsung har faktisk gjort mer angående recall en det som er vanlig. Helt klart. Det er nesten ingen selskapet som tilbakekaller 2.5 millioner enheter, pga 35 tilfeller. Eksempelvis har du touchscreen på iPhone som slutter å virke der folk starter søksmål nå. Da artikkelen kom her på tek, så var det vel 4 iPhones som var bekreftet at de hadde det i kommentarfeltet alene. Så åpenbart større forekomst, uten at det engang er innrømmet som en produksjonsfeil fra Apple sin side.

 

Samsung tilbyr deg jo ekstra penger, og å bytte den i andre modeller osv, noe som er mye mer enn det de trenger å gjøre.

Elendig sammenligning! Samsung tenker kun penger her! De er livredde for hus som brenner ned, biler som tar fyr, fly etc etc mennesker som blir skadet osv. Det sier seg selv at tilbakekallingen må skje i den grad den gjør nå. Du trur vel ikke samsung hadde gjort det samme om de hadde 35 tilfeller med touchproblemer?

Kostnadene er store ja, men hva hadde kostnadene blitt etter hvert som søksmålene begynner å rulle inn?

Apple har jo flere ganger innkallet eldre telefoner på grunn av batteriproblemer, der batteriet varer for kort eller telefonen plutselig slår seg av, der brukerene har fått ny swap enhet. Flott gjort men skulle bare mangle.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elendig sammenligning! Samsung tenker kun penger her! De er livredde for hus som brenner ned, biler som tar fyr, fly etc etc mennesker som blir skadet osv. Det sier seg selv at tilbakekallingen må skje i den grad den gjør nå. Du trur vel ikke samsung hadde gjort det samme om de hadde 35 tilfeller med touchproblemer?

Kostnadene er store ja, men hva hadde kostnadene blitt etter hvert som søksmålene begynner å rulle inn?

Apple har jo flere ganger innkallet eldre telefoner på grunn av batteriproblemer, der batteriet varer for kort eller telefonen plutselig slår seg av, der brukerene har fått ny swap enhet. Flott gjort men skulle bare mangle.

 

Det du skriver er jo åpenbart ikke riktig. For å unngå søksmål er alt de trenge å gjøre å starte recall og bytteprogrammer. Så hvorfor driver de å gir folk masse ekstra? Tilbyr å bytte til andre typer telefoner? Refunde ekstrautstyr?

 

Det de tenker på er åpenbart omdømme. Omdømme er noe som ikke kan kjøpes for penger. Hvis et selskap har problem med et produkt, og ikke bryr seg, så kjøper ikke folk det merket igjen. Hvis de derimot får bytte produktet, får litt ekstra penger som kompensasjon, så er sannsynligheten mye større for at de kjøper Samsung igjen. Ja, de gjorde en feil, men de bryr seg åpenbart og svarer på feilen.

 

Ellers er det tilnærmet umulig å bevise at en husbrann er forårsaket av mobilen. Jeg har enda til gode å høre om hus som brenner ned pga mobiler og. Det hadde ikke skjedd. Samsung hadde aldri, aldri, aldri i livet måtte betale mer i erstatning for søksmål pga hus som brenner ned enn mass recall. Folk springer rundt med elendige ladere, som setter enhver mobil på fyr, og jeg har enda ikke sett et hus brenne ned. Det finnes garantert andre som har hatt samme problem, men ikke brydd seg da de bare selger masse mobiler billig. Ingen oppbrente hus. Og spar meg. FLY? Bare skriv fantasihistoriene dine du, men sannheten er at Samsung har gjort mye mer enn de trenger å gjøre, og mye mer enn selskaper vanligvis gjør, for å opprettholde sitt gode omdømme. Selvfølgelig er det pga penger. Det er en investering i fremtiden. Apple hadde aldri solgt så mye om det ikke var pga bra omdømme. Folk vet at om de kjøper noe med eple logo så er det nesten garantert veldig bra. Samsung selger ekstreme mengder elektronikk. Om telefonene deres begynner å brenne, så selger de mindre vaskemaskiner og kjøleskap og. Det er jo selvfølgelig alltid alltid pga penger, men noen ting som er pga penger er fortsatt bra gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung betalte jo nettopp skadene på et hotelrom der en note 7 brant opp. En bil har tatt fyr på grunn av note 7, og en rekke flyselskaper nekter note 7 eiere å bruke mobilen. De burde jo egentlig nektet dem ta dem ombord.

Joda, de gir ut en del gratisstash for å bligjøre kundene sine, og det er jo for å holde på omdømme sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung betalte jo nettopp skadene på et hotelrom der en note 7 brant opp. En bil har tatt fyr på grunn av note 7, og en rekke flyselskaper nekter note 7 eiere å bruke mobilen. De burde jo egentlig nektet dem ta dem ombord.

Joda, de gir ut en del gratisstash for å bligjøre kundene sine, og det er jo for å holde på omdømme sitt.

Du er klar over at det skjer når du lader mobilen? Som du aldri gjør på et fly?

 

Men om du vil se på verden i dårligst mulig lyst, og alltid se de verste mulighetene som de sanne skal du få gjøre det. Kan ikke være gøy å leve i en verden der alle er så kyniske. Glad jeg ikke gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De har gjort mer enn de trenger, og mer enn det som er vanlig. Er  det galt å være positiv til det?

 

Andre selskaper ville ikke innrømmet at det var noe galt engang. Samsung har faktisk veldig god historie med å innrømme feil når de oppstår og fikse dem. Eksempelvis 840 EVO.

 

Jeg ser at eksempelet mitt med Apple er annerledes, da det ikke er noe som kan skape noe skade utover selve mobilen. Likevel, Apple har ikke engang innrømmet at det er en produksjonsfeil. Så bare det at Samsung innrømmer at det er en feil (som forøvrig er en feil på batteriet som de fikk levert av et annet selskap, så det eneste Samsung gjorde galt var å ikke oppdage feilen, som forøvrig er veldig sjelden) fortsatt bedre enn Apple. Apple er ikke kjent for å innrømme feil raskt.

 

 

Så når et selskap innrømmer feil med en gang og fikser problemene er det noe svært positivt. Estimert tap er 1 milliard dollar. Hotellrom som blir skadet for 1400 dollar? Med 0.01% som har rapportert brannskader så skal hver telefon gjøre mye skade får å nå 1 milliard dollar. Han på hotellet hadde den i senga, men han sov, og skadene var veldig små fra bildet. Helt klart ikke egentlig 1400 dollar, men de kjøper nok helt ny seng og gulvteppe. Hadde det vært en frittstående madrass hadde beløpet vært mye mindre. Samsung å jo og bare betale hva enn hotellet sier.

 

Her har du ellers et sitat fra techspot:

What’s more, addressing the matter as rapidly as Samsung did will no doubt win some fans over as it shows the company puts a lot of value into the safety of its products and the customers that buy them.

http://www.techspot.com/news/66216-samsung-galaxy-note-7-recall-could-cost-much.html

 

Så er jeg virkelig vel positiv? Jeg synes ikke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sammenligningen til Apple og touchproblemene er jo ganske så på villspor.

 

For det første så snakker vi om problematikk som potensielt kan gi alvorlig skade på både kropp, hus/hjem, og folk rundt. Kontra et problem som i den store sammenhengen må regnes å være ganske så likegyldig sånn rent bortsett fra et kunden sitter igjen med et ubrukelig produkt.

 

For det andre så er touchproblemene relatert til et utvalg av iPhone 6 og muligens noen iPhone 6 Plus. Disse kom i salg for to år siden, og det har vel blitt solgt over 100 millioner av disse. Så det at det rapporteres problemer med fire, fem, eller kanskje til og med femti telefoner så er jo det et veldig lite antall iforhold til telefoner solgte.

 

Det er jo heller ingen grunn til å tro at dette gjelder alle telefoner, det er vel heller trolig snakk om et dårlig parti som Apple da må spore opp og eventuelt kjøre en re-call på om de føler det nødvendig. Apple har jo kjørt en rekke tilbakekallinger baserte på spesifikke produksjonsdatoer og serienummer tidligere. Så de er jo ikke et selskap som er fremmed for den slags.

 

 

Samsung på sin side her har jo et litt større problem for hånden. Telefonen har ikke vært i salg mer enn et par uker, og det rapporteres om minst trettifem dokumenterte tilfeller hvor batteriet eksploderer. En ganske så alvorlig feil som ikke bare påvirker bruken av produktet, men faktisk er helsefarlig for bruker, folk rundt og til og med farlig for hus og hjem.

 

 

Tar vi i betraktning at Samsung har solgt 2.5 millioner av denne telefonen, og de allerede har fått dokumentert såpass mange alvorlige tilfeller av feil og det samtidig stadig rapporteres om flere så har de jo egentlig ikke annet valg enn å tilbakekalle telefonen.

 

Når man ser på alvorlighetsgraden av eksploderende batterier, og at dette skjer så kort tid etter at telefonen har kommet i salg så er det jo ikke forsvarlig å gjøre annet enn å tilbakekalle telefonene. Samsung vet jo naturligvis dette, og det er jo ikke snakk om å være "snill og grei", men heller det at de ønsker å forhindre gigantiske søksmål som resultat av personskader, og andre omfattende skader som kan komme som resultat av denne alvorlige feilen.

 

 

Og det er jo ganske tydelig at problemet er langt mer utbredt enn de dokumenterte tilfellene, folk er jo naive og dumme nok til at de ikke leverer inn telefonen sin enda da de vet at de ikke vil få en ny Galaxy Note 7 med det første så de velger heller å beholde den de har inntil nye er klare i den tro at problemet ikke er så utbredt. Men nå rapporteres det altså om nye tilfeller nærmest daglig, så det er jo åpenbart at problemet er langt mer utbredt enn hva det legges frem som og dette er nok Samsung smertelig klar over og da er det jo ikke så dumme at de ikke tar en fullstendig tilbakekalling av produktet.

 

Noe annet ville vært et rent PR-mord og ville trolig kostet Samsung langt mer i tapte kunder, erstatningskrav og det hele enn hva en tilbakekalling vil gjøre. Det at Samsung nå forsøker å beholde skuffende kunder ved å tilby de diverse goder for at de må tilbakekalle et produkt som nettopp kom i salg er jo ikke å hoppe i taket for. Dette er jo noe de gjør for å ikke tape ansikt, det er jo desperat forsøk på å beholde kundene og blidgjøre disse så de ikke forsvinner til konkurrerende produsenter. Timingen er jo ekstremt dårlig for Samsung sin del som helt strategisk plasserte lanseringen rett før iPhone 7.

 

 

Du skal ha ganske så tykke Samsungbriller på for å syntes at Samsung fremstår som kjempesnille og greie i denne situasjonen. De gjør akkurat det de strengtatt er nødt til å gjøre for å unngå å gå på en enda større smell. Hadde de ikke vært på ballen så hadde trolig telefonen blitt bannlyst fra det amerikanske markedet fullstendig på grunn av det som har skjedd, det er jo noe de naturligvis vil unngå for enhver pris.

Lenke til kommentar

Jeg snakket om elektronikk, ikke mat eller møbler.

 

Hvis du hadde lest hva jeg skrev RamGuy så var jeg enig med UrgeLoL at sammenligningen var dårlig. Ser ikke hvorfor du vil påpeke det igjen, vi var allerede ferdige med det punktet.

 

Les forumtråden på Apple sitt problem. En person som byttet 2(!) iPhoner inn pga dette problemet, og med den 3. byttingen fikk han en annen iPhone. Og vi hadde en som sa at det var to iPhoner som led av dette, der foreldrene trodde ungene hadde ødelagt dem. Dette var i kommentarfeltet til tek.no. 50 stykk globalt? Virker ekstremt usannsynlig. Et parti? Så hvorfor forbereder de søksmål i USA da? Det er nok mange som ikke vet at dette er en feil med produktet, fordi Apple har ikke innrømmet det. Det er det som er poenget mitt. Apple innrømmer ikke feilen. Samsung innrømmer feil. Se 840 EVO eksempelet. Det skadet heller ingen, det gjorde ikke at SSDen var ubrukelig engang, men folk målte den til å være tregere.

 

Vi vet ikke hvordan problemet med Note utarter seg. Åpenbart så går det veldig raskt galt, siden så mange tilfeller har skjedd på svært kort tid. Det betyr ikke at det kommer til å fortsette slik. Det kan fortsatt være 1/1000 som er utsatt for et problem.

 

Jeg snakker heller ikke om at Samsung er snille. De gjør det de må og burde gjøre i denne situasjonen. Det er kanskje litt trist, men det er noe positivt. Selskaper er generelt veldig uvillige til å innrømme kostbare feil. Hadde alle hatt samme lover som Norge er det en ting. Er det noe galt med produktet ditt, har du rett på erstatning, men se USA f.eks. 1 års garanti. noe galt etter det, som med iPhone som skjedde etter 2 år? Ingen garanti eller noe. Så da sier Apple bare at den er ødelagt og du må kjøpe ny. Bare så det er sagt så tviler jeg ikke på at Apple ville gjort det samme som Samsung i denne situasjonen. Det er likevel positivt at de faktisk gjør hva de burde.

 

Jeg vet ikke hva mer dere forventer at de skulle ha gjort? Angående det med innbytting og at folk ikke får ny Note, Samsung tilbyr jo Galaxy S7 istedenfor også. Noe de ikke hadde trengt å gjøre, men viser at de er opptatt av at folk ikke skal skade seg. Fordi du vinner ikke en rettssak om ditt nedbrente hus om du bruker noe som er allment kjent brannfarlig. Det kalles svindel. Så den eneste grunnen de tilbyr det, er pga PR, ikke søksmål.

 

Samsung har helt klart gjort det rette i denne situasjonen, og jeg ser virkelig ikke problemet med å si bra gjort Samsung, dere gjorde det riktige i denne situasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Samsung betalte jo nettopp skadene på et hotelrom der en note 7 brant opp. En bil har tatt fyr på grunn av note 7, og en rekke flyselskaper nekter note 7 eiere å bruke mobilen. De burde jo egentlig nektet dem ta dem ombord.

Joda, de gir ut en del gratisstash for å bligjøre kundene sine, og det er jo for å holde på omdømme sitt.

Du er klar over at det skjer når du lader mobilen? Som du aldri gjør på et fly?

 

Men om du vil se på verden i dårligst mulig lyst, og alltid se de verste mulighetene som de sanne skal du få gjøre det. Kan ikke være gøy å leve i en verden der alle er så kyniske. Glad jeg ikke gjør det.

 

 

Sist flytyr eg var på var det usb kontakt i skjermen. Bare å lade i veg untatt under takeoff og landing. Det opplyste dei over høgtalerene. Greit når flyturen varer i 4-5-6 timer og komme fram på ein ny plass med batteriet fult i stade for tomt. 

Lenke til kommentar

Nå er både Sas og Norwegian ute med forbud mot bruk/lading av Note 7 ombord på sine fly. Fornuftig, det.

 

Samsung fortjener ikke noe særlig kred for det de gjør nå, det er det minste man kan forvente når man har shippet et direkte farlig produkt. Selv om det er en underleverandør som har fucket opp er det selvsagt Samsung som har hele skylda - det er jo de som har valgt leverandør.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...