Gå til innhold

maanemann

Anbefalte innlegg

Jeg postet først denne i hjemmekino-forumet. Der var det ingen reaksjon. 

Jeg har vært på utkikk etter en premium streame-film-tjeneste her til lands. Googlet dette nærmest ukentlig en stund, men så har altså plejmo dukket opp for over et år siden uten  at jeg visste det før nå.

Er det noen som har erfaring med dette (på stueTV ifra htpc? Hvordan er kvaliteten?

Itunesaktig, eller bedre?

Jeg ser at de hevder å ha opp til 1080p...

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det var lite interesse for Plejmo på diskusjon.no tydeligvis og man kan diskutere om denne tråden hører hjemme i Hjemmekino eller Film.

Jeg svarer på min egen tråd nå for moro skyld etter å ha testet det.

Slik jeg ser det er det den første streametjensten i Norge som tåler dagens lys som har et aktuelt utvalg. Ja det har vært streametjenester før, men de har ikke hatt nye filmer eller svært få nye. Plejmo har et betydelig bedre utvalg enn det Film2Home hadde. Og har et utvalg som matcher bluray-release-datoer her til lands, og det er slik det bør være.

Det var betydelig mye styr med å få spilt av filmen da de anbefaler Chrome 32 bit. Hverken Chrome 32/62, Firefox, safari eller Edge hadde lyst til å spille av. Sistnenvte støtter de heller ikke så det er i og seg greit nok. Grunnen til at Chrome sliter er nok Widewine issues. Men selvom Internet Explorer er godt gjemt i Windows 10 er det altså det man må bruke.

Bildekvaliteten i IE er helt grei, noe panoreringsproblemer.

Lyden er det endel å gå på; ikke så crisp og mangler surround?

Det virker som om Plejmo fikk blandet mottakelse da det ble lansert i Norge. Blant andre dagbladet.no var negative, endel kritikk der jeg stiller meg uforstående til: http://www.dagbladet.no/2015/04/26/kultur/analog_digital/rett_pa_nett/plejmo/strommetjenester/38879353/ . Lyd og Film har mye mer postiv og treffende anmeldelse i mine øyne http://www.lydogbilde.no/test/hjemmekino/filmtjenestene-pa-nettet/plejmo-2

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...