Gå til innhold

Hvor mye har DU sett på paralympics?

blinc

31 stemmer

1. 1. Hvor mye har du sett på Paralympics?

• 0, nada, niks
    • Kanskje 1 eller 2 timer?
    • Paralympics er høydepunkt. Sett mange timer.
    • Hva er Paralympics?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så forresten mye på de Olympiske leker. Jeg har rett og slett ingen interesse av å se på Paralympiks.

Jeg vet ikke om jeg burde skamme meg litt. Dog synes jeg paralympiks burde skamme seg for å ha utvist Russland fra deltakelse. Tydeligvis er de i motsetning til IOC underlagt politiske vestlige interesse. Hvem bryr seg om å dope seg til paralympiks? Finnes det ikke bedre måter å jukse på der om man absolutt har interesse av å jukse i paralympiks?

Synes det hører litt merkelig ut, at noe skal gidde å jukse til paralympiks som (unnskyld) så få bryr seg om. Paralympiks er mest av alt en konkurranse for deltagerne selv.

Ikke det at jeg hadde sett paralymiks alikevel, men det er iallefall totalt uaktuelt når de driver på på den måten. Det var vel heller ikke snakk om Russisk organisering av doping for handikappede deltagere? Det var vel snakk om juks for normale deltagere?

Pill råttent.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg hadde sett paralymiks alikevel, men det er iallefall totalt uaktuelt når de driver på på den måten. Det var vel heller ikke snakk om Russisk organisering av doping for handikappede deltagere? Det var vel snakk om juks for normale deltagere?

Dopingen omfattet både olympiske og paralypiske deltagere, som forøvrig alle er normale.

The report last month found there were recurring cases of "disappearing positive samples" at the Moscow lab where athletes and para-athletes were tested. That investigation produced 35 names of Russian para-athletes who had disappearing samples, the IPC said.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. Trodde bare ikke paralympiske utøver hadde noe motivasjon i å bruke doping. Det er jo langt enklere å jukse ved å påstå du har dårligere syn enn det du har, eller mindre førlighet eller slike ting.

Mener du fortsatt at handikappede deltagere ikke er normale deltagere?

Per definisjon er ikke handikappede folk normale. Så ja.

Hvorfor spør du om det? Er det viktig for deg? For meg er det ikke viktig.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hmm.. Trodde bare ikke paralympiske utøver hadde noe motivasjon i å bruke doping. Det er jo langt enklere å jukse ved å påstå du har dårligere syn enn det du har, eller mindre førlighet eller slike ting.

Litt av et menneskesyn du har. I følge deg er du altså ikke normal lengre, dersom du mister en fot i en ulykke? Eller hva med Anne-Kat. Hærland som gradvis mister synet som følge av sykdom. Er hun unormal?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av et menneskesyn du har. I følge deg er du altså ikke normal lengre, dersom du mister en fot i en ulykke? Eller hva med Anne-Kat. Hærland som gradvis mister synet som følge av sykdom. Er hun unormal?

Det har absolutt ingenting med menneskesyn å gjøre. Det har med hva som er NORMALEN, eller ikke normalen å gjøre. Altså, per definisjon er normalen å ikke være handikappet.

Folk flest virker å ha store problemer med utrykket "normal". Så slutt å døm meg for riktig bruk av ordet.

Du vet ingenting om mitt syn på handikappede, så slutt å være tåpelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Anslagene over funksjonshemmede varierer fra under ti til 30 prosent av den norske befolkningen, avhengig av avgrensning. Funksjonshemmede er normale personer, med et større eller mindre handikapp. Normalt i dagligtale er ikke det samme som matematisk normalfordeling. Er det unormalt å stemme eksempelvis FrP ved stortingsvalg i Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Anslagene over funksjonshemmede varierer fra under ti til 30 prosent av den norske befolkningen, avhengig av avgrensning. Funksjonshemmede er normale personer, med et større eller mindre handikapp. Normalt i dagligtale er ikke det samme som matematisk normalfordeling. Er det unormalt å stemme eksempelvis FrP ved stortingsvalg i Norge?

Hva er isåfall "unormalt"? Om begrepet "normalt" skal ha en mening må det også være noe som er "unormalt". Er det unormalt å stemme på Liberalistene ved valg? (de stilte i Oslo i kommunevalget nå sist)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...