Gå til innhold

Følg Jørgen Arne-saken, om tvangssalg, menneskerettigheter og mer.


clink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange lurer sikkert fortsatt på hva som driver "galninger" til å tenke som de navneløse gjør.
Kanskje denne kan forklare litt mer.

(det handler om hvordan landet kan låne luft-penger ved hjelp av folkets fødselsregistreringer. Gjeld/gæld, obligasjoner henger sammen med kvantitative lettelser - låneopptak. Pengene er trykket fra intet, hvilket er grunnen til at det omtales som svindel/fraud).

Utdrag:
- -
Dette her hander ikke om skatte-pengene som bare er en ekstra bonus for systemet men det grundlæggende fundament der får systemet til at fungere verden over.

Det handler om vedkendelsen af at være det legale navn. Holder man op med at vedkende sig at være det legale navn kan der ikke længere skabes flere penge til at købe nye kampfly eller andet martriel til død og ødelæggelse på den konto…!?

Ja du læste rigtigt, DU er medvirkende til at financere det uretfærdige system af grådighed, korruption, død og ødelæggelse verden over, ved vedkendelsen af, at være det legale navn, det navn du hele livet troede var dit navn… er IKKE dit navn.

Det legale navn er en person (person betyder maske på latin) det er en fiktiv identitet … en stråmand … et gælds-bevis blev skabt ud af informationerne som din mor/far, værge ect. Gav systemet da du blev født. Fødselsattesten er kun en kopi af det oprindelige dokument og en aftale mellen din mor/far, værge og systemet, det har IKKE noget med dig at gøre, du var kun lille baby da aftalen blev indgået af mor/far, værge vidende/uvidende, en uge +/- gamle børn kan ikke indgå aftaler og lave kontrakter med nogen som helst, det er de for unge til.

Ophavsretten til indholdet af fødselsattesten er ejet af Kronen, fødselsattesten har en glæds-værdi det er en obligation, der laves mange penge ud af gælds-værdien på fødselsattesten som bliver brugt som pant så der kan lånes flere penge til ”landet” Virksomheden Kongeriget Danmark… eksempelvis til kampfly…
- -


https://legaltnavnebedrageriblog.wordpress.com/2016/05/14/i-brund-og-grund-er-det-meget-simpelt/

https://legaltnavnebedrageriblog.wordpress.com/page/2/



Og da bør man også få med seg denne:
https://www.youtube.com/watch?v=8T5rIh3_vX0

Endret av clink
Lenke til kommentar

Mannen i videoen vil frem til at det var en juridisk person som tok opp huslånet, ikke han som kun er ett levende menneske som ikke har noe med den juridiske personen å gjøre.

 

Dermed bør banken la det levende mennesket fortsette å leve i huset til den juridiske personen, selv om den juridiske personen ikke har betalt tilbake lånet.

 

Tror det oppsummerer argumentet. ;)

 

Men, i så måte har vel det levende mennesket ingen ting å gjøre i huset da det tilhører den juridiske personen? Den juridiske personen er vel også en ikke-fysisk person, og kan dermed heller ikke gi tillatelse, slik at den fysiske personen er en husokkupant "i eget hjem".

 

Jeg skjønner ingenting av hele denne saken (pluss til deg om du har skjønt tegningen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange lurer sikkert fortsatt på hva som driver "galninger" til å tenke som de navneløse gjør.

Kanskje denne kan forklare litt mer.

(det handler om hvordan landet kan låne luft-penger ved hjelp av folkets fødselsregistreringer. Gjeld/gæld, obligasjoner henger sammen med kvantitative lettelser - låneopptak. Pengene er trykket fra intet, hvilket er grunnen til at det omtales som svindel/fraud).

Utdrag:

- -

Dette her hander ikke om skatte-pengene som bare er en ekstra bonus for systemet men det grundlæggende fundament der får systemet til at fungere verden over.

 

Det handler om vedkendelsen af at være det legale navn. Holder man op med at vedkende sig at være det legale navn kan der ikke længere skabes flere penge til at købe nye kampfly eller andet martriel til død og ødelæggelse på den konto…!?

 

Ja du læste rigtigt, DU er medvirkende til at financere det uretfærdige system af grådighed, korruption, død og ødelæggelse verden over, ved vedkendelsen af, at være det legale navn, det navn du hele livet troede var dit navn… er IKKE dit navn.

 

Det legale navn er en person (person betyder maske på latin) det er en fiktiv identitet … en stråmand … et gælds-bevis blev skabt ud af informationerne som din mor/far, værge ect. Gav systemet da du blev født. Fødselsattesten er kun en kopi af det oprindelige dokument og en aftale mellen din mor/far, værge og systemet, det har IKKE noget med dig at gøre, du var kun lille baby da aftalen blev indgået af mor/far, værge vidende/uvidende, en uge +/- gamle børn kan ikke indgå aftaler og lave kontrakter med nogen som helst, det er de for unge til.

 

Ophavsretten til indholdet af fødselsattesten er ejet af Kronen, fødselsattesten har en glæds-værdi det er en obligation, der laves mange penge ud af gælds-værdien på fødselsattesten som bliver brugt som pant så der kan lånes flere penge til ”landet” Virksomheden Kongeriget Danmark… eksempelvis til kampfly…

- -

 

 

https://legaltnavnebedrageriblog.wordpress.com/2016/05/14/i-brund-og-grund-er-det-meget-simpelt/

 

https://legaltnavnebedrageriblog.wordpress.com/page/2/

 

 

 

Og da bør man også få med seg denne:

https://www.youtube.com/watch?v=8T5rIh3_vX0

 

Har ikke sett videoen, men det er vel bare den legale personen som kan motta ytelser fra staten, og ellers benytte seg av slike tilbud - skolegang inkludert? Dette baserer seg jo på fødselsnummer, til syvende og sist.

Lenke til kommentar

 

Han vil bare være et levende menneske uten juridisk binding, slik som EMD stadfester (menneskerettighetene).

Morsomt!

 

Du får tipse ham om at det er ulovlig å melde seg ut av Norge (uten å melde seg inn i annen Stat), men muligens han kan klare det med referanse til menneskerettighetene om ingen skal kunne tvinges til å være medlem av en organisasjon som de ikke ønsker å være medlem av (en Stat er en organisasjon).

 

Artikkel 20.

1. Enhver har rett til fritt å delta i fredelige møter og organisasjoner.

2. Ingen må tvinges til å tilhøre en organisasjon.

http://www.fn.no/FN-informasjon/Avtaler/Menneskerettigheter/FNs-verdenserklaering-om-menneskerettigheter

 

§ 25.Tap etter søknad

....

Uavhengig av bosted kan søkeren ikke løses fra sitt norske statsborgerskap dersom dette medfører at vedkommende blir statsløs.

...

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-10-51#KAPITTEL_5

 

Kan bli mye morsomt ut av det også. :)

 

Ellers syns jeg tiltalelisten er interessant:

 

Han sto tiltalt for følgende forhold:

 

* Tre tilfeller av å kjøre bil med falske prøveskilt

 

* Ett tilfelle for kjøring med håndholdt mobiltelefon

 

* To tilfeller der han ikke stanset på signal fra politiet

 

* Fem tilfeller for å ulovlig ha tatt seg inn i en bolig som tidligere tilhørte ham, der han har brutt politiets forsegling

 

* To tilfeller der han kjørte uten gyldig førerkort

 

* Fire tilfeller for å ha hindret politiet i å utføre sin tjeneste

 

* Ett tilfelle for å ha forfulgt ei polititjenestemann

 

* To tilfeller for å ha oppsøkt det lokale lensmannskontoret, der han hadde besøksforbud

 

* Fem tilfeller for å ha oppgitt falsk navn/unnlatt å oppgi navn til politiet

 

* To tilfeller der han har filmet politiet og ikke etterkommet ordre om å slutte å filme.

Er det forbudt å filme politiet, og har politiet rett til å beordre noen til å slutte å filme?

 

Med unntak av innbruddene i sin tidligere bolig, er det hele stort sett snakk om sivil ulydighet. :)

 

 

Mon tro hva slags tillatelse han har til å benytte veinettet i det hele tatt, da førerkortet er gitt til "den juridiske personen" gjennom fødselsnummeret, og ikke denne "nyfødte" personen som "bare" er fysisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ingenting av hele denne saken (pluss til deg om du har skjønt tegningen).

Jeg tok visst feil, saken har visst ikke noe med huset/lånet å gjøre ifølge clincs avklaring over.

 

Kunne kansje vært greit å inkludere påtalen i denne tråden (selv om saken kanskje ikke har noe med påtalen å gjøre).

 

Den jeg la ut var visstnok fra 2015 der vedkommende ble frikjent, ettersom han ikke visste hvem han var.

 

Dermed er jeg ussikker på om denne rettsaken er samme styret, bare anket av påtalemyndighetene, eller om dette er nye forhold.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ingenting av hele denne saken (pluss til deg om du har skjønt tegningen).

Jeg tok visst feil, saken har visst ikke noe med huset/lånet å gjøre ifølge clincs avklaring over.

 

Kunne kansje vært greit å inkludere påtalen i denne tråden (selv om saken kanskje ikke har noe med påtalen å gjøre).

 

Den jeg la ut var visstnok fra 2015 der vedkommende ble frikjent, ettersom han ikke visste hvem han var.

 

Dermed er jeg ussikker på om denne rettsaken er samme styret, bare anket av påtalemyndighetene, eller om dette er nye forhold.

 

 

Jørgen Arne sin sak handler om tvangssalgene og problemene som følge av brudd på menneskerettighetene i prosessen hvor staten/politiet først og fremst hjelper de sterke og rike med å tvangsselge store verdier (eiendommer) for å inndrive mindre beløp.

Jørgen Arne søker støtten i EMD (menneskerettighetene) men opplever at rettssystemet fullstendig ser bort fra at EMD går foran loven.

 

For å oppklare litt om de som diskuteres i tråden (Jørgen Arne og i tillegg hans venner og støttespillere), har jeg oppdatert første innlegg i tråden med noen setninger sånn at alle ikke er nødt til å lese hele tråden for få skjønne grove trekk.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1739211&page=1

Lenke til kommentar

OK, men der er ingen sak om Jørgen Arne har tatt opp lån fra banken, ikke klart å betale dette tilbake, og banken har tvangsinndrevet lånet via salg av eiendommen til Jørgen Arne ... om der ikke er noe mer inne i bildet.

 

Så hva hevder politiet-påtalemyndigheten at denne Jørgen Arne har gjort for noe galt?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

(det handler om hvordan landet kan låne luft-penger ved hjelp av folkets fødselsregistreringer. Gjeld/gæld, obligasjoner henger sammen med kvantitative lettelser - låneopptak. Pengene er trykket fra intet, hvilket er grunnen til at det omtales som svindel/fraud).

Utdrag:

- -

Dette her hander ikke om skatte-pengene som bare er en ekstra bonus for systemet men det grundlæggende fundament der får systemet til at fungere verden over.

 

Og da er vi inne på kjernen av saken - nemlig at premisset du - og disse folkene legger til grunn er feil.

 

Hele verdens økonomi er basert på "luftpenger" - Den eneste verdien som eksisterer er tilliten mellom parter/nasjoner, som ofte igjen er basert på en nasjons eller parts produksjon og betjeningsevne. - For et land så er selvsagt antall registrerte innbyggere - som landet holder oversikt over ved å gi de et personnummer og registrere navn - en del av denne produksjonen/betjeningsevnen?

 

Jeg kan ikke skjønne hva som er så vanskelig å forstå av dette eller problematisk med dette. - dersom man ikke ønsker å være en del av dette systemet så kan man melde seg inn i et annet samfunn - det finnes jo mange eksempler på samfunn som har helt andre regler enn Norge, men da kan man ikke samtidig påberope seg retten til å leve i Norge og ha de samme fordelene og godene som en registrert innbygger har uten å gi noe tilbake (i dette tilfelle å være registrert borger og betale sin skatt e.l.)

 

Det verste er jo at disse "banking fraud" folkene ser ut til å leve i en villfarelse der de mener at grunnen til at det er en svindel er at bankene ikke har sikkerhet i gull o.l. i hvelvet for pengene de låner ut - men hva er verdien av gull og diamanter? - Objektivt sett Ingenting utover den verdien markedet tillegger det fordi noen er interessert i å kjøpe de. - Altså i prinsippet akkurat det samme som at "virtuelle penger skapt av intet" er verdt akkurat det noen i markedet er interessert i å tillegge av verdi for de som står som sikkerhet for disse. - I vårt tilfelle staten norge når det gjelder NOK.

 

 

 

Jørgen Arne sin sak handler om tvangssalgene og problemene som følge av brudd på menneskerettighetene i prosessen hvor staten/politiet først og fremst hjelper de sterke og rike med å tvangsselge store verdier (eiendommer) for å inndrive mindre beløp.

Jørgen Arne søker støtten i EMD (menneskerettighetene) men opplever at rettssystemet fullstendig ser bort fra at EMD går foran loven.

 

 

For det første så var det vel en ganske grei juridisk utgreiing tidligere i tråden her om at EMD IKKE var brutt (noe så vidt jeg kan se du har valgt å overse), og for det andre så kan jeg ikke skjønne at man som person kan påberope noe slikt juridisk. - Norge er en (mer eller mindre) suveren nasjon, og EMD er ett sett med regler vi har blitt enige om å følge - men det er vel ikke fritt opp til hver og en av oss og overse eller ikke følge norske regler og lover fordi man mener de er i strid med EMD. - Da må man ta konkrete saker til menneskerettighetsdomstolen og få medhold der, og så kan Norge velge hvordan de vil håndtere en evt. dom der og evt endringer i gjeldende lover og regler.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

For det første så var det vel en ganske grei juridisk utgreiing tidligere i tråden her om at EMD IKKE var brutt (noe så vidt jeg kan se du har valgt å overse), og for det andre så kan jeg ikke skjønne at man som person kan påberope noe slikt juridisk. - Norge er en (mer eller mindre) suveren nasjon, og EMD er ett sett med regler vi har blitt enige om å følge - men det er vel ikke fritt opp til hver og en av oss og overse eller ikke følge norske regler og lover fordi man mener de er i strid med EMD. - Da må man ta konkrete saker til menneskerettighetsdomstolen og få medhold der, og så kan Norge velge hvordan de vil håndtere en evt. dom der og evt endringer i gjeldende lover og regler.

Her tar du feil. Etter menneskerettsloven gjelder EMK som norsk lov med forrang. Om en regel er i strid med EMK, trenger man ikke følge den, for den gjelder ikke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, men der er ingen sak om Jørgen Arne har tatt opp lån fra banken, ikke klart å betale dette tilbake, og banken har tvangsinndrevet lånet via salg av eiendommen til Jørgen Arne ... om der ikke er noe mer inne i bildet.

 

Så hva hevder politiet-påtalemyndigheten at denne Jørgen Arne har gjort for noe galt?

Slik jeg har forstått det (og Skarsvåg er særdeles selektiv med hva han publiserer, så dette er antagelig unøyaktig) ble eiendommen Moasvingen 20 tvangssolgt fordi Skarsvåg ikke betalte renovasjonsgebyrer over en lengre periode.

 

Skarsvåg nektet innledningsvis for at han skyldte penger i det hele tatt, deretter forsøkte han å avverge salget ved å betale hovedstol (men ikke renter, inkassogebyrer, og rettsgebyret), og til slutt ble salget gjennomført, antagelig fordi han ikke gjorde opp utestående i sin helhet.

 

Det Skarsvåg er tiltalt for virker å være (jeg har ikke sett tiltalen, kun sjekket av strafferammen og gjettet ut fra hva handlingene fremstår som) motarbeidelse av rettsvesenet, i form av at han trakasserer dommere, namsmenn, medhjelpere, kjøperne, kreditor, og andre som har hatt befatning med tvangssalget.

Lenke til kommentar

 

For det første så var det vel en ganske grei juridisk utgreiing tidligere i tråden her om at EMD IKKE var brutt (noe så vidt jeg kan se du har valgt å overse), og for det andre så kan jeg ikke skjønne at man som person kan påberope noe slikt juridisk. - Norge er en (mer eller mindre) suveren nasjon, og EMD er ett sett med regler vi har blitt enige om å følge - men det er vel ikke fritt opp til hver og en av oss og overse eller ikke følge norske regler og lover fordi man mener de er i strid med EMD. - Da må man ta konkrete saker til menneskerettighetsdomstolen og få medhold der, og så kan Norge velge hvordan de vil håndtere en evt. dom der og evt endringer i gjeldende lover og regler.

Her tar du feil. Etter menneskerettsloven gjelder EMK som norsk lov med forrang. Om en regel er i strid med EMK, trenger man ikke følge den, for den gjelder ikke.

 

 

Hm javel - da lærte jeg det - men hvordan motsetter man seg da en norsk lov eller forordning som man mener er i strid med EMK på korrekt måte? (inb4 - får da uansett ikke følger for denne saken siden vi har avklart at EMK ikke er brutt)

Lenke til kommentar

 

 

For det første så var det vel en ganske grei juridisk utgreiing tidligere i tråden her om at EMD IKKE var brutt (noe så vidt jeg kan se du har valgt å overse), og for det andre så kan jeg ikke skjønne at man som person kan påberope noe slikt juridisk. - Norge er en (mer eller mindre) suveren nasjon, og EMD er ett sett med regler vi har blitt enige om å følge - men det er vel ikke fritt opp til hver og en av oss og overse eller ikke følge norske regler og lover fordi man mener de er i strid med EMD. - Da må man ta konkrete saker til menneskerettighetsdomstolen og få medhold der, og så kan Norge velge hvordan de vil håndtere en evt. dom der og evt endringer i gjeldende lover og regler.

Her tar du feil. Etter menneskerettsloven gjelder EMK som norsk lov med forrang. Om en regel er i strid med EMK, trenger man ikke følge den, for den gjelder ikke.

 

 

Hm javel - da lærte jeg det - men hvordan motsetter man seg da en norsk lov eller forordning som man mener er i strid med EMK på korrekt måte? (inb4 - får da uansett ikke følger for denne saken siden vi har avklart at EMK ikke er brutt)

 

Det kommer helt an på den konkrete situasjonen. Av og til kan du la være å følge et pålegg, og så vil domstolen komme til at du ikke kan straffes for det fordi pålegget var ugyldig. Oftere er situasjonen at myndighetene vil gjøre et inngrep i din private sfære, uten at du kan motsette deg dette på noen måte.

 

Hvis staten mener å ha hjemmel i norsk lov for et inngrep som vil være ulovlig etter EMK, så sier du til Staten at dette er i strid med EMK. På de fleste områder har man mekanismer hvor (relativt) uavhengige organ skal overprøve vurderingene som det inngripende organ gjør.

 

Problemet oppstår naturligvis der hvor du mener EMK sperrer for et inngrep, og ingen på statens side eller i domstolene er enig med deg. Hvis du faktisk har rett, så blir EMK brutt og forhåpentligvis får du medhold ved klage til EMD.

Lenke til kommentar

Det Skarsvåg er tiltalt for virker å være (jeg har ikke sett tiltalen, kun sjekket av strafferammen og gjettet ut fra hva handlingene fremstår som) motarbeidelse av rettsvesenet, i form av at han trakasserer dommere, namsmenn, medhjelpere, kjøperne, kreditor, og andre som har hatt befatning med tvangssalget.

Takker for avklaring.

 

"Plage andre" er da den delen av den originale Kardemommeloven jeg ikke er helt enig i, ettersom jeg anser at det er kun "skade andre" som burde være straffbart.

 

På den andre side kan man vel si at det virker litt ekstremt å tvangselge noens hus fordi de ikke betaler søppelbortkjøringen. Det hadde vel vært mer naturlig å slutte å kjøre bort vedkommendes søppel.

 

Det kan jo også oppfattes som plagsomt. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Det Skarsvåg er tiltalt for virker å være (jeg har ikke sett tiltalen, kun sjekket av strafferammen og gjettet ut fra hva handlingene fremstår som) motarbeidelse av rettsvesenet, i form av at han trakasserer dommere, namsmenn, medhjelpere, kjøperne, kreditor, og andre som har hatt befatning med tvangssalget.

Takker for avklaring.

 

"Plage andre" er da den delen av den originale Kardemommeloven jeg ikke er helt enig i, ettersom jeg anser at det er kun "skade andre" som burde være straffbart.

 

På den andre side kan man vel si at det virker litt ekstremt å tvangselge noens hus fordi de ikke betaler søppelbortkjøringen. Det hadde vel vært mer naturlig å slutte å kjøre bort vedkommendes søppel.

 

Det kan jo også oppfattes som plagsomt. ;)

 

Felles infrastruktur forutsetter at alle bidrar. Jeg vet du mener det er illegitimt, men sånn fungerer systemet. Derfor har man plikt til å ta del i felles tjenester som søppeltømming.

 

Dessuten det krikkert sa: Det er allerede utført tjenster som det ikke er betalt for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...