Gå til innhold

Følg Jørgen Arne-saken, om tvangssalg, menneskerettigheter og mer.


clink

Anbefalte innlegg

 

 

Jamen i alle dager, navneloven § 1 ER SKRIFTLIG! Du kan lese den selv i skriftlig form hvor som helst. På lovdata.no, i stortingsbiblioteket, i lovsamlingen på biblioteket. Det er en jævla lovtekst.

 

Denne tråden er for øvrig et kjempegodt eksempel på the bullshit asymmetry.

 

 

Kan du host frem setningen eller formuleringen du mener er svaret på dette?

 

Fra navneloven: (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-07-19)

 

§ 1.Plikt til å ha navn

Alle skal ha fornavn og ett enkelt eller dobbelt etternavn og kan i tillegg ha mellomnavn. Enhver har plikt til å bruke sitt fornavn og etternavn som personnavn. Ingen kan ta, endre eller sløyfe navn på annen måte enn etter loven her.

 

 

Ja, plikt hvis du anser deg som slave av et system basert på en "kontrakt" (fødselsregistreringen) begått av din mor/far helt uvidende hva det vil ha for følger. En helt ugyldig kontrakt siden du selv aldri ble spurt.

Og rettsmøtene hvor Ola Nordmann figurerer, viser hvor store krefter de setter inn på å tvinge det juridiske navnet på han/hans sak.

Fordi det er en viktig kobling der, for staten, som de ikke forteller om. Det skal liksom bare være en selvfølge at sånn er det.

Fengslingsmøte heter det visst.

For de som ikke har sett den før. Her er Ola Nordmann som var fengslet i 11 uker før han slapp ut rett før jul.

https://www.youtube.com/watch?v=DUxddKE88S0

Endret av clink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eller at jeg kan ha kaviar oppå osteskiven min fremfor under den når jeg lager frokost?

Jeg tror ikke det er lov å ha kaviar og ost på samme brødskive.

 

Jeg har aldri gjort noe slikt, så kan du vise meg din tillatelse til å ha ost og kaviar på en og samme brødskive?

 

 

Kanskje vi kan spørre Ola Nordmann om han vet hvilken instans vi bør henvende oss til for å få et klart svar på spørsmålet? Dette lukter en statlig konsiprasjon lang vei, de har oss i deres hule hånd - alle oss som i årevis har nytt ost og kaviar på samme brødskive uten at det beviselig er tillatt. The Caviar-cheese-scam has been exposed!

Lenke til kommentar

Mannen i videoen vil frem til at det var en juridisk person som tok opp huslånet, ikke han som kun er ett levende menneske som ikke har noe med den juridiske personen å gjøre.

 

Dermed bør banken la det levende mennesket fortsette å leve i huset til den juridiske personen, selv om den juridiske personen ikke har betalt tilbake lånet.

 

Tror det oppsummerer argumentet. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva den mannen i videoen vil fram til, er det ikke pålagt å bruke juridisk navn(fullt navn) i retten, så hvorfor spør han om han få lov å bruke navnet sitt? Og det er vel ikke bare selskaper som bruker juridiske navn?

 

Han anser ikke "sitt navn" som sitt lenger, etter at det ble oppdaget at de behandles som selskaper (korporasjoner, papirfiksjoner etc) og er blitt kapitalisert av staten.

Han vil bare være et levende menneske uten juridisk binding, slik som EMD stadfester (menneskerettighetene).

Så derfor avviser han alle koblinger som er "triks" for så skape juridisk forbindelse. Kjører bil med alle kjennetegn, serienummer/chassinummer osv fjernet. Det er flere som bruker slike kjøretøyer nå, enten uten skilt, eller med hjemmelaget som ikke vekker like mye oppsikt. Ola kaller dette "levende bil".

 

De var jo nylig i Portugal på ferie, intet pass eller ID-dokumenter av noe slag.

Haiket nedover. Kjørte moped/motorsykkel hjem med hjemmelaget skilt og fikk "moro" med dansk politi (sykkelen ble vel beholdt av dem). Hva slags kjøretøy som blir det neste de dukker opp i gjenstår å se...

Endret av clink
Lenke til kommentar

Mannen i videoen vil frem til at det var en juridisk person som tok opp huslånet, ikke han som kun er ett levende menneske som ikke har noe med den juridiske personen å gjøre.

 

Dermed bør banken la det levende mennesket fortsette å leve i huset til den juridiske personen, selv om den juridiske personen ikke har betalt tilbake lånet.

 

Tror det oppsummerer argumentet. ;)

 

Ikke noe snakk om huslån i den saken der.

Ble påstått frikjent for å være utilregnelig, men de får ikke innlagt mannen heller, fordi juridisk forbindelse mangler.

 

Juridisk skuespill uten like.

http://www.avisa-st.no/nyheter/2015/12/30/Frikjent-for-flere-straffbare-forhold-11974956.ece

Lenke til kommentar

Han vil bare være et levende menneske uten juridisk binding, slik som EMD stadfester (menneskerettighetene).

Morsomt!

 

Du får tipse ham om at det er ulovlig å melde seg ut av Norge (uten å melde seg inn i annen Stat), men muligens han kan klare det med referanse til menneskerettighetene om ingen skal kunne tvinges til å være medlem av en organisasjon som de ikke ønsker å være medlem av (en Stat er en organisasjon).

 

Artikkel 20.

1. Enhver har rett til fritt å delta i fredelige møter og organisasjoner.

2. Ingen må tvinges til å tilhøre en organisasjon.

http://www.fn.no/FN-informasjon/Avtaler/Menneskerettigheter/FNs-verdenserklaering-om-menneskerettigheter

 

§ 25.Tap etter søknad

....

Uavhengig av bosted kan søkeren ikke løses fra sitt norske statsborgerskap dersom dette medfører at vedkommende blir statsløs.

...

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-10-51#KAPITTEL_5

 

Kan bli mye morsomt ut av det også. :)

 

Ellers syns jeg tiltalelisten er interessant:

 

Han sto tiltalt for følgende forhold:

 

* Tre tilfeller av å kjøre bil med falske prøveskilt

 

* Ett tilfelle for kjøring med håndholdt mobiltelefon

 

* To tilfeller der han ikke stanset på signal fra politiet

 

* Fem tilfeller for å ulovlig ha tatt seg inn i en bolig som tidligere tilhørte ham, der han har brutt politiets forsegling

 

* To tilfeller der han kjørte uten gyldig førerkort

 

* Fire tilfeller for å ha hindret politiet i å utføre sin tjeneste

 

* Ett tilfelle for å ha forfulgt ei polititjenestemann

 

* To tilfeller for å ha oppsøkt det lokale lensmannskontoret, der han hadde besøksforbud

 

* Fem tilfeller for å ha oppgitt falsk navn/unnlatt å oppgi navn til politiet

 

* To tilfeller der han har filmet politiet og ikke etterkommet ordre om å slutte å filme.

Er det forbudt å filme politiet, og har politiet rett til å beordre noen til å slutte å filme?

 

Med unntak av innbruddene i sin tidligere bolig, er det hele stort sett snakk om sivil ulydighet. :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Er det forbudt å filme politiet, og har politiet rett til å beordre noen til å slutte å filme?

 

Ja, dersom det hindrer politiet i utførelse av tjenesten.

 

Politiloven §5.

 

Men: hvorfor er dere så opptatt av Norges lover, når dere uansett mener at disse lovene ikke angår det levende mennesket?

Endret av skripis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir vel juridisk eid av staten så fort man er født i Norge og får statsborgerskap. Ikke mye man kan gjøre med det (utenom å forlate landet).

 

Staten Norge er også bare en papirfiksjon :)

Hva slags jurisdiksjon gir det om man tilfeldigvis er født på jorda innenfor grensene definert av en papirfiksjon?

Velger man å være et levende menneske only, så skal det ikke spille noen rolle hvor på kloden man traff først. Levende mennesker er universelle mennesker. Skal ikke påstå at hele verden er inneforstått med dette.....ennå...

 

 

Lenke til kommentar

Men: hvorfor er dere så opptatt av Norges lover, når dere uansett mener at disse lovene ikke angår det levende mennesket?

Siden du stiler dette til "dere" i ett tilsvar til meg så får jeg for ordens skyld avklare at jeg syns Norges (og andre staters) lover i høyeste grad angår levende mennesker, om enn stort sett ikke i en positiv forstand.

 

På den andre side, har jeg stor sans for folk som stiller vanskelige fundamentale spørsmål om hvorfor ting er som de er.

 

Den levende mannen er en filosof. ;)

Lenke til kommentar

 

Men: hvorfor er dere så opptatt av Norges lover, når dere uansett mener at disse lovene ikke angår det levende mennesket?

Siden du stiler dette til "dere" i ett tilsvar til meg så får jeg for ordens skyld avklare at jeg syns Norges (og andre staters) lover i høyeste grad angår levende mennesker, om enn stort sett ikke i en positiv forstand.

 

På den andre side, har jeg stor sans for folk som stiller vanskelige fundamentale spørsmål om hvorfor ting er som de er.

 

Den levende mannen er en filosof. ;)

 

Beklager. Spørsmålet var vel tiltenkt Clink og FrihetensRegn som er de jeg har oppfattet som mest liberale/anarkistiske/forvirret. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...