Gå til innhold

Nokia 6600 og MMS i USA

JRF

Anbefalte innlegg

Reiser til LA i januar og har noen spørsmål:

Har en 6310i og den funket utmerket da jeg var der sist. Nå hadde det vært kult å kunne sendt noen bilder til venner og bekjente som MMS fra USA. Ringte Telenor som bekreftet at hvis operatøren støttet GPRS (noe både T-Mobile og AT&T gjør) så var det uproblematisk å sende MMS fra USA til en Norsk telefon med norsk abb.

Spørsmålet er om det vil funke med en 6600? Har forstått det slik at den bruker en annen protokoll for å overføre MMS og i skrivende stund så sier Telenor at det ikke virker her i landet og da er vel sjansen for at det funker i et nett i USA minimal eller hva?

Valget av ny tlf står mellom P800/P900, 6600 eller rett og slett en T610. Liker bra standby tid så da blir vel hybridene danket ut av T610 vil jeg tro?

Ble litt springende innlegg det her men setter stor pris på noen erfaringer/svar i denne forbindelse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke vært der med min men så vidt jeg vet så selges den ikke der borte så det kan nok bli vanskelig å få "alt" på tlf til å virke. Sånn generelt ligger USA enda lenger tilbake enn oss år det gjelder mobilteknologi så jeg hadde ikke satset på at det virker. Ok de har et par tjenester som vi savner, tv på mobilen bla, men den jevne amrikaner synes at fargeskjerm er helt rått.

Lenke til kommentar

Jeg har en kollega av meg som er på ferie i NY nå med sin 6600. Å ringe fungerer, derfor den er triband...i de stedene i USA de har GSM nett. De har ikke det overalt heller.

Det det kommer ned til er Roaming avtaler Telenor/netcom har med teleselskaper i USA.

GPRS og MMS er så nye tjenester at det er MEGET få roaming avtaler på plass..så jeg ville ikke regne med det.

MEN, du kan sette opp en mail konto på mobilen din mot GSM nette...da betaler du for tiden du er online...og ikke dataen sendt...som kan gjøre det dyrt..men vil fungere.

AKIRA

Lenke til kommentar

Ifølge Telenor så har de roamingavtaler med AT&T og T-Mobilde mht GPRS og det er vel igrunn det eneste jeg trenger for å sende MMS? MMS pakken blir jo sendt til Norge til en dedikert MMS server som tar seg av pakken videre til den jeg skal sende til. Så lenge det er GPRS støtte i det nettet jeg befinner meg i så burde vel MMS funke?

Er fullstendig klar over at USA er et par hakk tilbake ifht oss mht GSM... Og for ikke å glemme måten de håndterer penger... Sjekker er fortsatt det eneste "sikre" for den gjengse amerikaner... Og bilde på VISA kortet var det mange som misunte meg sist gang jeg var over... Merkelig land...

Lenke til kommentar

Jeg var i USA i sommer med min T610. Var absolutt ingen problemer med å ringe/sms/mms/gprs der borte. Vet at 6600 har en annen standard på mms fronten, så du burde vel sjekke med operatøren om de støtter det. Men selve teknologien er i alle fall i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...