Jesper Karsrud Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Hei. Jeg har problemer med å skrive frames (igjen, som noen kanskje ser) Får ikke bort frameborder. har skrevet koden slik: <html> <head> <title>VegiBoys!!!</title> <meta name="keywords" content="The Gang, Movies, Other Stuff" /> <meta http-equiv="refresh" content="100" /> </head> <frameset rows="15%,50%" border="0" framespacing="0"> <frame src="logo.htm"> <frameset cols="20%,75%" border="0" framespacing="0"> <frame src="meny.htm"> <frame src="førsteside.htm"> </frameset> </frameset> </html> Hvor ligger feilen i koden? Lurte forresten på en ting til: Hvordan får man låst størrelsen på siden til f.eks 1024x768 piksler? Må jeg bruke stylesheet eller er det mulig uten også? På forhånd takk Endret 27. november 2003 av Jibril2k Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 <frame frameborder="0"> 0 kan byttes ut med "no". Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Hjalp ingentng... delestripene ble bare større... Lenke til kommentar
PT Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Lurte forresten på en ting til:Hvordan får man låst størrelsen på siden til f.eks 1024x768 piksler? Må jeg bruke stylesheet eller er det mulig uten også? Tror du kan bytte ut % med piksler... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hjalp ingentng... delestripene ble bare større... <frameset frameborder="0" Prøv det også, da... Har du siden på nett? Link? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 har ikke siden på nett enda, nei... må skaffe meg en plass å legge den ut først. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 har ikke siden på nett enda, nei... må skaffe meg en plass å legge den ut først. Ja, hjalp det siste? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 nope.. det hjalp ikke.. tror kanskje jeg blåser langt i det nå... gjør egentlig ingenting, litt stilig med hvite/grå striper på svart bakkgrunn! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Som nevt i første innlegget: hvordan kan jeg låse siden til f.x. 1024x768 pixler? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Putt inn noe CSS..: <frameborder style="border: 0px"> Og hvis du f.eks. vil ha bare helt flate streker, ikke de tjukke "3D"-strekene som f.eks. IE lager, kan du bruke style="border: 1px solid #RRGGBB" 1px er tykkelsen til streken, "solid" er hvordan type strek du skal ha. Her kan du velge mellom "none", "dotted", "dashed", "solid", "double", "groove", "ridge", "inset" og "outset". #RRGGBB: heksadesimal fargekode. De to første er rød, de to neste er grønn, og de to siste er blå. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Mon tro om jeg ikke har noe under borders her: http://tutorials.drange.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå