Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en som lagger i Bus Simulator 2012

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en PC som er 5 år gammel som jeg nå sliter med i forhold til et simulatorspill som jeg har kjøpt nå. Jeg har bare spilt Sims 3 på denne PC-en og det fungerte veldig fint.

Bus Simulator 2012 er spillet jeg har kjøpt og installert. Problemet er at det lagger så mye at det ikke er spillbart (5-8 sekunder)

Her er spillets systemkrav:

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=8112&game=Bus%20Simulator%202012

Her er spesifikasjonene jeg fant for min PC:

Windows 7 Home Premium 2009 Microsoft Service pack 1

Klassifisering 4,3 (Windows opplevelsesindeks

Prosessor: Intel® Core i5 CPU 650 @ 3,20GHz

RAM: 4GB (3,83GB kan brukes)

Systemtype: 64-biters operativsystem

RAM: 

Og skjermdriveren er oppdatert til nyeste versjon:

Intel ® HD Graphics (Core i5)

DAC-type: Internal:

BIOS_info: Intel VIdeo BIOS

TOtalt tilgjengelig skjermminne: 1696 MB

Dedikert skjemminne 64 MB

Systemskjermminne 0 MB

Delt systemminne 1632 MB

Skjermoppdateringsfrekvens: 60 Hertz

Har forsøkt forskjelligeoppløsninger på skjermen, vet ikke om det har noe å si. Vet heller ikke om det har noe å si at jeg bruker TV-en i stua som skjerm(40 tommer?). Det er ikke bildekvaliteteten som er problemet, men at det lagger.

Når spillet har kjørt, så står det at den tar ca 1,5 GB (RAM?), 77% av "fysisk minne"

Prosessorbruk når spillet har stått på: opp til 70 %. Selv når ingenting går i bakgrunnen.

Jeg har ikke mye peiling på dette. Er det noe som åpenbart gjør at spillet er tregt på min PC? Jeg kan legge til at jeg aldri har hatt noe problemer med denne PC-en og at den alltid har vært like rask.

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken oppløsning kjører du spillet på? Sannsynligvis 1080p. Forsøk å sette ned til 720p. Dette kan du gjøre i spillets «options»-meny.

Dersom dette ikke går, setter du ned grafikkinstillingene i spillet. Sett først ned til low. Hvis dette går fint prøver du medium.

Dersom low er for lavt må du bare erkjenne at maskinen, mer spesifikt grafikkprosessoren, er for svak. Du kan kjøpe et billig grafikkort på Finn, i prisklassen 600-1000 kr, dersom du vil spille spill fra 2011-13. Du kan finne GTX 750 ti eller Gtx 950 for en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Nå har jeg forsøkt å kjøre spillet med 720p (laveste), i selve grafikkinnstillingene på spillet, ikke PC-en. 

Og det gjorde det en god del bedre. Men fremdeles er det så tregt at spilleopplevelsen ikke er bra nok. Det lagger fremdeles. Mens jeg spilte sjekket jeg prosessorbruken, og den sto på 60-70%. Dette er vell alt for mye? 

Er det riktig om jeg da konkluderer med at jeg må bytte ut RAM fra 4GB som jeg har nå til 8GB? Eller kjøpe nytt grafikkort? Jeg er villig til å kjøpe det som trengs her, med mindre det koster meg mange tusen å oppgradere PC-en. 

• rep_up.png
  •  
  • 0
Lenke til kommentar

Det har ingenting med prosessorbruk å gjøre.

Den integrerte grafikkprosessoren er rett og slett ikke bygget for spilling, kun for bilde/video.

Kjøp et billig 950 eller lignende, evt noe 470 fra AMD samt litt mer minne så er du nok i gang igjen.

Forvent å betal rundt 2 lapper for dette.

Lenke til kommentar

<p><p>

Takk for svar! :)

Nå har jeg forsøkt å kjøre spillet med 720p (laveste), i selve grafikkinnstillingene på spillet, ikke PC-en.

Og det gjorde det en god del bedre. Men fremdeles er det så tregt at spilleopplevelsen ikke er bra nok. Det lagger fremdeles. Mens jeg spilte sjekket jeg prosessorbruken, og den sto på 60-70%. Dette er vell alt for mye?

Er det riktig om jeg da konkluderer med at jeg må bytte ut RAM fra 4GB som jeg har nå til 8GB? Eller kjøpe nytt grafikkort? Jeg er villig til å kjøpe det som trengs her, med mindre det koster meg mange tusen å oppgradere PC-en.

• rep_up.png
  • 0

Da jeg skrev at grafikkprosessoren antagelig var for svak mente jeg grafikkortet, ikke selve prosessoren. I maskinen din er det et integrert grafikkort i prosessoren. Slike integrerte grafikkort er ikke ment for spilling, kun gi bilde på skjermen for å utføre lettere oppgaver i windows.

Du trenger et seperat grafikkort. Som jeg skrev bør du se på bruktmarkedet etter GTX 750 ti. Forleden så jeg et kort til 800 kr på finn.no.

Tror ikke du behøver å kjøpe mer ram for å spille Bus Simulator 2012.

Hvis du ikke vil bruke penger på grafikkort kan du alltids kjøpe en bussbillett og oppleve the real deal!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...