laurenz Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hei, Jeg er på gang med å sette i gang et støre prosjekt i ASP. Problemstillingen jeg står ovenfor nå er om jeg skal putte alt i en stor database eller mange små. Saken er at det kommer til å bli mye info som skal ligge i en database. Hvis jeg lager kun 1 DB så blir den mange MB stor. Alternativet er å lagge mange små. Mitt spørsmål hva som er å foretrekke, hva vil være raskest for brukeren og belaste serveren minst? Jeg har lettet "overalt" men finner ikke noe om emnet. SQL-server har jeg ikke råd til desverre... hilsen, Laurenz Lenke til kommentar
Ze0s Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 så det er access det er snakk om? min erfaring er en stor istedet for mange små. du kan nesten sammenligne det med å kopiere mange små filer i motsetning til en stor fil. en stor fil går mye raskere... Lenke til kommentar
Inge_aning Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jag antar att all data ska henge sammen på ett eller annet sett. derfor er en stor db best. att kommunisere mellom databaserna er ikke lønnsomt. har datane ikke noen sammenheng så kan man dele opp datane i flere db. se på det som en applikation, er det noe som er helt oavhengig noe annet så kan det vare en egen db. Er bara db-n riktigt normalisert, indexert, inneholder alle relevante relationer, så er det ikke noe problem med å ha en stor db. har sølv varit med om å designe en db som akkurat nå inneholder 16 gb med data, og den virker fint. maintainance er også viktig så ikke transactionsloggar går fulla. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Og hvor snakk er det snakk om?..går jo kansje an og koble opp asp mot MysQL? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå