Gå til innhold

LA Times i Aleppo

Anbefalte innlegg

http://www.latimes.com/world/middleeast/la-fg-syria-aleppo-media-war-20160830-snap-htmlstory.html

Det virker som LA Times lever i en annen verden enn norske media.

De lever i en verden kalt virkeligheten, der opprørerne i Aleppo drepte nesten like mange sivile i August som det regjeringshæren gjorde:

"According to the Syrian Observatory for Human Rights, a pro-opposition watchdog with a network of activists in Syria, 218 civilians, including 46 children, were killed in Aleppo in the month of August alone as a result of government airstrikes on opposition-controlled neighborhoods.

Although loyalist forces control the skies, rebels have lobbed hundreds of mortar shells into western Aleppo. Many of the explosives are crude gas canisters repurposed for the indiscriminate shelling that killed 178 civilians in government-held areas in August. The death toll among children there was even higher; the observatory put it at 52."

Burde norske medier også gi oss litt kontakt med virkeligheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke huske å ha sett noen overskrifter i norsk media om opprørernes ofre i vest-Aleppo, har du? Googler jeg etter "vestaleppo" får jeg opp "viser resultater for øst aleppo".

Googler jeg etter "vest aleppo" (to ord) får jeg ikke det svaret, men jeg får fortsatt mest bare treff om øst aleppo, og ingen overskrifter om ofre i vest aleppo.

Hvis det hadde vært Israel som hadde opplevd at 178 sivile ble drept på en måned, så ville de svart med å drepe 800 til 1000 av fienden. Og Vesten ville ha støttet dem, og gitt dem våpen. Når Syria svarer med å ta livet av drøyt 200, så er de Hitler og Satan inkarnert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...