Redaksjonen. Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Skal gjøre det lettere for bransjen å gå over til elbil.Eltaxi: Dette er Norges første taxi-lader Lenke til kommentar
Larsaarland Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Sykehus og flyplasser må være perfekte steder å ha lasestasjoner siden det er mye venting. 2 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Sykehus og flyplasser må være perfekte steder å ha lasestasjoner siden det er mye venting. Av en eller annen grunn står det alltid 5-6 taxier på busstasjonen i Bergen, kunne hatt noen lade punkter der og. Lenke til kommentar
Trond Strøm Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Uber har stort sett tilgjengelige elbiler. Er en del leafer som går i Oslo. En av de viktigste grunnene for meg for å velge Uber Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 "Laderen er finansiert av Oslo kommune og Fortum." Hvorfor finansiert av Oslo kommune ( også)? Hvis dette fører til bedre lønnsomhet gjennom lavere driftsutgifter burde vel drosjeeierforeningen finansiere/sette opp slike selv? Og det er vel mange drosjer som greier seg med 40 mils kjøring på en vakt? Hvis bilen kjøres døgn-kontinuerlig med flere sjåfører, burde man kanskje prøve Hydrogen. ( Jada, Hydrogen-el er ikke så effektivt som batteri-el , men begge deler er forurensningsfrie lokalt, og drivstoff -utgiftene er en liten del av drosjeregningen.) Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 "Laderen er finansiert av Oslo kommune og Fortum." Hvorfor finansiert av Oslo kommune ( også)? Hvis dette fører til bedre lønnsomhet gjennom lavere driftsutgifter burde vel drosjeeierforeningen finansiere/sette opp slike selv? Og det er vel mange drosjer som greier seg med 40 mils kjøring på en vakt? Hvis bilen kjøres døgn-kontinuerlig med flere sjåfører, burde man kanskje prøve Hydrogen. ( Jada, Hydrogen-el er ikke så effektivt som batteri-el , men begge deler er forurensningsfrie lokalt, og drivstoff -utgiftene er en liten del av drosjeregningen.) Halvtime lunsjpause eller utnyttelse av det som ellers ville vært dødtid kan gi opp til 80% fullt batteri. Selv 15 minutter her og der er tilstrekkelig for å kunne holde det gående lenge. Men ja, her kunne drosjenæringen selv sørget for hurtigladestasjoner, da de ofte har tilhold nær tog, trikk og t-banestasjoner samt kjøpesenter og sykehus, der det burde være mer enn god nok infrastruktur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå