TerrorMan Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg må tilbake til problemene jeg har i oppstarten igjen. Jeg begynner å bli RIMELIG lei av å sitte å måtte trykke av og på i opp til en time for å få noe som helst bilde på skjermen. Jeg trykker på "power" og det skjer ingenting på skjermen, men maskinen starter. Har jeg flaks så starter skjermen, og da holder den seg helt til maskinen blir skrudd av/restartet. Det er ikke noe galt med skjermen heller, for jeg har testa flere andre. Jeg er ganske sikker på at det ikke er skjermkortet det er noe galt med heller, for jeg hadde det samme problemet med mitt gamle skjermkort. Helt siden jeg fikk den nye pc'n i mai egentlig har det vært sånn som dette. Da kjøpte jeg et MSI K7N2 DELTA-ILSR Socket A nForce2 Ultra400/MCP2T og en AMD Athlon XP 2600+ og Twinmos 2x512mb PC3200. Kan det ha noe med RAM'n å gjøre? Er desperat etter svar!! Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 De gangene jeg har vært borti det er pga at skjermen ikke får signaler og starter viser derfor ikke noe. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dette kan meget godt ha noe med RAM'en å gjøre ja. Prøv å kjør med bare en brikke i maskinen av gangen, og test på alle DIM, socket'ene. Dette for å forsikre deg om at det ikke er DIM socket på Hovedkort som er synderen. Lenke til kommentar
TerrorMan Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Har funnet ut at det ikke er noe med RAM'en, tror jeg. Den er i gang nu, med et Voodoo 3 3000 PCI kort ;P Testa 2 forskjellige AGP kort, men ingen funka. Radeon 9800 Pro kortet mitt funka ikke i pc'n til brodern, så det har gått åt vest tror jeg. Men har jo problemet med oppstarten enda da. Det var mye lettere å starte opp maskin med Voodoo kortet. Måtte bare trykke et par ganger. JEG tror det er hovedkortet, men det er kanskje bare meg.. Savner den gamle maskin min jeg;) Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Har du prøvd med annen RAM? MSI sine nForce2 kort er kjent for å være enda mer kresne på RAM en andre nForce2 kort. Slike feil vil fortone seg slik du beskriver, nesten som det skulle være dårlig kontakt siden den starter av og til. Mener også å ha lest noe om Twinmos 512MB brikker passer dårlig, men dette skal jeg ikke si 100%. Og selvfølgelig, det kan jo være kortet er gåent, men om så er tilfelle, så må jeg nesten anbefale at du tester med annen RAM før du sender det i retur, det kan jeg garantere deg at butikken du kjøpte det fra kommer til å gjøre når de tester det. Og da er det jo kjipt om de ikke finner noe galt. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 prøv å flash bios. hvis ikke kan det være hovedkortet. jeg hadde et problem at skjermen ikke boota i d hele tatt. jeg leverte pcn på service men det viste seg at nettverkskortet var svidd. og det gjorde at skjermen ikke ville boote. på mitt gamle msi kort ville skjermen bare boote annahver gang, tror ikke hovedkortet fikk nok strøm eller noe, men bare en teori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå