Gå til innhold

epost metadata

ChiaroScuro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får sett headere i outlook i w10, selv om det er begravet i menyene. Hvilken versjon av outlook benytter du?

E-post klienter benytter gjerne SMTP for sending av epost, da gjerne via relay, men det er bare en del av bildet.

I outlook, åpne mailen i eget vindu. File -> Properties. Der får du ett miniatyr vindu som ikke kan resizes som inneholder hele headeren.

Får sett headere i outlook i w10, selv om det er begravet i menyene. Hvilken versjon av outlook benytter du?

E-post klienter benytter gjerne SMTP for sending av epost, da gjerne via relay, men det er bare en del av bildet.

Version 17.7167.40721.0

I outlook, åpne mailen i eget vindu. File -> Properties. Der får du ett miniatyr vindu som ikke kan resizes som inneholder hele headeren.

Finner ikke Files - Properties.

Legger ved en ScreenDump

post-304477-0-92380300-1473339193_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Og du har ikke det valget når du åpner en epostmelding?

Nei, men jeg har alle andre tenkbare muligheter.

Jeg er nå i tvil om jeg bruker Outlook! Jeg trodde det, og øverst på skjermen står det Outlook, men FAQen finner jeg betegnelsen "Microsoft Mail and Calendar". Kan det være en POP3 klient, med forenklet GUI, for  Outlook? 

Lenke til kommentar

Der har vi det nok. Det er ikke outlook (trodde det var ny versjon, kjører gammel versjon på jobb).

Google tilsier at dette ikke er mulig i den innebygde varianten.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-outlook_mail/how-can-i-see-email-header-in-windows-10-outlook/98c1ae24-aae1-48d1-8b99-e13d79db97b6?auth=1

Usikker på om Windows lagrer epostene i klartekst på disk, i så tilfelle kan du kanskje finne dem der, men ville ikke satt penger på det.

Alternativt en 'ordentlig' epostklient :)

Lenke til kommentar

Der har vi det nok. Det er ikke outlook (trodde det var ny versjon, kjører gammel versjon på jobb).

Google tilsier at dette ikke er mulig i den innebygde varianten.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-outlook_mail/how-can-i-see-email-header-in-windows-10-outlook/98c1ae24-aae1-48d1-8b99-e13d79db97b6?auth=1

Usikker på om Windows lagrer epostene i klartekst på disk, i så tilfelle kan du kanskje finne dem der, men ville ikke satt penger på det.

Alternativt en 'ordentlig' epostklient :)

De ligger i klartekst i  C:Users\Username\AppData\Local\Comms\Unistore\data. Filene ligger i nummererte\alfabetiserte kataloger. Alle har .dat extension, men noen er text filer (kanskje .eml) og andre .jpg. En av jpg'ene er min avatar. En annen er et bilde jeg la ved en mail og en jpg fil har jeg aldri sett før? 

Også under \Comms ligger \UnistoreDB . Sikkert nøkkelen til \Unistore\data.

OBS! Ikke gjør noe med filene som du ikke hadde gjort i Registry.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...