ChiaroScuro Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 I forhistorisk tid, da jeg brukte elm til epost leser og også senere med Outlook Express, kunne jeg lese hele header'n. Det kan jeg ikke med Outlook (Win10) Kan noen anbefale en epost klient for window som lar meg lese metadata? Regner med at epost klienter fortsatt er SMTP. Lenke til kommentar
process Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Får sett headere i outlook i w10, selv om det er begravet i menyene. Hvilken versjon av outlook benytter du? E-post klienter benytter gjerne SMTP for sending av epost, da gjerne via relay, men det er bare en del av bildet. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 I outlook, åpne mailen i eget vindu. File -> Properties. Der får du ett miniatyr vindu som ikke kan resizes som inneholder hele headeren. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Får sett headere i outlook i w10, selv om det er begravet i menyene. Hvilken versjon av outlook benytter du? E-post klienter benytter gjerne SMTP for sending av epost, da gjerne via relay, men det er bare en del av bildet. I outlook, åpne mailen i eget vindu. File -> Properties. Der får du ett miniatyr vindu som ikke kan resizes som inneholder hele headeren. Får sett headere i outlook i w10, selv om det er begravet i menyene. Hvilken versjon av outlook benytter du? E-post klienter benytter gjerne SMTP for sending av epost, da gjerne via relay, men det er bare en del av bildet. Version 17.7167.40721.0 I outlook, åpne mailen i eget vindu. File -> Properties. Der får du ett miniatyr vindu som ikke kan resizes som inneholder hele headeren. Finner ikke Files - Properties. Legger ved en ScreenDump Lenke til kommentar
process Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Og du har ikke det valget når du åpner en epostmelding? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Og du har ikke det valget når du åpner en epostmelding? Nei, men jeg har alle andre tenkbare muligheter. Jeg er nå i tvil om jeg bruker Outlook! Jeg trodde det, og øverst på skjermen står det Outlook, men FAQen finner jeg betegnelsen "Microsoft Mail and Calendar". Kan det være en POP3 klient, med forenklet GUI, for Outlook? Lenke til kommentar
process Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Der har vi det nok. Det er ikke outlook (trodde det var ny versjon, kjører gammel versjon på jobb). Google tilsier at dette ikke er mulig i den innebygde varianten. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-outlook_mail/how-can-i-see-email-header-in-windows-10-outlook/98c1ae24-aae1-48d1-8b99-e13d79db97b6?auth=1 Usikker på om Windows lagrer epostene i klartekst på disk, i så tilfelle kan du kanskje finne dem der, men ville ikke satt penger på det. Alternativt en 'ordentlig' epostklient Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Der har vi det nok. Det er ikke outlook (trodde det var ny versjon, kjører gammel versjon på jobb). Google tilsier at dette ikke er mulig i den innebygde varianten. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-outlook_mail/how-can-i-see-email-header-in-windows-10-outlook/98c1ae24-aae1-48d1-8b99-e13d79db97b6?auth=1 Usikker på om Windows lagrer epostene i klartekst på disk, i så tilfelle kan du kanskje finne dem der, men ville ikke satt penger på det. Alternativt en 'ordentlig' epostklient De ligger i klartekst i C:Users\Username\AppData\Local\Comms\Unistore\data. Filene ligger i nummererte\alfabetiserte kataloger. Alle har .dat extension, men noen er text filer (kanskje .eml) og andre .jpg. En av jpg'ene er min avatar. En annen er et bilde jeg la ved en mail og en jpg fil har jeg aldri sett før? Også under \Comms ligger \UnistoreDB . Sikkert nøkkelen til \Unistore\data. OBS! Ikke gjør noe med filene som du ikke hadde gjort i Registry. Endret 9. september 2016 av Thonord Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Kan noen anbefale en epost klient for window som lar meg lese metadata? SeaMonkey mail eller Thunderbird. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå