trine83 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Hei! Dette har plagd meg i ÅREVIS!! Så nå søker jeg hjelp på nettet! Da jeg var barn, type begynnelsen av 90-tallet, hadde lokalbutikken min (Samvirkelaget var det vel den gangen) en melkesjokoladeplate som var FANTASTISK. Sjokoladen jeg kjøpte var appelsinsjokolade. Rutene var opphøyet, altså de var ganske tykke og bulte opp på midten av hver rute. Pakningen var helt gjennomsiktig, med skriften trykket på plasten. Tror nok den var oransje på den med appelsinsjokolade og brun på en som var vanlig (eller mørk, husker ikke helt). Det kan godt hende at denne var i salg fra slutten av 80-tallet og et lite stykke utpå 90-tallet, men jeg husker at den ble borte "tidlig" i min sjokolade-elskende tid. Så! Anyone know? Stikkorda her er altså: * gjennomsiktig pakning * appelsinsjokolade * "Høye" ruter * Plata var bred, sikkert 6 ruter i bredden og et par fler i lengden * 80/90-tallet * off-brand! * dritgod. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Klarer du å finne bilde på google? Nærmeste jeg fant på google bildesøk. F.eks: Lenke til kommentar
trine83 Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Klarer du å finne bilde på google? Nærmeste jeg fant på google bildesøk. F.eks: Google gav meg ingenting. Den sjokoladen der er jo ikke i plate og den fins ennå! Er forsåvidt sykt god den også, men ikke så god som dette barndomsminnet mitt..! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Husker veldig vagt selve formen på sjokoladen med opphøyde ruter og tror det fantes flere smaker. Kan den ha vært svensk? Lenke til kommentar
trine83 Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Husker veldig vagt selve formen på sjokoladen med opphøyde ruter og tror det fantes flere smaker. Kan den ha vært svensk? Kanskje? Kanskje? Hadde jeg bare husket hva som sto på pakka..! Ja, da hadde jeg jo forsåvidt ikke hatt dette problemet nå. Men kan helt klart ha vært svensk ja, tror nok den var utenlandsk..! Har nå mailet både Freia og Nidar, i håp om at sjokoladehjernene der kanskje har en oversikt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Muligens laget av Cloetta. Lenke til kommentar
trine83 Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Muligens laget av Cloetta. Sendt spørsmål til dem også nå. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Muligens laget av Cloetta.Sendt spørsmål til dem også nå. Ok, Samvirkelaget/Coop hadde også på den tiden en del produkter fra Cloetta, og det høres litt ut som et produkt fra dem basert på designet. Lenke til kommentar
trine83 Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Muligens laget av Cloetta.Sendt spørsmål til dem også nå. Ok, Samvirkelaget/Coop hadde også på den tiden en del produkter fra Cloetta, og det høres litt ut som et produkt fra dem basert på designet. Ja, det var en bitteliten bjelle som ringte, så kan godt hende...! Håper noen der ute vet for sikkert og kanskje til og med finner et bilde. Aller helst....PRODUSERE MER... 1 Lenke til kommentar
trine83 Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Nidar var det ikke! De tror kanskje Minde, så jeg mailer! Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Jeg husker Coop solgte ekstra store sjokoladeplater som kan minne litt om din beskrivelse for et par tiår siden. Gjennomsiktig plast og store segmenter som bulet på midten og - ikke minst - kostet en god del mindre enn Freia/Nidar. Disse ble så vidt jeg vet laget av Marabou i Sverige. Lenke til kommentar
uruvon Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Nordchocklad var navnet, 250-gram plater. Jeg mener de til å begynne med bare hadde blå-hvit Samvirkelagsinnpakking, men senere fikk de Nordchockladnavnet på pakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå