Gå til innhold

Revision M Chassis?

asicman

Anbefalte innlegg

Vurderer nytt hovekort til en ny server:

http://www.supermicro.com/products/motherboard/xeon/c600/x10srl-f.cfm

Men det står "To support the new generation Intel® Xeon® processor-based motherboards, Revision M chassis is recommended. Please talk to your sales representative for details."

Noen som vet hva disse rev M innebærer? Jeg har et eldre 4U kabinett jeg ænsker å bruke. Er dette noe SuperMicro har funnet på for å selge deres egne kabinetter til deres egne hovedkort?

Evt kan noen anbefale et brukbart server ATX hovedkort med 8 eller flere SATA, 1x E5/E3v4, samt minst 64GB ECC RAM

EDIT: Helst nyere v4 CPU støtte

Endret av asicman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En som hadde samme spørsmål som deg:

For X9D mainboard Series (any form factor) revision M is indeed mandatory, any older chassis revision is 100% not compatible

There are differences in mainboard mounting, heatsink mounting and powersupply revisions

Bortsett fra det virker det som dette oppfyller kravene dine.

https://www.prisguide.no/produkt/asrock-x99-extreme4-3-1-275182

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Takk. Har ikke sett andre leverandører som snakker om tilsvarende.

Trenger ingen crossfire/sli og har mer lyst på IPMI i et serverkort. Jeg får kanskje forsøke å finne ut hva som skal til av modifikasjoner, evt. om det er andre leverandører som har hovedkort rettet mot servere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk. Har ikke sett andre leverandører som snakker om tilsvarende.

Trenger ingen crossfire/sli og har mer lyst på IPMI i et serverkort. Jeg får kanskje forsøke å finne ut hva som skal til av modifikasjoner, evt. om det er andre leverandører som har hovedkort rettet mot servere.

Hei, 

Dette er listen over hovedkort som Supermicro har til v4. De er ikke leveranseklare over alt, og noen av dem kan bare bestilles 10 stk av.

Selv vurderer jeg et kort som har innebygd SAS. Det er ikke mye dyrere enn high end kortene til ASUS, men da får du ganske mange ekstra diskporter. SAS->4xSATA overgangskabler finner du lett på EBay, så dette kortet kan til sammen ha 18 SATA disker koblet til.

Eneste bakdelen er at alle disse hovedkortene er sokkel 2011 (ikke 2011-3). Det betyr at det ikke er så mange prosessorer tilgjengelig i øyeblikket, men jeg har fått vite at Lambda-tek i Storbritannia (som sender til Norge) får inn Intel Xeon E5-2650V4 - 2.2 GHz - 12-core - 24 threads - 30 MB cache - LGA2011 Socket - OEM i løpet av måneden. 

Personlig har jeg veldig lyst på X10DRH-C som Euro-Tec selger og som Lamda-tek selger. Problemet er at det er 10 pakk, og det er så stort kort at jeg må modde mitt eldgamle Cooler-Master Stacker kabinett, men hovedkortet skal passe, men jeg kom på at jeg har glemt å sjekke hva slags power-kabel jeg kan bruke, det er ikke sikkert vanlig ATX kan brukes på dette spesialkortet. Lambda-tek selger også kortet i kabinett (10pakk), og da koster det svimlende 18000 per stykk, kabinett, 2x redundant PSU og hovedkortet. Så alt annet kommer i tillegg...

Men fordelen er 4 stk PCI-e X16 spor, som har dobbelt spacing, dvs at grafikkortene ikke dekker over andre PCI-e spor, noe som er problemet med f.esk. Vanlig ATX og E-ATX kort.

PS, det lønner seg ofte å søke hos Multicom også, de har mye Supermicro utstyr i sitt utvalg.

Mvh,

Paul 

Endret av spdyvkng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...