Øystein1 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Heisann! Skal ha meg ny pc, og trenger hjelp med å vite hvilken som er best. Tenker å holde meg innafor 15k +- en tusenlapp elns. Det er viktig at det er en 15'' siden den kommer til å bli brukt litt i skolesammenheng. (kjipt å drasse rundt på en 17'' ) Hva anbefaler dere? Mvh Øystein Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 F.eks noe ligdene som: Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel Core i7-6700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD 7200rpm, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS, 25mm tynn Best i Test og Terningkast 6 på DinSide.noTynn gaming laptop med god spillytelse på en matt Full-HD IPS-skjerm med Nvidia G-SYNC6. gen. Intel® Core™ i7-6700HQ-prosessor (Skylake) GeForce GTX 1060 6GB skjermkort 15.6" Full-HD IPS-skjerm 8GB DDR4 RAM 1TB HDD 7200rpm 25mm tynn Ville hatt mere ram og m.2 SSD f.eks samsung 950 Pro eller Intel® SSD 600p Series 512GB PCIe M.2 NGFF 80mm PCIe 3.0, x2, x4, 3D1, TLC, up to 1775/560MB/s read/write Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 For 15 000+ MÅ du kjøpe en laptop med 1060 eller 1070. Ikke gå i fellen ved å kjøpe 970m eller 980m. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Merket meg at Multicom tilbyr «død pixel-garanti» i 45 dager for 500 kr. Dette er penger ut vinduet, da selger har ansvar for å levere en skjerm uten døde pixler. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Merket meg at Multicom tilbyr «død pixel-garanti» i 45 dager for 500 kr. Dette er penger ut vinduet, da selger har ansvar for å levere en skjerm uten døde pixler. What, det er jo en scam. Noen burde kontakte dinside.no og forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Merket meg at Multicom tilbyr «død pixel-garanti» i 45 dager for 500 kr. Dette er penger ut vinduet, da selger har ansvar for å levere en skjerm uten døde pixler. Jeg tror de tilbyr det til sine maskiner som kan konfigureres. Og det er absolutt en grunn til å ikke vurdere Multicom. Men jeg tror nok de har sitt på det tørre. Ihvertfall om de henviser klart og tydelig til ISO standarden de forholder seg til for vurdering av om LCD panelet er i god stand. Så tilbyr de altså en "garantert" ingen døde pixler garanti på toppen av den standarden. Jeg husker ikke loven helt på dette punktet. Men forestiller meg at det er slik at disse PC'ene blir å regne som "tilvirkningskjøp". Og at dermed kan Multicom ta betalt for arbeidet med å sette maskinen i sammen, dersom du skulle velge å benytte angreretten fordi du mener LCD panelet ikke er godt nok med pixel feil. Dersom PC'en er ferdigkonfigurert, så kan du bare levere den tilbake på angreretten om du finner pixelfeil. Men det vil gjerne koste deg returportoen, ikke at det er unormalt andre steder heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå