aklla Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Jeg har kjøpt en projektor og montert den opp, men bildet er for lite i forhold til lerretet, ganske mye også. Går det ut over kvaliteten om jeg stiller den ganske mye på skrått slik at avstanden blir større eller går det bra? Evt hva skal man se etter med en prosjektor for å få stort nok bilde? De jeg har drevet med tidligere har hatt stor mulighet til å justere bildet, men min har veldig liten Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Her er det en ganske god kalkulator for ulike projektormodeller, og hvilken avstand de må settes for å gi riktig bilde https://www.projectorscreen.com/projector-screen-calculators Stort sett så går det ganske bra å ha projektoren skrått, for deretter å stille på bildet, men jeg antar at det også varierer mye fra modell til modell. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Oida, det så komplisert ut. Har ikke montert lerretet enda engang, så det blir litt tungvindt. Men skal se hva jeg får til i morgen. Jeg er helt blank på projektorer og slikt Lenke til kommentar
K-van Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Viss du vil sette projektoren skrått, så er det lens shift eller keystone som gjelder. Fant ein fin artikkel som beskriver dei forskjellige konsepta. Kort fortalt så er det lens shift som er den beste måten, men er det ikkje alle projektorer som har moglegheita til det. Og ofte kun horisontal korrigering. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Jeg har kjøpt denne, https://www.komplett.no/product/877207/tv-lyd-bilde/projektorer/hjemmekino/benq-3d-dlp-projektor-th670s Den har keystone, noe det ser ut som vil påvirke kvaliteten en del ettersom det er digitalt. Tar imot tips til andre projektorer også, til samme prisklasse-ish, men kan strekke meg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Her er det en ganske god kalkulator for ulike projektormodeller, og hvilken avstand de må settes for å gi riktig bilde https://www.projectorscreen.com/projector-screen-calculators Stort sett så går det ganske bra å ha projektoren skrått, for deretter å stille på bildet, men jeg antar at det også varierer mye fra modell til modell. Dette skjønte jeg ikke mye av, fylte ut men der stopper der.Jeg har størrelse på lerretet og avstand, jeg mangler riktig projektor som gir den størrelsen på den avstanden. Lerretet er 108", 16:9og projektoren er 3m unna. Endret 9. september 2016 av aklla Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 (endret) Du brukte feil del av kalkulatoren, det er versjonen nede til høyre (på desktop) som du skal bruke. Mulig den krever flash EDIT: Så at du har skrevet både størrelse på lerret modell på projektoren. Det blir muligens i nærmeste laget med 3m Endret 10. september 2016 av Mixy Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 3m er i nærmeste laget ja, har alt sendt inn retur på den BenQ W1110, https://www.komplett.no/product/877206/tv-lyd-bilde/projektorer/hjemmekino/benq-3d-dlp-projektor-w1110s vil den funke? Skjønner meg virkelig ikke på den kalkulatoren... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Det skal fungere fint Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Eller er det noen andre, bedre projektorer jeg bør se på? Den BenQ-saken ble plukket da en annen har denne på samme avstand på samme størrelse, men aner ikke hva jeg bør se etter når det gjelder projektorer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Eller er det noen andre, bedre projektorer jeg bør se på? Den BenQ-saken ble plukket da en annen har denne på samme avstand på samme størrelse, men aner ikke hva jeg bør se etter når det gjelder projektorer. Ingen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Funker Acer X152H ? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/projektor-og-lerret/X152H/acer-projektor-x152h Har bare ipad tilgengelig og den siden funker ikke på ipad... Endret 28. september 2016 av aklla Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Nei, den kan bare zoome 20%. Minimum avstand til 108" er 3,6m Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Litt for sent svar, men takk alikevel. Det var tilbud men det varte til 24, men fikk tak i en pc litt før den tid Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Beklager, men prosjektorsekretæren din har bare kontortid 0600-2000 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Hva skal til for å endre det til 1600-0800? Neida, har funnet ut av den kalkulatoren, men ettersom Eidsiva bredbånd ikke klarer å gjøre jobben sin har jeg ikke tilgang til pc med nett hele tide lengre og jeg er allerede langt over kvoten på 4G. Har ikke noe hast med å finne en, så tar det på tilbud om det kommer noe innen fornuftig tid Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Har du vurdert å bare kjøpe en projektor med bedre kastelengde? Altså større bilde på kortere avstand? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå