AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 God kveld! Sikkert nok av disse trådene, men her er jeg altså. Ungkaren som alltid hadde unormalt mye hårvekst og måtte til frisøren helst månedlig for å ikke få afro. Over bare noen få uker har jeg merket at det har blitt litt tynt i høyre vike samt tynnere der det populært kalles måne. Det jeg lurer på er om noen vet om dette kan bare være midlertidig som årsak av stress / dårlig kosthold, to ting jeg scorer greit på de siste ukene, eller om dette er bare noe å finne seg i? For de som måtte mene at det ikke er krise og alle menn overreagerer så er det faktisk litt (helt) krise for meg da jeg har en hodestørrelse i plussutgaven. Takker for svar! Anonymous poster hash: 05771...87e Anonymous poster hash: 05771...87e Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Neppe midlertidig. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Og neppe kosthold, neppe stress. Mest sannsynlig gener. Det eneste som hjelper er transplantasjon. Dyrt, men kanskje tar det flere år før andre enn du merker hårtapet, og da har du spart opp nok. Forutsatt at du ikke kaster bort pengene på vidunderkurer. Stå imot, og legg pengene på sparebøssa. Tenk langsiktig. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Hvorfor ikke bare ta en konsultasjon med fastlegen din? Kanskje du får vite hvor langt du har kommet i prosessen, og om det er noen eventuelle medisiner du kan prøve. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Hvorfor ikke bare ta en konsultasjon med fastlegen din? Kanskje du får vite hvor langt du har kommet i prosessen, og om det er noen eventuelle medisiner du kan prøve. Spørs hva fastlegen synes, da? Den kjente fastlegen Gisle Roksund i Skien er i avisa fordi han nektet en elev sykemelding: "Dagens unge læres opp til å oppsøke lege for bagateller" Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Tja, transplantasjon er ikke det eneste som hjelper. Kosthold og stress er faktorer som spiller inn. Det sies at en av hovedårsakene til skallethet er et biprodukt av testosteron kalt DHT. Dette kommer ut gjennom hodebunnen som fett og har ødeleggende effekt på hårrøttene. Ikke det at jeg har prøvd det, men det finnes produkter som hemmer DHT, og shampo som tar knekken på DHT i hodebunnen. Selv smører jeg fett/olje i hodebunnen i håp om at det skal forebygge fremtidig hårtap. Det fungerer jo også som hårprodukt. Men, hårtap er først og fremst genetisk betinget som noen her påpeker. Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 De fleste menn får viker, det er helt normalt, og det gjør deg ikke noe mindre sexy, så bare slapp helt av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå