Gå til innhold

(Utrolig) Billig Hitachi 4 TB disker.

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ukjent butikk, fant ikke organisasjons nr lett synlig. Og egentlig ikke så fryktelig mye billigere.

? Dette er vel over 1000,- billigere enn billigste annen butikk jeg finner.

Men det ringer et par varselbjeller når det gjelder seriøsiteten på den der nettbutikken. Ikke minst at all annen kontaktinfo enn telefon mangler. Og at de ikke har organisasonsnr på siden - noe som egentlig er et krav. Kan se for meg at support kan bli en utfordring.

Samtidig, ved en nøyere sjekk, er dette et firma som har bestått noen år, levert regnskap som det skal og virker forøvrig legitimt nok.

Lenke til kommentar

Seagate Barracuda 4TB til ca 1300 kr på cdon.no.

Hadde heller kjøpt i større seriøst butikk, kan være grosist som sender fra kina som ikke oppgir med moms eller har andre betingelser oversatt til norsk for å lure norske kjøpere så kommer brev fra tollvesenet at den harddisken har blitt stoppet i tollen du må betale ca 800 kr for tolllager\tollbehandlig og frakt ekstra. Det er veldig sur utgift og til og med etter noen måneder mister du reklamasjonsrett.

harddisker ville jeg ikke kjøpt på ebay eller kina forhandlere da de ryker fort.

Så derfor 2 års reklamasjonsrett er en fin ting.

Lenke til kommentar

Er vel 5 års reklamasjonsrett på harddisker. Selv benyttet meg av dette etter 4 år.

Det var nytt for meg, må være garanti du snakker om da?

Da jeg vet billige Seagate etc ofte er beregnet 2 år.

Da harddisker er slitedeler deluxe særlig med vibrasjoner eller bevegelse.

Vet ikke om det er feil men jeg har hatt mere problemer med 8 TB diskene en andre så des flere plater og med helium tror jeg levetiden ikke blir like god?

Men får du byttet harddisken innen 2 år kan garantien utvidet siden det er per harddisk, ikke pr kunde.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Fant også bekreftelse her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=378625&page=2

Men hvis man slår harddisken av og på hyppig er det ganske god ordning å ha 5 års reklamasjonsrettighet.

Min personlige erfaringer er eldre harddisker holder lengere ved normalt bruk en nye.

SSD disker er nok ment å vare vesentlig lengere med untatt mye skriving da eneste er kontrolleren som kan gå istykker.

Men da vet jeg det til en annen gang. Trodde først kun enterprice diskene var beregnet til 5 års bruk. De er langt fra billige.

Lenke til kommentar

Hardisker er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Ergo har du reklamasjonsrett i 5 år som forbruker i Norge. Dette vil da ikke gjelde hvis du kjøper fra utlandet.

https://no.wikipedia.org/wiki/Reklamasjonsrett

Heilt riktig. Er ein grunn til at eg heller ikkje selger brukte harddisker i nettbutikken min, sjølv om eg greier å få tak i brukte 2TB disker for 250kr stykket.

Endret av siDDis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...