thklinge Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Telefonen ser så deilig ut. Og endelig noen som dropper minijacken, blir spennende å se hva det fører til i markedet. Den lille overgangen til oldschool hodetelefoner er jo heller ikke helt krise å bruke hvis man absolutt må. To timer lenger batteritid lover også bra, er veldig fornøyd med batteriet på min nåværende iPhone. Det fører til at Apple blir mye rikere, på bekostning av kundene som må slite med svindyre adaptre og nye headset. Men det er jo "framskritt" messer menigheten.. Vel, Apple som alle de andre store produsentene skal jo tjene penger. Virker som du har noe personlig i mot mennesker som liker en Apple-telefon bedre enn andre. For meg, og mange andre som bruker trådløse hodetelefoner er det faktisk et framskritt at noen er modige i markedet og fjerner det unødvendige hølet som heller kan øke plass til f.eks. større batteri. Det var mange som klagde da Apple fjernet CD/DVD-rommen på Macene sine også, men få som bryr seg i dag. Liker man ikke løsningen så er det vel bare å kjøpe noe annet enn den nye iPhonen. Alle skal tjene penger ja, men de fleste gjør det ved å levere attraktive produkter som er riktig priset. Apple derimot har en menighet som svelger unna det meste av dumskap så til tross for at de fjerner minijacken så vil telefonene selge i hopetall. Jeg har overhodet ikke noe imot mennesker som liker halvspiste epler. Men et selskap som bevisst fjerner funksjonalitet for å tvinge produsenter og kunder over på en løsning der Apple drar inn sinnssyke summer på lisensinntekter, det synes jeg er råttent. 2 Lenke til kommentar
rasivert Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Dette er hvorfor jeg aldri skal ha Apple mobil. Kan ikke benytte vanlige høretelefoner uten adapter Hva lever Apple i? 1998? Så pga at Apple har gjort en endring på en telefon som enda ikke er kommet på markedet, så er det årsaken til at du aldri skal ha en Apple-mobil? Logikk er en fin ting. 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus? Du putter dem vel i den medfølgende boksen når de ikke er i bruk, og da regner jeg med at trådløs-funksjonen deaktiveres samtidig? For det er jo i boksen de lades og oppbevares når man ikke har dem i øret. Um, what? Poenget gikk vel mest på om hva du gjør dersom din elektroniske duppeditt må settes i flymodus (feks take off/landing). Ut med trådløse plugger og nytelse av deilig motorlyd? Nå har vel flyselskaper gått litt tilbake på dette. Ingen stryker vel med om en må sitte uten musikk under take off/landing. Men jeg ser poenget ditt. Nå er det ikke mange gangene jeg flyr i året da så jeg er jo ikke helt oppdatert. Uansett så fungerer jo BT om man har har satt enheten i flymodus, ved å aktivere den manuelt. Men det koker vel ned til hvilke regler flyselskapene opererer med. Noen reiseglade mennesker her? Jeg flyr ukentlig, hovedsakelig med SAS, Norwegian, Lufhansa eller British Airways og det må være nesten to år siden sist jeg måtte ta av bluetooth-headsettet under take off eller landing. Eneste gangene jeg kan få beskjed om å følge med er under sikkerhetsinstruksen. Bruker Bose QC35 nå for tiden og tidligere vekslet jeg mellom Parrot Zik 2 og Sennheiser Momentum Wireless med flere. Har mobilen i flymodus med bluetooth aktivert under hele flyvningen, ikke noe problem det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Se der, så ett ikke eksisterende problem da som jeg tenkte Endret 9. september 2016 av Mala Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Telefonen ser så deilig ut. Og endelig noen som dropper minijacken, blir spennende å se hva det fører til i markedet. Den lille overgangen til oldschool hodetelefoner er jo heller ikke helt krise å bruke hvis man absolutt må. To timer lenger batteritid lover også bra, er veldig fornøyd med batteriet på min nåværende iPhone. Det fører til at Apple blir mye rikere, på bekostning av kundene som må slite med svindyre adaptre og nye headset. Men det er jo "framskritt" messer menigheten.. Vel, Apple som alle de andre store produsentene skal jo tjene penger. Virker som du har noe personlig i mot mennesker som liker en Apple-telefon bedre enn andre. For meg, og mange andre som bruker trådløse hodetelefoner er det faktisk et framskritt at noen er modige i markedet og fjerner det unødvendige hølet som heller kan øke plass til f.eks. større batteri. Det var mange som klagde da Apple fjernet CD/DVD-rommen på Macene sine også, men få som bryr seg i dag. Liker man ikke løsningen så er det vel bare å kjøpe noe annet enn den nye iPhonen. Alle skal tjene penger ja, men de fleste gjør det ved å levere attraktive produkter som er riktig priset. Apple derimot har en menighet som svelger unna det meste av dumskap så til tross for at de fjerner minijacken så vil telefonene selge i hopetall. Jeg har overhodet ikke noe imot mennesker som liker halvspiste epler. Men et selskap som bevisst fjerner funksjonalitet for å tvinge produsenter og kunder over på en løsning der Apple drar inn sinnssyke summer på lisensinntekter, det synes jeg er råttent. Merkelig hvordan Apple tvinger meg over på nye løsninger de tjener fett med penger på.. Visste ikke at de tjente penger på at jeg fortsetter å bruke mine B&O BeoPlay H7 og Shure SE846 på en iPhone 7 Plus uten å kjøpe noe som helst ekstra. Du kan snakke deg rød og blå om idiotiske ting som "Applemenigheten" osv, men måten du fremstår i tråden på putter deg jo bare rett i stikk motsatt kategori som strengtatt ikke er noe bedre. Ekstrememinister den ene eller andre veien er ikke noe bedre enn den andre. Endret 9. september 2016 av RamGuy 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus? Du putter dem vel i den medfølgende boksen når de ikke er i bruk, og da regner jeg med at trådløs-funksjonen deaktiveres samtidig? For det er jo i boksen de lades og oppbevares når man ikke har dem i øret. Um, what? Poenget gikk vel mest på om hva du gjør dersom din elektroniske duppeditt må settes i flymodus (feks take off/landing). Ut med trådløse plugger og nytelse av deilig motorlyd? Nå har vel flyselskaper gått litt tilbake på dette. Ingen stryker vel med om en må sitte uten musikk under take off/landing. Men jeg ser poenget ditt. Nå er det ikke mange gangene jeg flyr i året da så jeg er jo ikke helt oppdatert. Uansett så fungerer jo BT om man har har satt enheten i flymodus, ved å aktivere den manuelt. Men det koker vel ned til hvilke regler flyselskapene opererer med. Noen reiseglade mennesker her? Jeg flyr ukentlig, hovedsakelig med SAS, Norwegian, Lufhansa eller British Airways og det må være nesten to år siden sist jeg måtte ta av bluetooth-headsettet under take off eller landing. Eneste gangene jeg kan få beskjed om å følge med er under sikkerhetsinstruksen. Bruker Bose QC35 nå for tiden og tidligere vekslet jeg mellom Parrot Zik 2 og Sennheiser Momentum Wireless med flere. Har mobilen i flymodus med bluetooth aktivert under hele flyvningen, ikke noe problem det. Flyr rimelig ofte selv og har utelukkende benyttet Bluetooth-headset siden 2010. Har aldri fått spørsmål eller trøbbel om bruk av Bluetooth på fly. Selv ikke da jeg brukte et som blinket blått for å vise at Bluetooth var aktivert. Skal forøvrig aldri ha et kablet hodesett igjen Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Jeg flyr ukentlig, hovedsakelig med SAS, Norwegian, Lufhansa eller British Airways og det må være nesten to år siden sist jeg måtte ta av bluetooth-headsettet under take off eller landing. Eneste gangene jeg kan få beskjed om å følge med er under sikkerhetsinstruksen. Bruker Bose QC35 nå for tiden og tidligere vekslet jeg mellom Parrot Zik 2 og Sennheiser Momentum Wireless med flere. Har mobilen i flymodus med bluetooth aktivert under hele flyvningen, ikke noe problem det. Jeg har flydd ukentlig det siste året selv. På typiske pendlerruter som jeg har vært mest på har jeg konsekvent hatt propper i ørene også under sikkerhetsinstruksen selv om de sier på høyttaleranlegget at det er forbudt. Jeg tipper de skiller pendlere fra f.eks. charterreiser. Endret 9. september 2016 av Nimrad Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Um, what? Poenget gikk vel mest på om hva du gjør dersom din elektroniske duppeditt må settes i flymodus (feks take off/landing). Ut med trådløse plugger og nytelse av deilig motorlyd? Jeg tror du overlever å skru av under avgang og landing. Hvis det i det hele tatt er nødvendig. Nettopp, vi er i 2016, og da ser vi på forskningen som viser at kommentarer som din om stråling er basert på overtro. Hjelper ikke hva du og jeg tror. Helt korrekt. Vitenskapen har talt. Stråleparanoiaen er grunnløs. Det er uproblematisk å gjøre aktiv støykansellering via 3,5mm minijack, Sony Xperia-telefonene har f.eks gjort det i årevis. Nå handlet det noe om å styre det fra telefonen - ulik grad av kansellering el.l. Alle skal tjene penger ja, men de fleste gjør det ved å levere attraktive produkter som er riktig priset. Apple derimot har en menighet som svelger unna det meste av dumskap så til tross for at de fjerner minijacken så vil telefonene selge i hopetall. Jeg har overhodet ikke noe imot mennesker som liker halvspiste epler. Men et selskap som bevisst fjerner funksjonalitet for å tvinge produsenter og kunder over på en løsning der Apple drar inn sinnssyke summer på lisensinntekter, det synes jeg er råttent. Hvem er du som tror du kan diktere hva riktig pris er? De aller fleste av Apples kunder er vanlige mennesker som kjøper produktene fordi de liker dem. Du antar at å fjerne minijacken er et stort problem. I realiteten er det sannsynligvis en ikke-sak for de fleste. Det at du synes noe er veldig viktig betyr ikke at folk generelt gjør det samme. Det oser bitterhet av innlegget ditt. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 De fjerner altså minijack samt tar en Sony ved å gjøre tlf tettere. Det var alt? Nei, det var ikke alt. Det er mange forandringer. Har du ikke fulgt med? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg flyr ukentlig, hovedsakelig med SAS, Norwegian, Lufhansa eller British Airways og det må være nesten to år siden sist jeg måtte ta av bluetooth-headsettet under take off eller landing. Eneste gangene jeg kan få beskjed om å følge med er under sikkerhetsinstruksen. Bruker Bose QC35 nå for tiden og tidligere vekslet jeg mellom Parrot Zik 2 og Sennheiser Momentum Wireless med flere. Har mobilen i flymodus med bluetooth aktivert under hele flyvningen, ikke noe problem det. Jeg har flydd ukentlig det siste året selv. På typiske pendlerruter som jeg har vært mest på har jeg konsekvent hatt propper i ørene også under sikkerhetsinstruksen selv om de sier på høyttaleranlegget at det er forbudt. Jeg tipper de skiller pendlere fra f.eks. charterreiser. Det har skjedd noen ganger på enkelte pendlerruter de siste to årene at jeg og andre flyvende har fått beskjed om å følge med på instruksen. Det er vel kanskje to måneder siden sist, da var det med Norwegian mener jeg. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Telefonen ser så deilig ut. Og endelig noen som dropper minijacken, blir spennende å se hva det fører til i markedet. Den lille overgangen til oldschool hodetelefoner er jo heller ikke helt krise å bruke hvis man absolutt må. To timer lenger batteritid lover også bra, er veldig fornøyd med batteriet på min nåværende iPhone. Det fører til at Apple blir mye rikere, på bekostning av kundene som må slite med svindyre adaptre og nye headset. Men det er jo "framskritt" messer menigheten.. Vel, Apple som alle de andre store produsentene skal jo tjene penger. Virker som du har noe personlig i mot mennesker som liker en Apple-telefon bedre enn andre. For meg, og mange andre som bruker trådløse hodetelefoner er det faktisk et framskritt at noen er modige i markedet og fjerner det unødvendige hølet som heller kan øke plass til f.eks. større batteri. Det var mange som klagde da Apple fjernet CD/DVD-rommen på Macene sine også, men få som bryr seg i dag. Liker man ikke løsningen så er det vel bare å kjøpe noe annet enn den nye iPhonen. Alle skal tjene penger ja, men de fleste gjør det ved å levere attraktive produkter som er riktig priset. Apple derimot har en menighet som svelger unna det meste av dumskap så til tross for at de fjerner minijacken så vil telefonene selge i hopetall. Jeg har overhodet ikke noe imot mennesker som liker halvspiste epler. Men et selskap som bevisst fjerner funksjonalitet for å tvinge produsenter og kunder over på en løsning der Apple drar inn sinnssyke summer på lisensinntekter, det synes jeg er råttent. Merkelig hvordan Apple tvinger meg over på nye løsninger de tjener fett med penger på.. Visste ikke at de tjente penger på at jeg fortsetter å bruke mine B&O BeoPlay H7 og Shure SE846 på en iPhone 7 Plus uten å kjøpe noe som helst ekstra. Du kan snakke deg rød og blå om idiotiske ting som "Applemenigheten" osv, men måten du fremstår i tråden på putter deg jo bare rett i stikk motsatt kategori som strengtatt ikke er noe bedre. Ekstrememinister den ene eller andre veien er ikke noe bedre enn den andre. Spinn ivei du, faktum består likevel. Apple opptrer forbrukerfiendtlig. 2 Lenke til kommentar
jornl Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Det de glemmer er at mange heller ikke vil ha trådløs stråling så nærme hodet hele tiden. Er det stråling som ikke er trådløs? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 (endret) Ser ut som Android fanboysa har inntatt Apple artikkelen, som vanlig <p> Samme ulla på andre siden. Har hatt en s7 edge nå i noen måneder. Og jeg tror jeg skal ha meg en iphone for første gang på noen år. Det er bare så mye feil med tlf. Batteritiden er også elendig nå enn hva den var når den begynte. Og ikke minst mangel på oppdateringer til eldre tlf som android folk nekter å kommentere. Du blir tvingt til å kjøpe den nyeste tlf for å få nyeste software. Android er også så.vanvittig dårlig optimalisert. Sliter mer med lagg på min samsung med 8 kjerner og x antall ghz. Enn samboern sin iphone 5s liksom. Valgfriheten er det store plusset med anroid. Men for ola nordmann skjønner jeg jo at apple er interessant. Å snakkr på et teknologi forum og tro det representerer virkeligheten blir så inderlig feil. Jeg er ikke kjempe fan av apple..men jeg gir de honnør for å satse på ting de tror på. De valgte å kutte ut flash for noen år siden. Folk skrek som faen. Og hva skjedde? Til og med på android. Om det er diskettstasjoner. Cder. Eller andre ting. Folk glemmee vel også at apple og intel sammarbeidet om thunderbolt for mange år siden. Folk lo. Vi har jo usb. Noen år senere. Kan vi bruke desktop gpuer på bærbare pcer takket være TB. Så gir jeg honnør til folk som tørr å gå gjøre andre ting, om det er en smart ting vil jo tiden vise. Men det er jævlig lett å sitte på ræva som mange andre selskaper gjør og følge på hva de andre gjør. Jeg er glad i samsung produkter. Men noen ganger lurer jeg på om de har en innovasjonsavdeling. Endret 10. september 2016 av henrikrox 2 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Da jeg var yngre rakket jeg ned på alle som ikke hadde samme telefon som meg. Nå etter å ha kjøpt telefoner i 20 år så vet jeg hvor jeg hører hjemme, det er Apple og IPhone sine toppmodeller. Jeg er flere ganger innen android sine toppmodeller gjennom året og ( har alltid 2 sett, jobb og privat) men å konstant bruke disse trådene til misunnelse eller drittpreik fordi du ikke liker Apple har jeg sluttet å forstå At 3,5 mm er borte? Good, her går de i Bluetooth alikevell, den gamle typen høretelefoner ligger rundt og støver ned alikevell Jeg synes Apple har nok en gang gjort en god jobb og jeg har ingen problemer med å betale for det produktet jeg liker best. Well done Apple Usikker på fargevalget, men en 7plus 256 i den metallic lignede fargen er mest aktuelt PR nå( deksel/case bruker jeg uansett) Jeg behandler tross alt telefonene fint..... Så jævlig godt sagt. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Ser ut som Android fanboysa har inntatt Apple artikkelen, som vanlig <p> Samme ulla på andre siden. Har hatt en s7 edge nå i noen måneder. Og jeg tror jeg skal ha meg en iphone for første gang på noen år. Det er bare så mye feil med tlf. Batteritiden er også elendig nå enn hva den var når den begynte. Og ikke minst mangel på oppdateringer til eldre tlf som android folk nekter å kommentere. Du blir tvingt til å kjøpe den nyeste tlf for å få nyeste software. Android er også så.vanvittig dårlig optimalisert. Sliter mer med lagg på min samsung med 8 kjerner og x antall ghz. Enn samboern sin iphone 5s liksom. Valgfriheten er det store plusset med anroid. Men for ola nordmann skjønner jeg jo at apple er interessant. Å snakkr på et teknologi forum og tro det representerer virkeligheten blir så inderlig feil. Jeg er ikke kjempe fan av apple..men jeg gir de honnør for å satse på ting de tror på. De valgte å kutte ut flash for noen år siden. Folk skrek som faen. Og hva skjedde? Til og med på android. Om det er diskettstasjoner. Cder. Eller andre ting. Folk glemmee vel også at apple og intel sammarbeidet om thunderbolt for mange år siden. Folk lo. Vi har jo usb. Noen år senere. Kan vi bruke desktop gpuer på bærbare pcer takket være TB. Så gir jeg honnør til folk som tørr å gå gjøre andre ting, om det er en smart ting vil jo tiden vise. Men det er jævlig lett å sitte på ræva som mange andre selskaper gjør og følge på hva de andre gjør. Jeg er glad i samsung produkter. Men noen ganger lurer jeg på om de har en innovasjonsavdeling. Samme her. Har samtlige familiemedlemmer som sverger til det nyeste av android år etter år, og felles for dem alle er at de har måttet bytte tlf eller reklamere etter Max ett år. Har vurdert android flere ganger, og prøvde Xperia Z3 når den var peise ny. Men herre min hatt for en lagg der var i forhold til IOS o.O Gikk fluksens i retur, og jeg tok opp min raskere iPhone 5S, og bytter den ut om ett år eller to. Hadde iPhone 3GS i 4,5 år, fungerer enda uten feil. Har nå hatt 5S i snart 3år. Skal innrømme at iPhone 4 og 4s var dritt, men alle de andre modellene har fungert utmerket. Folk må også huske at 1 av 1000 produkter blir feil med(kanskje fler). Så det nytter ikke kjøpe en iphone(etter å ha brukt android hele tiden) og hate det om du var uheldig og fikk den ene feilvaren, slik mange gjør. Kjøper du 3 iphoner, og har feil på alle, kan man jo diskutere det. Men så er 90% av alle smarttelefon eiere uforsiktig med telefonene, og knuser dem. Hvor mange har en iPhone eller en nyere android som ikke er knust? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Skjønner enda ikke hvorfor de velger å utnytte så lite av arealet til skjerm. Huawei Mater 8 er litt mindre (15,7) å klarer en 6" skjerm: Note 7 er 15,3cm OSV For at da må de faktisk lage et nytt design Hva mener du med denne kommentaren? At Apple ikke vil eller kan lage nytt design? Selv om de har laget nytt design på iPhone flere ganger? For at designet til iphone slik den er idag passer ikke til et design med mindre overflate som ikke er skjerm. les: hjemknapp for eksempel. Men de finner nok en løsning etterhvert. Da når kanskje hjemknappen kan bli intergrert i skjermen eller lignende. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 (endret) Kanskje med iPhone 8 Blir Apple å hoppe over 7s mon tro? Var det ikke snakk om det for litt tilbake? Endret 11. september 2016 av Mala Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Det er uproblematisk å gjøre aktiv støykansellering via 3,5mm minijack, Sony Xperia-telefonene har f.eks gjort det i årevis. Nå handlet det noe om å styre det fra telefonen - ulik grad av kansellering el.l. Alle skal tjene penger ja, men de fleste gjør det ved å levere attraktive produkter som er riktig priset. Apple derimot har en menighet som svelger unna det meste av dumskap så til tross for at de fjerner minijacken så vil telefonene selge i hopetall. Jeg har overhodet ikke noe imot mennesker som liker halvspiste epler. Men et selskap som bevisst fjerner funksjonalitet for å tvinge produsenter og kunder over på en løsning der Apple drar inn sinnssyke summer på lisensinntekter, det synes jeg er råttent. Hvem er du som tror du kan diktere hva riktig pris er? De aller fleste av Apples kunder er vanlige mennesker som kjøper produktene fordi de liker dem. Du antar at å fjerne minijacken er et stort problem. I realiteten er det sannsynligvis en ikke-sak for de fleste. Det at du synes noe er veldig viktig betyr ikke at folk generelt gjør det samme. Det oser bitterhet av innlegget ditt. Ja, det er akkurat det Sony gjør. Mikrofonene sender sine signaler til telefonen og all prosessering skjer der. Så ja, da kan man endre profil etter type støy (fly / tog / osv) og annet. Markedet bestemmer hva riktig pris er. Jeg vil tro folk som kjøper et produkt liker det, har du noen gang kjøpt noe du vet du hater? Det er mulig det er en ikke-sak for meningheten, men iflg. internett den siste uka så er det en big deal for mange. Jeg er ofte på jobb med lydmenn, og de vil nok synes det er grusomt upraktisk at det ikke er en lett tilgjengelig 3,5 mm minijack de kan bruke til grunnoppsett av PA. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg