Br?stopp Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hei folkens! Jeg har et par en Canal Digial dekoder ADB 5743 CDX som jeg er svært fornøyd med, spesielt etter at jeg skiftet ut 500MB disken til 1 TB. Å bytte harddisk tar en liten halvtime, og gir deg rund regnet ca. 320 timer opptakstid. Vær OBS på en ting. Tar du en harddisk å installerer den i dekoderen, så er løpet kjørt. Denne disken "gifter seg med dekoderen", og om du skulle angre er den ikke mulig å bruke i en PC. Jeg har googlet endel omkring dette, men jeg har foreløpig ikke funnet noen løsning. En annen sak, det er ikke aktuelt å ta den ut uansett, så den får lov å bli der den er. Nå er dere herved advart. MITT LUKSUSPROBLEM ER SOM FØLGER: Jeg har to stk. identiske dekodere, og jeg har tidligere forsøkt harddiskbytte med vellykket resultat. Det eneste er at den disken du installerer er ikke særlig villig til å fungere i min andre dekdoder, derfor måtte jeg installere samme harddisk i samme dekoder som jeg forsøkte med første gang. Når en blank HDD monteres, så finner dekoderen softwren selv, og laster denne ned på den nye disken. Dette tok omtrent en liten halvtime. Gleden var stor da ADR´n fyret opp, og var klar til innsats. I alt styret med diskbytte, så opplever jeg at fjernkontrollen ikke funger på noe punkt. Det tar to minutter å parre fjernkontroll og dekoder Link: Hvordan parre fjernkontroll og dekoder. Jeg har en Logitech Z906 (forbehold om typebetegnelse). I følg dette BILDE ser systemet helt indentisk ut. Samme høytalere, mottakermodul og fjernkontroll. I et par år har jeg hatt mulighetene til å justere volumet på Logitech-anlegget via ADB fjernkontrollen, men nå finner får jeg det ikke til. Jeg gjør mest sannsynlig en fingerfeil, men det var det å finne ut av dette da. I dag må jeg benytte Logitech sin fjernkontroll separat, og selvfølgelig har en eller annen justert lyden via ADB fjernkontrollen, og da blir det både klang og delay. Jeg har fabrikkresatt fjernkontrollen x antal ganger, og parret denne igjen, og alt fungerer som det skal bortsett fra mulighetene til å styre Logitech-anlegget fra samme fjernkontroll. Da det fungerte kunne jeg kunne til og justere bass og diskant ved å holde inne den to nederste knappene på ADR kontrollen. Helt luksus, men ikke nå. Håper en eller annen vennlig skjel kan fortelle meg hva jeg gjør feil, eller legge inn en link som beskriver dette litt mer detaljert en det CD presentere på sine sider. Takker hjerteligst på forhånd. P.s. Å investere i Harmony er ikke noe tema, men takk til de som hadde tenkt å foreslå det. Ha en fin kveld/natt (stryk det som ikke passer) Beste hilsen Paal Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Vær OBS på en ting. Tar du en harddisk å installerer den i dekoderen, så er løpet kjørt. Denne disken "gifter seg med dekoderen", og om du skulle angre er den ikke mulig å bruke i en PC. Mistenker at du ikke har prøvd å slette MBR? Windows kunne få problemer med ukjente partisjonstabeller, men det ordnes lett med diskpart clean eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Vær OBS på en ting. Tar du en harddisk å installerer den i dekoderen, så er løpet kjørt. Denne disken "gifter seg med dekoderen", og om du skulle angre er den ikke mulig å bruke i en PC. Mistenker at du ikke har prøvd å slette MBR? Windows kunne få problemer med ukjente partisjonstabeller, men det ordnes lett med diskpart clean eller tilsvarende. Hei Hårek! Takk for innspillet dette må testes ut. Best hilsen Paal Lenke til kommentar
Northlander Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Hei folkens! Jeg har et par en Canal Digial dekoder ADB 5743 CDX som jeg er svært fornøyd med, spesielt etter at jeg skiftet ut 500MB disken til 1 TB. Å bytte harddisk tar en liten halvtime, og gir deg rund regnet ca. 320 timer opptakstid. Bare ett par kjappe spørsmål.. Det er 3,5 harddisk med SATA kobling det er snakk om?? Har du peiling på om det finnes noen kapasitets limit på ADB'en? Kunne glatt tenkt meg en 2-3 TB disk i den Mye plunder/trangt å skifte den? Ha en fin kveld Northlander Endret 15. september 2016 av Northlander Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 I dag må jeg benytte Logitech sin fjernkontroll separat, og selvfølgelig har en eller annen justert lyden via ADB fjernkontrollen, og da blir det både klang og delay. Jeg har fabrikkresatt fjernkontrollen x antal ganger, og parret denne igjen, og alt fungerer som det skal bortsett fra mulighetene til å styre Logitech-anlegget fra samme fjernkontroll. Da det fungerte kunne jeg kunne til og justere bass og diskant ved å holde inne den to nederste knappene på ADR kontrollen. Helt luksus, men ikke nå. Håper en eller annen vennlig skjel kan fortelle meg hva jeg gjør feil, eller legge inn en link som beskriver dette litt mer detaljert en det CD presentere på sine sider. Normalt så pleier det å være 2-3 måter man kan styre en komponent via en annens fjernkontroll. -via HDMI, som det ikke er her siden Logitechen ikke har det. -via kode man legger inn på fjernkontrollen -at volumet styres på dekoderen, og Logitechen kun står til ett fast volum. Siden du nevner at du fikk styrt bass og diskant, så høres det ut som at det er kode som kan ha vært brukt. Men da ville jeg trodd at du husket at du hadde gjort dette en gang, og tviler på at CD har lagt inn kode for det hos seg, da slike koder som oftest er for TVer. I manualen på side 31 så står det litt om hvordan du programmerer den til å styre en annen komponent, mulig det vil hjelpe, selv om de nevner det er for TVer: https://kabel.canaldigital.no/globalassets/kundeservice/brukerguider/t-we-box/t-we-box-brukerveiledning.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå