TomTucker Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 1mnd siden jeg var ferdig utdannet. Har siden jeg begynte på skolen arbeidet 20% å hatt i snitt 127000 før skatt over disse årene. I tillegg har jeg hatt stipend/lån. Lurer på hva jeg kan få av dagpenger? Jeg har fortsatt 20% stilling, noe jeg ønsker å beholde. Jeg er stefar og har samboer, å sliter å få endene til å møtes med 5000kr utbetalt i mnd. Ønsker konsultasjon med NAV, men tenkte å spørre her først. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 138864 er grensen for dagpenger, om jeg har regnet rett Tviler på at du får noe fra NAV, annet et søknadsskjema for sosialstønad fra kommunen Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 For å få dagpenger ved arbeidsledighet eller nedsatt arbeidstid, må man ha mistet minst halvparten av timene man tidligere jobbet. TS jobbet 20% før og jobber 20% nå. Nok en grunn til at dagpenger neppe er aktuelt. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Supplerende livsopphold og dekking av boutgifter vil nok være det som er aktuelt. Be om blåskjema på NAV (skjemaet er blått). Det er et krav om at du søker bostøtte før du søker livsopphold. Med 5000 i nettolønn, så vil du ikke få noe i livsopphold hvis du får bostøtte. Men du kan få dekket boutgifter. Endret 8. september 2016 av Dragen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå