Bruker-308643 Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hei, som dere kanskje sikkert skjønner så trenger jeg litt yrke og utdanningsveiledning. For øyeblikket går jeg vg2 og har tatt realfag, altså R1, Fysikk1 og Kjemi1 og kommer til å ta R2 og F2 til neste år. Jeg har nokså ganske grei snitt og jeg er vært motivert når det gjelder skole og utdanning. Det jeg trenger hjelp til er litt veiledning innafor utdanning og hvilket yrker jeg burde se på som kunne vært gode alternativer for meg i fremtiden. Det som er viktig for meg er at jobben/yrken må ha bra snitt lønn og ha stor lønnsvekst. Jeg har googlet en del og har funnet ut at Adm. dir. innen finans og forsikring, Adm. dir i bank- og forsikring har høy snittlønn (her er siden jeg har hentet dette i fra: http://trd.by/livsstil/2016/03/04/Her-er-de-10-best-betalte-jobbene-i-Norge-12235689.ece . Så hvilke utdanning må man ta for disse yrkene? Hvis dere nevne andre yrker som jeg har ikke nevnt. Kom gjerne med hvordan utdanner man seg til det. I tillegg hvilket yrker kan være aktuelle i fremtiden som er kanskje ikke så aktuelle nå? Så lønn er svært viktig for meg, men ikke nødvendigvis bra startlønn, men ha heller stort potensiale i lønns vekst. Noe jeg har utelukket er utdanning innafor medisin blant annet kirurg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå