Gå til innhold

Ønsker hjelp til valg av utendørs overvåkingskamera.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvstendige systemer må ha montert SIM-kort for og kunne sende informasjon videre til pc/telefon, det enkleste er nok såkalte viltkameraer siden de kan settes opp på flere måter for og få optimalisert bruken. det finnes også rene GSM-kameraer med simkort med de kjenner jeg ikke til.

Har man tilgang til PC/MAC kan det være enklere med et IP-kamera som har en egen IP-adresse og kobles direkte til en router/modem enten med kabel eller via wifi, direkte koblet med kabel er det 2 systemer det ene har egen strømforsyning og det ande er såkalte POE kameraer som tar strøm fra routeren.

Når det gjelder type kamera er det enormt mye og velge imellom, har selv kjøpt fra et par hundrelapper til nærme 3000.- og det er egentlig bare skarpheten/vidvinkelen på bildene som er forskjellen, jeg opplever at den medfølgende softvare er meget komplisert og man må ha en viss innsikt for og få koblet dette opp, ikke alle softvare har oppkobling til telefon.

Flere som er fornøyd med og handle fra Foscam.no, skal være relativt enkelt og koble opp mot telefonen med og scanne QR-koden som er på kameraet.

Hvilket kamera som er best er det du som bestemmer utifra budsjettet ditt, men sjekk at kameraet har oppkobling til telefon.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kan jeg spole tilbake og se hva naboen min gjorde på min gårsplass kl 03 om natta? Og hvordan er det med regler? Sto på en nettside at man ikke kan filme offentlig vei eller andres eiendom. Men hvordan skal hus i bakgrunnen ikkr bli filmet? De to valgene jeg har er enten å lage en vegg rundt hagen eller plassere kameraet slik at det ser rett ned i bakken, for å hindre å filme naboene.

Lenke til kommentar

Et viltkamera har bevegelsesensor og kan settet opp slik at det filmer kun når det er bevegelser, du kan også programmere så du får en SMS når kameraet er blitt aktivisert.

Viltkamera har minnekort som tar opptak og du kan spole tilbake og se på de forskjellige opptakene, IP-kameraer setter du opp sånn at video blir lagret på datamaskinen.

Når det gjelder lovligheten så kan du som privat person ta opp video fra egen eiendom og fra offentlige områder uten å proklamere på forhånd eller sette opp skilt, du har dog ikke lov til og offentliggjøre materialet uten samtykke fra de personene som eventuell kan indentifiseres på video. Du har ikke lov til å ta opp video fra en annen manns private eiendom, på omtrent alle overvåkingskameraer og viltkameraer kan du sette områder som ikke skal filmes ved og de bli sladdet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vel, du får kjøpe et par rimelige ip-kameraer og koble de til modemet/routeren med kabel eventuell via wifi, så må du laste inn medfølgende programvare i datamaskinen så må du finne kameraene via programvaren så det de filmer synes på datamaskinen så må du finne ut hvordan du lagrer klippene og så må du finne ut hvordan du kan linke deg opp til telefonen, etc, etc.

Det finne enormt mange kameraer og programvarer så det er umulig og gi deg en steg til steg innføring, har  du problemer så finnes det spesifikke forumer til dette.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ta en kikk på dette her; RunCam Owl PLUS. Det har minimum belysning 0.0001LuX/1.2F
Det finnes mange tester på det her kamera. Søk youtube "RunCam Owl Plus review" så skjønner du hva jeg mener.
Skal du sende det her trådløst?

Review her; 

Kamera finner du her. Gratis frakt. 2 ukers levering.

http://www.aliexpress.com/item/RunCam-Owl-PLUS-700TVL-5-22V-Input-FPV-Camera-True-0-0001lux-FOV-150/32692742060.html

Håper dette hjelper! 

Mvh, Roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...