Asculf Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hei, Jeg er aktiv arbeidsøker og har søkt om dagpenger. Jeg har blitt oppsagt og har lagt ved arbeidskontrakten sammen ved søknaden. Men NAV skriver at jeg må "dokumentere arbeidede timer". Det er litt vanskelig å forstå siden arbeidskontrakten jeg hadde sier 100% stilling og 37,5 timer/uke. Jeg har desverre ikke tatt vare på alle lønnslippene. Målet er ikke å gå på dagpenger men ha noen kroner til mat og hus mens jeg finner ny jobb. Har spurt NAV om dette men fortsatt usikker siden de ikke har svart enda. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Selv om du har en arbeidskontrakt som dokumenterer 100% stilling og 37,5 timer/uke, krever gjerne NAV at du leverer inn et skjema hvor det føres opp hvor mange timer du har arbeidet de siste 52 (eller var det de siste 104?) - et skjema du får hos NAV og som har rubrikker for ukenummer og antall uker for hver time. Dette skal signeres og stemples av arbeidsgiver, og gjerne også fylles ut av arbeidsgiver, som bør ha timene dine i sitt lønnssystem. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Holdt med lønnsslipper til meg, så vidt jeg vet og de kan til nød ta kontoutskrift på innbetalte beløp, men ikke alle som er like snille Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Tidligere arbeidsgiver kan fylle ut denne: Bekreftelse på sluttårsak/nedsatt arbeidstid - Nav 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå