jae-ols Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hjelper Truxal mot angst og uro? Og eventuelt hvor stor dose må man ta? Lenke til kommentar
oddi Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Indikasjoner: Adjuvans ved psykiske lidelser preget av langvarig/vedvarende angstfølelse. Adjuvans ved behandling av abstinenssymptomer ved alkohol- og annen rusmiddelavhengighet. Akutte og kroniske psykoser. Søvnforstyrrelser ved psykiske lidelser. http://felleskatalogen.no/medisin/truxal-lundbeck-564882 Angående dosering bør du snakke med din fastlege. Om du har akutt angst er det dog mer normalt å ta en vival eller en sobril for hurtig effekt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Siden du har brukt det i over 40år så burde du vite det https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1733576&do=findComment&comment=23377880 Det hjalp ikke meg en dritt hvertfall så da har du fått 1 stykk erfaring. Jeg ville prøvd noe annet var jeg deg. 2 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Jeg tok to Sobril nå, det hjalp. Jeg har sterk uro i kroppen, greier ikke å konsentrere meg. Det er så plagsomt. Men Sobril er vel vanedannende? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Sobril er høyst vanedannende, ja. Abstinenssymptomene har veldig mye til felles med angstsymptomer så uvettig bruk kan forverre angst og uro og dermed også øke sannsynligheten for avhengighet. Bruk av medisiner skal du jo diskutere med legen din. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Sobril er høyst vanedannende, ja. Abstinenssymptomene har veldig mye til felles med angstsymptomer så uvettig bruk kan forverre angst og uro og dermed også øke sannsynligheten for avhengighet. Bruk av medisiner skal du jo diskutere med legen din. Diskuterer jevnlig med legen om bruk av Sobril. Må bare ha de en stund, når det er de verste toppene. Merker ingen avhengighet brukes da over lengre tid. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Sobril er ikke bra for du føler at du ikke klarer å slappe av om kvelden hvis du ikke har tatt 1-2 tabletter først. Det blir en psykisk effekt også. Jeg freaket helt ut når jeg hadde bare 2-4 tabletter igjen når jeg hadde det for soveproblemer. Og det tok flere uker før jeg sovna skikkelig av meg selv uten å ha "trygghetspillen" innabords først. Men jeg visste såklart at jeg ikke skulle bli noe pillebruker så det var bare en midlertidig "kur". Egentlig kunne jeg sikkert bare latt være også. Endret 8. september 2016 av Bytex Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Kutter nesten ut Sobril, men på de dagene som jeg har skikkelig angst og uro tar jeg de. Men ikke hver dag. Utrolig vanedannende. Truxal er vel et bedre alternativ. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Indikasjoner: Adjuvans ved psykiske lidelser preget av langvarig/vedvarende angstfølelse. Adjuvans ved behandling av abstinenssymptomer ved alkohol- og annen rusmiddelavhengighet. Akutte og kroniske psykoser. Søvnforstyrrelser ved psykiske lidelser. http://felleskatalogen.no/medisin/truxal-lundbeck-564882 Angående dosering bør du snakke med din fastlege. Om du har akutt angst er det dog mer normalt å ta en vival eller en sobril for hurtig effekt. Man blir raskt avhenig av Sobril. Så det er vel ikke så lurt å bruke det hyppig. Men det hjelper veldig på angsten. Blir et nytt menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå