Dishwasher Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hei, Planlegger å bygge en stasjonær som i hovedsak skal brukes til musikkproduksjon. Budsjettet mitt er på ca. 12k. Systemkrav er igrunn kun at det må være en kraftig CPU og at det skal være relativt stillegående - minimalt med viftestøy. Vil også muligens oppgradere til 2 skjermer ved et senere tidspunkt. OS, skjerm, tastatur&mus inngår ikke i budsjettet.Har allerede satt opp et system på prisjakt som jeg gjerne ønsker tilbakemelding på. Er noen år siden jeg bygde stasjonær sist, så er ikke helt oppdatert. Evt. kompatibilitetsproblemer e.l. ? http://www.prisjakt.no/list.php?l=284999 Kan være verdt å nevne at jeg planlegger å overklokke CPU'en så langt det lar seg gjøre mtp. stabilitet og støy. Har aldri overklokket før, men etter hva jeg har forstått har dette blitt enklere å gjøre på nyere HK? Har valg av ram noe å si når jeg skal overklokke?Har kikket mye på reviews og støy-tester på ulike CPU-kjølere, og kom frem til at Scythe Ninja 4 var et godt valg. Presterer nesten like bra som de større Noctua-kjølerne til en billigere penge. Eneste minus er klarering til minne, men tror dette skal gå bra med brikkene jeg har valgt(?). Skal visst være ~40mm klarering fra HK og opp til vifta, og rammen min er 34mm høy ifølge et specsheet jeg fant fra Kingston. Tar imot forslag til endringer med takk Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Bra greier. Hvorfor vil du ha lite støy, er det pga innspilling? Hvis ja så vil jeg anbefale å bygge inn kabinettet i en lydisolert boks el.l. der du kan åpne når støyen ikke er noe problem og den skal kjøres hardt. Lenke til kommentar
Dishwasher Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Takk for tilbakemelding! Kommer ikke til å gjøre noe recording av live instrumenter/vokal bortsett fra piano - som går via MIDI/USB-signal. Er kun fordi jeg ønsker minst mulig bakgrunnsstøy når jeg mixer i DAW-verktøyet mitt. Sånn sett har jeg ikke noen ekstreme krav mtp. støy - jeg bor i byen, og rommet mitt er ikke kjempegodt lydisolert. Vil allikevel holde unødvendig bråk på et minimum. Lydisolert boks blir nok et fremtidig prosjekt isåfall, tror ikke det skal være nødvendig Da senker jeg heller overklokkingskravene mine i første omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå