Gå til innhold

Beste vannkjølingsblokk til R9800Pro?

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er snart jul og jeg har tenkt å spandere på meg selv noe som jeg har utsatt lenge. Nemlig kvitte meg med det kolosale bråket fra R9800pro kortet mitt og inkludere det i mitt vannkjølingsystem.

Men, nå er ikke jeg absolutt helt sikker på hvilken blokk jeg vil ha. Det jeg aller helst vil ha er noe som:

- Står i stil med Maze4 blokka mi.

- Ikke tar opp flere Pci plasser. Har bare en til overs til rådighet for blokka.

- Yter best mulig.

- Som Microplex har inne.

Nr.2 er absolutt. Kan ikke forandre på den for jeg har rett og slett ikke plass til noe monster som er 10cm (med slangenipler osv) Trenger ei blokk som slangene peker ut mot sidedøren.

Nr.3 Er også meget viktig. Ikke bare skal det bli stille, men det skal klokkes.

Dog jeg kan nøye meg med mindre..

Resten er egentlig ikke så viktig. Det er greit med likt utseende siden pc'n er/skal bli en skjønnhet, but looks ain't all.

At microplex har blokken inne er en liten fordel siden jeg skal kjøpe ny vanntank, slanger osv der og jeg vil helst ikke bestille fra ørten plasser.

Takker hjertligst for svar og god jul. (Greit, den var litt tidlig ute :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på den før og den er jo absolutt ikke ille. I tillegg så peker jo slangene utover og ikke ned. Har sjekket på de fleste nettbutikkene som selger slikt utstyr og jeg har ikke funnet noen bedre kandidater. Så det blir vel denne da.

Takk for svar.

Noen forresten som har denne blokken som kan fortelle meg hvordan den yter?

Mvh,

Bamsefar

Lenke til kommentar
Har sett på den før og den er jo absolutt ikke ille. I tillegg så peker jo slangene utover og ikke ned. Har sjekket på de fleste nettbutikkene som selger slikt utstyr og jeg har ikke funnet noen bedre kandidater. Så det blir vel denne da.

Takk for svar.

Noen forresten som har denne blokken som kan fortelle meg hvordan den yter?

Mvh,

Bamsefar

Jeg bruker den og er veldig fornøyd.Er litt vanskelig og si hvordan den yter når det ikke er noen tempraturer og oppgi,men jeg mener den fungerer bar vertfall.

Lenke til kommentar

Den fungerer ypperlig, bruker den selv og GPUen på 9700PRO kortet mitt går aldri over 40'C, overklokket fra 325->382 øker temperaturen kanskje..2'C maks? Ganske artig det hele, brikken vil ikke mere enn 382Mhz i load, men den er fortsatt kaldere enn den noen gang var idle med luftkjøling :) Dessuten ser det jo riktig stilig ut med UV-reaktiv fargetilsetning hvor man ser f.eks. grønnfargen skinne "igjennom" blokken :green:

Lenke til kommentar

Med mindre jeg misforstår veldig så har den ikke peltier inkludert, men har coldplate slik at du kan montere et peltier element i senere tid, uten å begynne å lage deg en kobberskive.

Siden jeg ikke tar sjangsen på mer skjermkort-bytte nå så holder jeg meg langt unna alt som synker under 10C.

Har letet etter tester, men finner ingen test hvor Ac vannblokken er en konkurrent. Så noen som har noen live temperaturer eller en link til en test?

Takk for hjelpen hittil. Sitter og kaster krone og mynt om hva jeg skal velge. 200kr er jo ikke så mye egentlig, men sløsing er det hvis Ac blokken yter bedre. I tillegg til at den er "slank" og med plexitopp.

Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn Solve? Den koster over 200kr mer og er i min mening stygg, da burde den yte en god del mer for at jeg skifter mening. Noen ytelsestester?

Forresten, takk for et alternativ :D

klart jeg kan det bamsefar. bare se her her og her

Endret av Solve
Lenke til kommentar

Jeg tenkte også på AC sin til min 9800 pga prisen kontra Maze 4. Desverre har det vært umulig å finne noen tester på AC sin Twinplex for å se hvor mye (og om) bedre Maze 4 er. Maze var også skremmende tung av det jeg kunne lese. Fordelen med Maze er jo forsåvidt at den mer sansynlig kan (iallefall enklere) gjennbrukes til mitt neste skjermkort, hva nå det enn skulle være. Noen som har en sammenligning? Hvis vi bare snakker om 2-3 graders forskjell slik som på de fleste andre blokker, så går jeg nok for AC for å spare 300 kr.

Lenke til kommentar

Det er ikke mye forskjell på disse blokkene.. tror nok kanalene er noe lunde like etter som det ikke er så mange andre muligheter på grund av den lille plassen. Hadde jeg vært deg ville jeg valg AC sin fordi den ser mye kulere ut enn den stygge andre der..

Lenke til kommentar

Meget imponerende resultater, men det hjelper meg egentlig ingenting. AC vannblokken blir ikke testet i noen av disse testene og jeg trenger en test av begge i samme system for å konkludere med hvem som er best.

Men uansett så tror jeg at jeg går for AC vannblokken. Skulle den yte for dårlig så blir den sendt i retur. Pris vinner nok over ytelse i dette tilfellet. Men takk for hjelpen Solve og alle andre.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...